Hyundai ix35 míří na český trh
V roli nástupce modelu Tucson prezentuje Hyundai svoji novinku pod označením ix35, která se vyrábí ve slovenském závodě Kia a od 1. března přichází na český trh v ceně od 449 900 Kč za verzi s pohonem dvou kol, resp. od od 549 900 Kč za 4WD.
Ačkoli má vzhled s prvky sportovního kupé, tak si zachovává v pětimístném interiéru vysokou úroveň praktičnosti, kterou dokumentuje větší prostor pro hlavu a nohy a výrazně větší objem zavazadlového prostoru. Je delší (+ 85 mm), širší (+20 mm) a nižší (- 20 mm) než Tucson a jeho rozvor byl prodloužen o 10 mm na 2640 mm.
Na pohled zaujme novým designem, který jsme mohli obdivovat vloni na konceptu ix-onic. Dynamiku odráží nízký profil a plynule integrovaný zadní spoiler. Šestiúhelníková přední maska chladiče se stane klíčovým vizuálním prvkem nové rodinné podoby evropských modelů Hyundai.
Sportovní vzhled zdůrazňuje minimální optická mezera mezi pneumatikami a vytvarovanými podběhy kol. Zájemci mají podle modelu možnost výběru ze tří různých čalounění a obložení interiéru. V Evropě se bude prodávat s výběrem až devíti vnějších barev karoserie a ve čtyřech stupních výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium).
Čtyřramenný volant s tlustým věncem z měkkého polyuretanu může být obšitý kůží, je výškově a podélně nastavitelný a může obsahovat ovládací prvky pro audiosystém a tempomat. Dva hlavní kruhové přístroje jsou uloženy v atraktivních tubusech, vyvolávají pocit luxusnější atmosféry. K dispozici je manuální klimatizace nebo dvouzónová automatická.
Mezi technicky vyspělá řešení patří např. inteligentní karta Smart Card, nebo kamera v zadním výklopném víku, jejíž obraz lze sledovat z kamery buď na displeji integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka, nebo na obrazovce navigačního systému.
Zavazadlový prostor patří svým objemem 591 litrů mezi největší ve své třídě, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1436 litrů.
Hyundai ix35 je pro Evropu vyráběn na Slovensku s výběrem čtyř motorů, z nichž tři jsou nové. Výkony motorů sahají od 84,5 kW (115 k) do 135 kW (184 k). Premiéru slaví menší vznětový dvoulitr (100 kW) nebo turbodiesel 1.7 ale také zážehový 1.6 GDI, přičemž poslední dva budou k dispozici později.
Jako doplněk nabízí Hyundai na přání pro motory 1.6 GDI a 1.7 CRDi systém ISG, který automaticky vypíná a spouští motor v městském provozu. Motory mohou být kombinované se šestistupňovou mechanickou převodovku, popř. šestistupňovou samočinnou v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol, pro 2.0i je k dispozici pětistupňový manuál.
Pohonné jednotky
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Zákazníci si mohou objednat některý z pěti modelů ix35 s pohonem předních kol nebo ze tří modelů s pohonem všech kol v kombinaci s dvoulitrovým zážehovým nebo s výkonnější verzí dvoulitrového vznětového Trvalý pohon všech kol s elektronicky řízeným rozdělováním točivého momentu mezi nápravy přenáší za příznivého stavu sílu na zadní kola. Manuálně volitelný režim Lock zajišťuje v zájmu vyšší stability na kluzkém povrchu rovnoměrné rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50 % (do rychlosti 40 km/h). Trakci podporuje také na přání dodávaný asistent rozjezdu do kopce HAC a asistent pro sjíždění svahů DBC, regulující rychlost ze strmého svahu.
Varianta s pohonem předních kol je o 60 kg lehčí než 4WD, v případě potřeby podporuje trakci protiprokluzový systém TCS, propojený s ABS.
Kompaktní přední náprava McPherson je z velké části převzata a doznala mírných úprav. Zadní kola mají nové víceprvkové nezávislé zavěšení s prostorově nenáročným odděleným uložením tlumičům a pružin. Vzadu je vybaven tlumiči ASD s variabilní charakteristikou v závislosti na velikosti propružení kola. Při pomalé jízdě ve městě reagují na menší nerovnosti měkčím tlumením, zatímco na hrbolatých cestách a při rychlejší jízdě poskytuje tužší charakteristika vyšší míru kontroly.
Všechny modely jsou vybaveny výkonnou brzdovou soustavou s kotoučovými brzdami na všech kolech, protiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD.
Společnost Hyundai průběžně investuje značné prostředky do výzkumu a vývoje
Sériová výbava Classic zahrnuje mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech. systém ESP se senzorem převrácení ROP, ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD a protiprokluzovým systémem TCS, asistent pro jízdu ze svahu DBC asistent pro rozjezd do kopce HAC, výškově a podélně nastavitelný čtyřramenný volant s měkkým polyuretanovým věncem.
JL, 17.2.2010
Na pohled zaujme novým designem, který jsme mohli obdivovat vloni na konceptu ix-onic. Dynamiku odráží nízký profil a plynule integrovaný zadní spoiler. Šestiúhelníková přední maska chladiče se stane klíčovým vizuálním prvkem nové rodinné podoby evropských modelů Hyundai.
Sportovní vzhled zdůrazňuje minimální optická mezera mezi pneumatikami a vytvarovanými podběhy kol. Zájemci mají podle modelu možnost výběru ze tří různých čalounění a obložení interiéru. V Evropě se bude prodávat s výběrem až devíti vnějších barev karoserie a ve čtyřech stupních výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium).
Čtyřramenný volant s tlustým věncem z měkkého polyuretanu může být obšitý kůží, je výškově a podélně nastavitelný a může obsahovat ovládací prvky pro audiosystém a tempomat. Dva hlavní kruhové přístroje jsou uloženy v atraktivních tubusech, vyvolávají pocit luxusnější atmosféry. K dispozici je manuální klimatizace nebo dvouzónová automatická.
Mezi technicky vyspělá řešení patří např. inteligentní karta Smart Card, nebo kamera v zadním výklopném víku, jejíž obraz lze sledovat z kamery buď na displeji integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka, nebo na obrazovce navigačního systému.
Zavazadlový prostor patří svým objemem 591 litrů mezi největší ve své třídě, po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1436 litrů.
Hyundai ix35 je pro Evropu vyráběn na Slovensku s výběrem čtyř motorů, z nichž tři jsou nové. Výkony motorů sahají od 84,5 kW (115 k) do 135 kW (184 k). Premiéru slaví menší vznětový dvoulitr (100 kW) nebo turbodiesel 1.7 ale také zážehový 1.6 GDI, přičemž poslední dva budou k dispozici později.
Jako doplněk nabízí Hyundai na přání pro motory 1.6 GDI a 1.7 CRDi systém ISG, který automaticky vypíná a spouští motor v městském provozu. Motory mohou být kombinované se šestistupňovou mechanickou převodovku, popř. šestistupňovou samočinnou v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol, pro 2.0i je k dispozici pětistupňový manuál.
Pohonné jednotky
| Typ | 2.0i | 2.0 CRDI/100 | 2.0CRDI/135 |
| Objem | 1998 | 1995 | 1995 |
| Výkon | 120(163)/6200 | 100(136)/4000 | 135(184)/4000 |
| Toč.moment | 194/4600 | 320/1800-2500 | 383/1800-2500 |
| Rychlost 2WD | 184 | 182 | - |
| Rychlost 4WD | 182 | 181 | 194 |
| Zrychlení 2WD | 10,4 | 10,6 | - |
| Zrychlení 4WD | 10,7 | 10,8 | 10,2 |
| Spotřeba 2WD | 9,8/6,1/7,5 | 6,6/4,9/5,5 | - |
| Spotřeba 4WD | 9,9/6,3/7,6 | 6,7/5,1/5,7 | 7,2/5,3/6,0 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Zákazníci si mohou objednat některý z pěti modelů ix35 s pohonem předních kol nebo ze tří modelů s pohonem všech kol v kombinaci s dvoulitrovým zážehovým nebo s výkonnější verzí dvoulitrového vznětového Trvalý pohon všech kol s elektronicky řízeným rozdělováním točivého momentu mezi nápravy přenáší za příznivého stavu sílu na zadní kola. Manuálně volitelný režim Lock zajišťuje v zájmu vyšší stability na kluzkém povrchu rovnoměrné rozdělení točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50 % (do rychlosti 40 km/h). Trakci podporuje také na přání dodávaný asistent rozjezdu do kopce HAC a asistent pro sjíždění svahů DBC, regulující rychlost ze strmého svahu.
Varianta s pohonem předních kol je o 60 kg lehčí než 4WD, v případě potřeby podporuje trakci protiprokluzový systém TCS, propojený s ABS.
Kompaktní přední náprava McPherson je z velké části převzata a doznala mírných úprav. Zadní kola mají nové víceprvkové nezávislé zavěšení s prostorově nenáročným odděleným uložením tlumičům a pružin. Vzadu je vybaven tlumiči ASD s variabilní charakteristikou v závislosti na velikosti propružení kola. Při pomalé jízdě ve městě reagují na menší nerovnosti měkčím tlumením, zatímco na hrbolatých cestách a při rychlejší jízdě poskytuje tužší charakteristika vyšší míru kontroly.
Všechny modely jsou vybaveny výkonnou brzdovou soustavou s kotoučovými brzdami na všech kolech, protiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD.
Společnost Hyundai průběžně investuje značné prostředky do výzkumu a vývoje
Sériová výbava Classic zahrnuje mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech. systém ESP se senzorem převrácení ROP, ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD a protiprokluzovým systémem TCS, asistent pro jízdu ze svahu DBC asistent pro rozjezd do kopce HAC, výškově a podélně nastavitelný čtyřramenný volant s měkkým polyuretanovým věncem.
| Rozměry | 4410 x 1820 x 1660 mm |
| Rozvor kol | 2640 mm |
| Rozchod kol | 1591/1592 |
| Nájezdové úhly | 24,2º/26,9º |
| Přechodový úhel | 17º |
| Boční nákon | 45º |
| Stoupavost | 44º |
JL, 17.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















