Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 - začátek nové kapitoly

Automobilka Hyundai přichází na trh se smělými ambicemi. Nový Hyundai i30 obohatí trh vozů nižší střední třídy, kde bude soupeřit např. se Škodou Octavia, Fordem Focus, Citroënem C4, Toyotou Auris, Peugeotem 307 nebo Renaultem Mégane.

Nová i30 byla vyvíjena jako typický vůz pro evropského zákazníka, který je spíš konzervativní a má vysoké nároky na design karosérie, vnitřní prostor, širokou paletu motorů a jízdní vlastnosti. V Evropě byl navržen, bude se vyrábět (v Nošovicích) a také prodávat. Vedle pětidveřového hatchbacku, během krátké doby nabídne i praktickou variantu kombi.
Novým modelem i30 chce Hyundai zaujmout moderní koncepcí vozu, dostatečnou paletou benzinových i dieselových motorů, několika stupni rozmanité výbavy, širokou paletou barev karoserie a typy interiéru. Novinka si výstavní premiéru odbyla na autosalónu v Ženevě, ale jak bude vypadat, naznačila už před půlrokem na autosalonu v Paříži. Zde byl představen koncept Arnejs, později se s vozem spojovalo kódové označení FD.
Pětidveřový hatchback se chlubí délkou 4245 mm, celkovou šířkou 1775 mm, výškou 1480 milimetrů a rozvorem náprav 2650 mm. Také Hyundai i30 ve verzi kombi, které se objeví na trhu později, vyhoví i zákazníkům hledajícím prostorný automobil. Celkově působí interiér vyváženě a ergonomicky na úrovni, volant se drží dobře, po ruce je také řadicí páka. V interiéru jsou použity kvalitní materiály, plasty jsou měkčené, komfortní sedačky mají dobré tvarování.
Konkurovat chce rovněž širokou výbavou, bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium), a přestože jejich podoba pro český a slovenský trh ještě není definitivně stanovena, je téměř jisté, že standardem pro vůz bude osm airbagů, ABS, centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s přehrávačem CD a MP3 a 15“ kola. Za příplatek nebo u vyšších verzí přibudou ještě stabilizační systém (ESP), klimatizace nebo 16“ kola. Novinka bude nabízena v deseti možných barevných odstínech, dvou perlových a v šesti metalických. Interiér bude vytvořen ze dvou druhů látek nebo kůže ve dvou odstínech.
Zcela srovnatelný s konkurencí bude také svými motory.

Benzinové motory
1.4 – 80 kW při 6200/min
1.6 – 90 kW při 6200/min
2.0 – 105 kW při 6000/min, 188 Nm při 4600, 7,1 l

Dieselové motory
1.6 – 85 kW při 4000/min, 235 N.m při 1900-2500/min, 4,7 l
2.0 – 103 kW při 3800/min, 304 N.m při 1900-2500/min, 5,4 l


Označení i30 „startuje“ u Hyundai novou éru nejen modelovou, ale i v označení. Zatímco v minulosti byly názvy pro vozidla vybírány tak, aby vyjadřovaly vlastnosti neodmyslitelně spjaté s jednotlivými modely, nyní se Hyundai rozhodl, že názvy vozidel budou orientovány na technologii a budou mít společný základ. Nové alfa-numerické pojmenování vytvoří vazbu mezi technologií a základními hodnotami značky. Písmeno „i“ dokáže nést tři významy – Inspiraci, Inovaci, Inteligenci. Model i30 je prvním Hyundaiem s písmenem „i“ v názvu. Číslo 30 je numerickým ekvivalentem přiděleným segmentu vozidla. V tomto případě evropskému segmentu C. U budoucích odvozených modelů nebo modelů spadajících do speciálních segmentů budou k písmenu „i“ připojována další písmena, například CW pro označení Crosswagon (kombi).
V autosalónech značky se objeví v celé Evropě o letních prázdninách, přičemž brzy po hatchbacku přijde do prodeje i pětidveřové kombi. Od roku 2009 by se měla tato novinka vyrábět kompletně v prvním evropském závodě značky Hyundai v Nošovicích. Do té doby bude vyráběna v Koreji.

Jindřich Lasík, 23.3.2007




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar