Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i30 po faceliftu a N Line pro všechny

Nová modelová řada Hyundai i30 bude mít nový design, vyspělé funkce z oblasti konektivity a na přání také elektrifikovaný částečně hybridní pohon 48V, který snižuje spotřebu paliva. Zároveň se modernizuje rovněž modelovou řadu i30 N Line.

Stupeň výbavy se sportovním vzhledem bude od léta 2020 poprvé k dispozici také pro nový model i30 kombi. Stylistické prvky inspirované modelem i30 N budou i nadále k dispozici pro karosářské verze i30 hatchback a i30 Fastback.

Příď je charakterizována moderním výrazem, který vůz vizuálně rozšiřuje. Širší masku chladiče zdobí výrazně trojrozměrná mřížka umocňující dynamický vzhled vozu.
Design přídě završují nové, štíhlejší světlomety, na přání s technikou LED a víceohniskovými optickými vložkami a nová LED světla pro denní svícení v charakteristickém tvaru do V.
Nový pětidveřový model i30 je vzadu vylepšen novým designem nárazníku, který optimalizuje aerodynamické vlastnosti. Zadní sdružené svítilny LED vytvářejí svým tvarem do V efekt symetrie mezi přídí a zádí.


N Line pro všechny verze

Dynamický stupeň výbavy N Line podstoupil komplexní modernizaci designu karosářských verzí i30 hatchback a Fastback. Nyní se však poprvé dodává i pro nový model i30 kombi.
Nový model i30 N Line má odvážný nový design s ještě sportovnějším vzhledem. Příď má širší centrální masku chladiče, nové světlomety a specifický design. Mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu je inspirována designem proudových motorů letadel a má nyní větší rozměry, takže dominuje celému nárazníku. Krajní otvory jsou vybaveny specifickými aerodynamickými prvky, které vylepšují aerodynamické vlastnosti.

Široký difuzor potvrzuje sportovní zaměření vozu a dodává zádi pozoruhodný vzhled, zatímco přemístěné mlhové světlomety posouvají vizuální těžiště blíž k vozovce.
Nový model i30 N Line je vybaven 17“ nebo 18“ koly.

Nové modely i30 N Line hatchback a Fastback mají navíc optimalizované nastavení podvozku a řízení v kombinaci s motory 1.5 T-GDi 160 k a 1.6 CRDi 136 k pro ještě dynamičtější jízdu.


Funkce pro konektivitu

Nový 7“ digitální panel přístrojů a nový 10,25“ dotykový displej navigačního systému umožňují modernější a individuálnější zážitky z cestování automobilem. Systém je také kompatibilní s uživatelskými rozhraními Android Auto a Apple Car Play. Od léta 2020 budou tyto funkce pro připojení mobilního telefonu k informačnímu a zábavnímu systému vozidla fungovat i bez kabelu. Již nyní nabízí nová modelová řada i30 bezkabelové nabíjení telefonu.


Bezpečnostní výbava

Hodnotu zvyšuje také vylepšený soubor vyspělých bezpečnostních systémů Hyundai SmartSense, který zvyšuje bezpečnost a komfort na ještě vyšší úroveň. Asistent řízení v jízdním pruhu LFA automaticky zasahuje do řízení, aby vozidlo jelo uprostřed svého jízdního pruhu. Asistent pro odvrácení kolize při couvání RCA dokáže aktivovat brzdy, aby zabránil kolizi při couvání. Nováčkem ve výbavě modelu i30 je také systém LVDA, který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech, pokud včas nereaguje.
Asistent pro sledování slepého úhlu vzadu, BSD byl vylepšen a upozorňuje řidiče na vozidla v oblasti jeho slepého úhlu. Tato funkce je nyní doplněna aktivním asistentem BCA schopným aktivovat brzdy, aby se zabránilo nehodě. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA byl optimalizován, aby rozpoznával také cyklisty na silnici.
Stejně jako dosavadní verze modelu i30 je i nová modelová řada i30 vybavena systémem FCA s funkcí detekce chodců, asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče DAW, asistentem dálkových světel HBA, inteligentním asistentem pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLW a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LKA.

Novinkou je také funkce eCall, která automaticky kontaktuje záchranné služby po aktivaci airbagů.


Výkonné a pokrokové motory

Pro základní verzi představil Hyundai nově vyvinutý zážehový motor 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI a výkonem 110 k, který se dodává s 6stupňovou manuální převodovkou.

Zážehový motor T-GDI 1,0 litru s výkonem 120 k bude k dispozici také s novou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou, která doplní již dříve nabízenou 6stupňovou manuální převodovku.
Další novinkou je částečně hybridní pohon s napětím 48 V ve spojení s motorem 1.0 T-GDI o výkonu 120 k. Hybridní technika zvyšuje hospodárnost a poprvé je kombinována s 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou iMT.

Převodovka iMT odpojuje spalovací motor po uvolnění pedálu plynu. To umožňuje vozidlu vstoupit do dvou možných úrovní jízdy na neutrál v závislosti na podmínkách. Při první úrovni je motor na volnoběh. U druhé úrovně je motor dočasně vypnut, aby se ušetřilo ještě více paliva. Zákazníci, kteří dávají přednost automatizovanému řazení, si mohou 48V částečně hybridní pohon objednat i ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Od předchůdce byl převzat vznětový motor 1.6 CRDi o výkonu 115 k, nabízený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 136 k je nyní standardně vybaven 48V částečně hybridním systémem. Zákazníci jej mohou kombinovat s 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Na vrcholu modelové řady stojí nový motor 1.5 T-GDI vyladěný na 160 k, který standardně spolupracuje s 48V částečně hybridním systémem. I v případě tohoto poháněcího ústrojí si zákazník může vybrat mezi 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.



Hyundai 3.3.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar