Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Hyundai i30 kombi - bestseller na český trh

Nový Hyundai i30 kombi míří k českým prodejcům a zákazníci už mají možnost jej objednávat. Bestseler značky na českém trhu charakterizuje nadčasový design, elegance a praktičnost. Výroba vozu navrženého v německém Rüsselsheimu probíhá ve slezských Nošovicích.

Nová generace i30 nabízí vyspělou techniku, nejmodernější prvky výbavy v oblastech aktivní bezpečnosti a konektivity. V oblasti aktivní bezpečnosti má nejlepší standardní výbavu ve své třídě. Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem autonomního nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu.

Zákazníci ocení prostorný a elegantní interiér s horizontálním uspořádáním, v němž displej informačního a zábavního systému vyčnívá z přístrojové desky. Osmipalcový dotykový displej navigačního systému nové generace nabízí nejmodernější funkce v oblasti konektivity, mezi něž patří Apple CarPlay, Android Auto a LIVE Services. K dispozici je rovněž systém bezdrátového nabíjení pro chytré telefony se standardem Qi. Zákazníci mají alternativně na výběr různé druhy audiosystémů, včetně audiosystému s 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou, připojením Bluetooth a funkcí My Music.

Elegantní design nevyžaduje žádné kompromisy ani u zavazadlového prostoru. Ten patří díky objemu 602 litrů (VDA 211) až 1650 litrů (VDA 214) se sklopenými sedadly vzadu mezi největší ve svém segmentu. Praktičnost vylepšuje dodatečný odkládací prostor pod podlahou zavazadlového prostoru s několika přihrádkami.

Vnější délka verze kombi činí 4585 mm výška je 1465 mm (1475 mm s podélnými střešními nosiči). Vnější šířka 1795 mm a rozvor 2650 mm jsou stejné jako u pětidveřové verze.
Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem autonomního nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu.
Systém autonomního nouzového brzdění AEB používá kameru a pracuje ve třech fázích. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Vzroste-li riziko kolize, aktivuje brzdy, a pokud je kolize neodvratitelná, použije maximální brzdnou sílu, aby minimalizoval rozsah škod (v optimálním případě dokáže kolizi zcela zabránit). Na přání dodávaný systém pro rozpoznávání chodců používá radarový systém, umístěný v přední části vozidla a umožňující předejít kolizi s chodcem, nebo minimalizovat její následky.

Systém pro sledování únavy řidiče DAA je funkcí, která sledováním jeho chování za volantem chrání řidiče. Z jeho reakcí odhalí nepozornost nebo únavu, a zabrání tak potenciální nehodě.

Vyspělý chytrý tempomat ASCC udržuje automatickým zrychlováním a brzděním nastavenou rychlost jízdy až do 180 km/h a s ní i bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud vozidla vpředu zastaví, systém brzdí až do úplného zastavení vozu. Jakmile se vozovka vpředu uvolní, zrychlí na požadovanou rychlost jízdy

Systém pro sledování slepého úhlu BSD s asistentem pro změnu jízdního pruhu sleduje situaci po stranách a vzadu. Pokud detekuje jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění.

Systém pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA snižuje vizuálním a akustickým upozorňováním řidiče při couvání z úzkých míst se špatným výhledem riziko kolize s vozidly přijíždějícími ze stran.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS upozorní řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí více než 60 km/h, a to na základě sledování polohy vozidla v jízdním pruhu. Řidič je nejprve akusticky a vizuálně upozorněn a poté následují zásahy do řízení tak, aby se vůz vrátil zpět k bezpečné jízdě ve svém pruhu.

Funkce informování o omezení rychlosti SLIF rozpoznává značky omezující rychlost jízdy a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti. Informace je zobrazována jak na displeji navigačního systému, tak i na displeji TFT.

Asistent dálkových světel HBA detekuje za tmy protijedoucí i vpředu jedoucí vozidla a podle potřeby přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, čímž minimalizuje oslňování ostatních řidičů. Nejsou-li v dohledu žádná vozidla, HBA automaticky zapne dálková světla, aby měl řidič nejlepší možný výhled.

Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory a jeden turbodiesel 1,6 litru ve dvou výkonových verzích 110 k a 136 k. Kombi je k dispozici se zcela novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem Hyundai 1.4 T-GDI, který poskytuje nejvyšší výkon 140 k, a s novým tříválcem 1.0 T-GDI, vyladěným na nejvyšší výkon 120 k.


Jízdní dynamika


Lehká karoserie s vysokou tuhostí, v jejíž konstrukci mají 53% podíl vyspělé vysokopevnostní ocele, poskytuje ve spojení s řízením, které má o 10 % strmější převod, a nově vyvinutým podvozkem základ pro skvělé jízdní vlastnosti. Řidič si tak může užívat dynamickou jízdu společně s vysokou úrovní komfortu.



Hyundai 29.6.2017




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar