Hyundai i30 N s řadou vylepšení
Společnost Hyundai Motor odhalila nový model i30 N s vylepšeným designem, novou osmistupňovou převodovkou N DCT se dvěma kapalinovými spojkami a novými vyspělými asistenčními a bezpečnostními systémy. Řidiči se tak mohou těšit na ještě lepší zážitky z jízdy na běžných silnicích i závodních okruzích.
V roce 2017 se Hyundai i30 N stal vůbec prvním sériově vyráběným vysokovýkonným modelem značky a jeho úspěch dokumentuje více než 25 000 prodaných kusů v Evropě.
Nový model i30 N navazuje na úspěchy svého předchůdce. Kromě významného vylepšení designu a jízdních vlastností bylo při jeho konstrukci použito více lehkých materiálů, což znamená ještě dynamičtější jízdu a větší ovladatelnost. Stejně jako u předchozího modelu, i nová i30 N bude k dispozici jako hatchback a fastback.
Vpředu se charakteristické prvky N nacházejí například na široké masce chladiče. Design její specifické, výrazné síťové mřížky připomíná křídla letadel a jeho optimalizací se zvýšila efektivita chlazení motoru. Logo N zdobí navíc i kryty středů kol.
Mezi další vylepšení patří nové LED světlomety se světly pro denní svícení ve tvaru písmene V. Vnějším okrajům nárazníku dominují typické aerodynamické boční „ploutve“, doplněné otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol. Tyto aerodynamické prvky výrazně zlepšují proudění vzduchu a minimalizují otřesy v oblasti podběhů kol.
Varianta hatchback nabízí inovovaný design přední i zadní části, zatímco pro variantu fastback se záď vozu nemění. Hatchback je vybaven velkým zadním spoilerem s osobitým trojúhelníkovým brzdovým světlem N vytváří přítlak a zajišťuje vynikající jízdní rovnováhu. Vylepšeny byly také zadní svítilny s novými charakteristickými LED světly. Image ryze sportovního vozu završují u modelu i30 N dvě velké koncovky výfuku integrované do difuzoru ve spodní části zadního nárazníku.
Design nového modelu i30 N je jednoznačně podřízen funkci. I stojící vůz díky tomu vyvolává dojem rychlosti. Model s energickým a odhodlaným vzhledem je připraven pokořit silnice i závodní okruhy.
Nový model i30 N je ve standardní verzi vybaven 18“ koly z lehké slitiny. Verze s paketem Performance (viz dále) obdržela řadu designových vylepšení včetně nově vyvinutých 19“ kovaných kol z lehké slitiny. Lehká, optimalizovaná kola s pěti dvojitými paprsky minimalizují neodpruženou hmotnost a vyznačují se mimořádnou odolností. Sada 19“ kovaných kol z lehké slitiny je o 14,4 kg lehčí než standardní 19“ kola. Jejich saténově matná tmavě šedá povrchová úprava kontrastuje se specifickými červenými brzdovými třmeny N opatřenými logem N, a umocňuje tak závodního ducha vozu. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance je vybaven rovněž vysokovýkonnými pneumatikami Pirelli P-Zero, vyvinutými speciálně pro model i30 N. Standardní výbava nabízí pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.
Vnitřní design
Analogový panel přístrojů zahrnuje mimo jiné aktivní variabilní červené pole s diodami LED na otáčkoměru, které se posouvá v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatel, který informuje řidiče o nejlepším okamžiku pro řazení. Nový Hyundai i30 N se dodává také s vyhříváním volantu a sedadel vpředu.
Obě varianty karoserie modelu i30 N jsou vybaveny sportovními, kovovými pedály a prošíváním v odstínu Performance Blue. Novinkou jsou bezpečnostní pásy s ozdobnými prvky ve stejné barvě.
Odlehčená sedadla N
Nový model i30 N je poprvé nabízen s volitelnými odlehčenými sedadly N. Jedná se o sportovní přední sedadla s lehkou konstrukcí. Sedadla s integrovanou opěrkou hlavy jsou o 2,2 kg lehčí než standardní. Výrazné boční vedení poskytuje vynikající oporu při řízení. Odlehčená sedadla N jsou čalouněna prémiovou kůží a Alcantarou a doplněna prošíváním v modrém odstínu Performance Blue.
Vylepšený motor
Hyundai i30 N je vybaven dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT) nebo – vůbec poprvé – s osmistupňovou převodovkou se dvěma kapalinovými spojkami (N DCT).
S převodovkou 6MT poskytuje výkon 250 k a točivý moment 353 Nm. Zákazníci však mohou zvolit i paket Performance se zvýšeným výkonem motoru 280 k, což znamená nárůst výkonu o 5 k oproti původnímu modelu i30 N. K tomuto motoru jsou alternativně dodávány obě převodovky, 6MT i N DCT. Maximální točivý moment verze s paketem Performance vzrostl o 39 Nm na 392 Nm.
Motor o výkonu 280 k nabízí plochou výkonovou křivku s okamžitými reakcemi a vylepšenou akcelerací pro ještě větší potěšení z jízdy na silnicích i závodních okruzích. Vyšší hodnoty točivého momentu i výkonu v nižších otáčkách umožňují řidičům využívat více potenciálu motoru také v každodenních jízdních situacích. Nový model i30 N poskytuje maximální točivý moment od 1950 do 4600/min a nejvyššího výkonu dosahuje při 5200/min. To znamená lepší akceleraci v pásmu středních a vysokých otáček s konzistentně vysokým výkonem v rozmanitých provozních podmínkách.
Oba stupně výbavy mají nejvyšší rychlost 250 km/h. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s. V porovnání s předchozím modelem se jedná o zlepšení o 0,2 sekundy, resp. 3 procenta.
Stejně jako jeho předchůdce je nový model i30 N vybaven řadou sportovních vylepšení jako automatickými meziplyny, funkcí launch control, zadní výztuhou a dalšími.
Převodovka N DCT
Nová osmistupňová dvouspojková převodovka N DCT umožňuje rozmanité možnosti využití pro mimořádně sportovní jízdu. N DCT má dvě kapalinové spojky. To znamená, že jsou jejich komponenty chlazeny olejem, čímž vzniká nižší tření a převodovka tak může přenášet vyšší točivý moment. Nově nabízená převodovka poskytuje podmanivé zážitky z řízení jako verze s mechanickou převodovkou, avšak s komfortem automatické převodovky. Řidiči si mohou zvolit manuální režim a řadit pádly na volantu, nebo pákou voliče. Díky pádlům nemusí řidič při řazení volant pouštět, a může si tak vychutnávat sportovní jízdu. Pokud se řidič rozhodne řadit pákou voliče, činí tak v souladu s logikou sportovního řazení: nižší převodový stupeň zařadí pohybem páky dopředu, vyšší převodový stupeň zvolí pohybem páky dozadu.
Převodovka N DCT nabízí tři nové N režimy pro ještě zábavnější jízdu: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.
N Grin Shift (NGS) dá řidiči na 20 vteřin k dispozici celý výkon a vykouzlí mu radostný úsměv na tváři. Řidič funkci aktivuje stisknutím tlačítka na volantu a na panelu přístrojů se spustí odpočítávání zbývajících sekund, během nichž bude tato funkce ještě aktivní.
N Power Shift (NPS) přichází do hry, pokud vůz akceleruje se škrticí klapkou otevřenou na více než 90 procent. Tím se minimalizuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů. Na kola je tak přenášen maximální výkon a řidič si užívá pocitu „nakopnutí“ při řazení.
Třetí režim, N Track Sense Shift (NTS), automaticky rozpozná optimální provozní podmínky pro zvlášť dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, a automaticky se aktivuje. Zvolením správného převodového stupně a okamžiků řazení optimalizuje výkony podobně, jako to praktikuje profesionální jezdec v závodním voze.
N Grin Control System
Volič jízdních režimů N Grin Control System poskytuje výběr z pěti odlišných jízdních režimů: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jízdní režimy mění parametry motoru, odpružení, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, řízení a převodovky, a to s cílem optimalizovat nastavení vozidla pro rozmanité provozní podmínky. V režimu N Custom si mohou řidiči vybírat podle vlastních preferencí a aktuálního stavu vozovky nejvhodnější režimy ovlivňující jízdní vlastnosti – Eco, Normal, Sport a Sport+.
Jízdní vlastnosti
Hyundai i30 N nabízí systém Electronic Controlled Suspension. Zákazníci, kteří si vyberou paket Performance, těží rovněž z přínosů elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential (eLSD). Pro paket Performance byl navíc zvětšen průměr předních brzdových kotoučů z 345 mm na 360 mm pro ještě lepší brzdné výkony.
Bezpečnostní systémy Hyundai SmartSense: Novinky
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA-P s detekcí vozidel a nyní i chodců (FCA-P)
Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA
Upozorňování na vozidla ve slepém úhlu BCW (pouze pro hatchback)
Asistent pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA-R (hatchback s převodovkou DCT)
Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (pouze pro hatchback)
Asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (pouze pro hatchback s převodovkou DCT)
Opomenout nelze ani systém e-call, který dokáže zavolat záchranné složky jediným stisknutím tlačítka, popřípadě záchranáře kontaktuje automaticky v případě, že jsou aktivovány airbagy ve vozidle.
Nový Hyundai i30 N se začne v Evropě prodávat na začátku roku 2021. Přesná data zahájení prodeje a ceny se budou na jednotlivých trzích lišit.
Hyundai 29.9.2020
Nový model i30 N navazuje na úspěchy svého předchůdce. Kromě významného vylepšení designu a jízdních vlastností bylo při jeho konstrukci použito více lehkých materiálů, což znamená ještě dynamičtější jízdu a větší ovladatelnost. Stejně jako u předchozího modelu, i nová i30 N bude k dispozici jako hatchback a fastback.
Vpředu se charakteristické prvky N nacházejí například na široké masce chladiče. Design její specifické, výrazné síťové mřížky připomíná křídla letadel a jeho optimalizací se zvýšila efektivita chlazení motoru. Logo N zdobí navíc i kryty středů kol.
Mezi další vylepšení patří nové LED světlomety se světly pro denní svícení ve tvaru písmene V. Vnějším okrajům nárazníku dominují typické aerodynamické boční „ploutve“, doplněné otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol. Tyto aerodynamické prvky výrazně zlepšují proudění vzduchu a minimalizují otřesy v oblasti podběhů kol.
Varianta hatchback nabízí inovovaný design přední i zadní části, zatímco pro variantu fastback se záď vozu nemění. Hatchback je vybaven velkým zadním spoilerem s osobitým trojúhelníkovým brzdovým světlem N vytváří přítlak a zajišťuje vynikající jízdní rovnováhu. Vylepšeny byly také zadní svítilny s novými charakteristickými LED světly. Image ryze sportovního vozu završují u modelu i30 N dvě velké koncovky výfuku integrované do difuzoru ve spodní části zadního nárazníku.
Design nového modelu i30 N je jednoznačně podřízen funkci. I stojící vůz díky tomu vyvolává dojem rychlosti. Model s energickým a odhodlaným vzhledem je připraven pokořit silnice i závodní okruhy.
Nový model i30 N je ve standardní verzi vybaven 18“ koly z lehké slitiny. Verze s paketem Performance (viz dále) obdržela řadu designových vylepšení včetně nově vyvinutých 19“ kovaných kol z lehké slitiny. Lehká, optimalizovaná kola s pěti dvojitými paprsky minimalizují neodpruženou hmotnost a vyznačují se mimořádnou odolností. Sada 19“ kovaných kol z lehké slitiny je o 14,4 kg lehčí než standardní 19“ kola. Jejich saténově matná tmavě šedá povrchová úprava kontrastuje se specifickými červenými brzdovými třmeny N opatřenými logem N, a umocňuje tak závodního ducha vozu. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance je vybaven rovněž vysokovýkonnými pneumatikami Pirelli P-Zero, vyvinutými speciálně pro model i30 N. Standardní výbava nabízí pneumatiky Michelin Pilot Super Sport.
Vnitřní design
Analogový panel přístrojů zahrnuje mimo jiné aktivní variabilní červené pole s diodami LED na otáčkoměru, které se posouvá v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatel, který informuje řidiče o nejlepším okamžiku pro řazení. Nový Hyundai i30 N se dodává také s vyhříváním volantu a sedadel vpředu.
Obě varianty karoserie modelu i30 N jsou vybaveny sportovními, kovovými pedály a prošíváním v odstínu Performance Blue. Novinkou jsou bezpečnostní pásy s ozdobnými prvky ve stejné barvě.
Odlehčená sedadla N
Nový model i30 N je poprvé nabízen s volitelnými odlehčenými sedadly N. Jedná se o sportovní přední sedadla s lehkou konstrukcí. Sedadla s integrovanou opěrkou hlavy jsou o 2,2 kg lehčí než standardní. Výrazné boční vedení poskytuje vynikající oporu při řízení. Odlehčená sedadla N jsou čalouněna prémiovou kůží a Alcantarou a doplněna prošíváním v modrém odstínu Performance Blue.
Vylepšený motor
Hyundai i30 N je vybaven dvoulitrovým přeplňovaným motorem ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou (6MT) nebo – vůbec poprvé – s osmistupňovou převodovkou se dvěma kapalinovými spojkami (N DCT).
S převodovkou 6MT poskytuje výkon 250 k a točivý moment 353 Nm. Zákazníci však mohou zvolit i paket Performance se zvýšeným výkonem motoru 280 k, což znamená nárůst výkonu o 5 k oproti původnímu modelu i30 N. K tomuto motoru jsou alternativně dodávány obě převodovky, 6MT i N DCT. Maximální točivý moment verze s paketem Performance vzrostl o 39 Nm na 392 Nm.
Motor o výkonu 280 k nabízí plochou výkonovou křivku s okamžitými reakcemi a vylepšenou akcelerací pro ještě větší potěšení z jízdy na silnicích i závodních okruzích. Vyšší hodnoty točivého momentu i výkonu v nižších otáčkách umožňují řidičům využívat více potenciálu motoru také v každodenních jízdních situacích. Nový model i30 N poskytuje maximální točivý moment od 1950 do 4600/min a nejvyššího výkonu dosahuje při 5200/min. To znamená lepší akceleraci v pásmu středních a vysokých otáček s konzistentně vysokým výkonem v rozmanitých provozních podmínkách.
Oba stupně výbavy mají nejvyšší rychlost 250 km/h. Nový Hyundai i30 N s paketem Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s. V porovnání s předchozím modelem se jedná o zlepšení o 0,2 sekundy, resp. 3 procenta.
Stejně jako jeho předchůdce je nový model i30 N vybaven řadou sportovních vylepšení jako automatickými meziplyny, funkcí launch control, zadní výztuhou a dalšími.
Převodovka N DCT
Nová osmistupňová dvouspojková převodovka N DCT umožňuje rozmanité možnosti využití pro mimořádně sportovní jízdu. N DCT má dvě kapalinové spojky. To znamená, že jsou jejich komponenty chlazeny olejem, čímž vzniká nižší tření a převodovka tak může přenášet vyšší točivý moment. Nově nabízená převodovka poskytuje podmanivé zážitky z řízení jako verze s mechanickou převodovkou, avšak s komfortem automatické převodovky. Řidiči si mohou zvolit manuální režim a řadit pádly na volantu, nebo pákou voliče. Díky pádlům nemusí řidič při řazení volant pouštět, a může si tak vychutnávat sportovní jízdu. Pokud se řidič rozhodne řadit pákou voliče, činí tak v souladu s logikou sportovního řazení: nižší převodový stupeň zařadí pohybem páky dopředu, vyšší převodový stupeň zvolí pohybem páky dozadu.
Převodovka N DCT nabízí tři nové N režimy pro ještě zábavnější jízdu: N Grin Shift, N Power Shift a N Track Sense Shift.
N Grin Shift (NGS) dá řidiči na 20 vteřin k dispozici celý výkon a vykouzlí mu radostný úsměv na tváři. Řidič funkci aktivuje stisknutím tlačítka na volantu a na panelu přístrojů se spustí odpočítávání zbývajících sekund, během nichž bude tato funkce ještě aktivní.
N Power Shift (NPS) přichází do hry, pokud vůz akceleruje se škrticí klapkou otevřenou na více než 90 procent. Tím se minimalizuje pokles točivého momentu při řazení vyšších převodových stupňů. Na kola je tak přenášen maximální výkon a řidič si užívá pocitu „nakopnutí“ při řazení.
Třetí režim, N Track Sense Shift (NTS), automaticky rozpozná optimální provozní podmínky pro zvlášť dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, a automaticky se aktivuje. Zvolením správného převodového stupně a okamžiků řazení optimalizuje výkony podobně, jako to praktikuje profesionální jezdec v závodním voze.
N Grin Control System
Volič jízdních režimů N Grin Control System poskytuje výběr z pěti odlišných jízdních režimů: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Jízdní režimy mění parametry motoru, odpružení, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential, zvuku výfuku, řízení a převodovky, a to s cílem optimalizovat nastavení vozidla pro rozmanité provozní podmínky. V režimu N Custom si mohou řidiči vybírat podle vlastních preferencí a aktuálního stavu vozovky nejvhodnější režimy ovlivňující jízdní vlastnosti – Eco, Normal, Sport a Sport+.
Jízdní vlastnosti
Hyundai i30 N nabízí systém Electronic Controlled Suspension. Zákazníci, kteří si vyberou paket Performance, těží rovněž z přínosů elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu N Corner Carving Differential (eLSD). Pro paket Performance byl navíc zvětšen průměr předních brzdových kotoučů z 345 mm na 360 mm pro ještě lepší brzdné výkony.
Bezpečnostní systémy Hyundai SmartSense: Novinky
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA-P s detekcí vozidel a nyní i chodců (FCA-P)
Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LFA
Upozorňování na vozidla ve slepém úhlu BCW (pouze pro hatchback)
Asistent pro odvrácení kolize s vozidlem ve slepém úhlu BCA-R (hatchback s převodovkou DCT)
Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (pouze pro hatchback)
Asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (pouze pro hatchback s převodovkou DCT)
Opomenout nelze ani systém e-call, který dokáže zavolat záchranné složky jediným stisknutím tlačítka, popřípadě záchranáře kontaktuje automaticky v případě, že jsou aktivovány airbagy ve vozidle.
Nový Hyundai i30 N se začne v Evropě prodávat na začátku roku 2021. Přesná data zahájení prodeje a ceny se budou na jednotlivých trzích lišit.
Hyundai 29.9.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout