Hyundai i20 - levnější varianta s třemi dveřmi
V návaznosti na úspěch pětidveřového Hyundai i20 se ženevský autosalon stane svědkem světové premiéry třídveřové varianty modelu i20. Elegantní a všestranný model, který nahradil Getz, sehrává důležitou roli v nárůstu popularity značky Hyundai v Evropě.
Uvedením nového třídveřového modelu se Hyundai i20 stane ještě atraktivnějším pro nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinu v Evropě. Může se pochlubit sedmi benzinovými a vznětovými motory splňujícími normu Euro IV, které nabízejí pozoruhodnou energetickou účinnost a nízké emise CO2. Tak třeba benzinový motor Kappa 1.2/78 k dosahuje kombinované spotřeby pouze 5,2 l/100 km a CO2 ve výši 124g/km.
Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje diesel 1.4/75 k, s CO2 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km.
Model i20, zaplňující mezeru mezi i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady „i“, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Záď a příď třídveřového modelu zůstávají nezměněny.
Třídveřový i20, který má rozvor 2525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí prostorný pětimístný interiér. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in“, nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům.
Všechny tři varianty vybavení Classic, Comfort a Style jsou také k dispozici u třídveřové varianty. Podobně jako pětidvéřový model má i třídveřový model např. klimatizaci, multifunkční volat, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3.
Vůz nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů, aktivních opěrek hlavy, ABS, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku.
Motor Kappa pro i20
Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru 1.2 Kappa nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Nová celoslitinová jednotka kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na V8 4.6 Tau, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří objemu 1248 cm³ se čtyřventilovou technikou dosahuje výkonu 78 k při 6000/min a točivý moment 119 Nm při 4000/min. Výkon a účinnost jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní je 82,4 kg – méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity.
Přesné technické specifikace budou uveřejněny s uvedením na trh.
JL, 23.2.2009
Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje diesel 1.4/75 k, s CO2 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km.
Model i20, zaplňující mezeru mezi i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady „i“, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Záď a příď třídveřového modelu zůstávají nezměněny.
Třídveřový i20, který má rozvor 2525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí prostorný pětimístný interiér. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in“, nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům.
Všechny tři varianty vybavení Classic, Comfort a Style jsou také k dispozici u třídveřové varianty. Podobně jako pětidvéřový model má i třídveřový model např. klimatizaci, multifunkční volat, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3.
Vůz nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů, aktivních opěrek hlavy, ABS, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku.
Motor Kappa pro i20
Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru 1.2 Kappa nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Nová celoslitinová jednotka kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na V8 4.6 Tau, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří objemu 1248 cm³ se čtyřventilovou technikou dosahuje výkonu 78 k při 6000/min a točivý moment 119 Nm při 4000/min. Výkon a účinnost jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní je 82,4 kg – méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity.
Přesné technické specifikace budou uveřejněny s uvedením na trh.
JL, 23.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout