Hyundai i20 - konkurence pro Fabii
Novinka jihokorejské automobilky má navázat na předchozí velice úspěšný model Getz, kterého se prodalo přes půl milionu, přičemž v Evropě zhruba sto tisíc. Model i20 je celkově rozměrnější i prostornější s modernějšími tvary a dostal také větší škálu motorů.
Design pochází z evropského centra v Rüsselsheimu, premiéru si vůz odbyl na podzimním pařížském autosalonu a jeho výroba probíhá v novém závodě v indickém Chennai. Proti svému předchůdci, Getzu, je elegantnější, zaoblenější a hlavně větší – do délky o 115 mm (3940 mm), do šířky o 45 mm (1710 mm), pouze výška 1490 mm se nezměnila. Rozvor se natáhl o 70 milimetrů na 2525 mm a do zavazadlového prostoru přibylo dalších 41 litrů – v základu 295 litrů.
Příď vyvedená ve stylu většího modelu i30 sází na velkoplošné světlomety, prolisy na kapotě a velký nasávací otvor. Z profilu zaujmou dlouhé přední dveře, stoupající linka oken a boční hrana, která se před zadním kolem prudce zvedá. Při pohledu na záď zůstává zřejmé, že maximální prostor dostaly dveře, aby vstupní otvor do zavazadelníku byl co největší.
Vůz má velký úhel otevření dveří, do vozu se tak snadno nastupuje. Přístrojová deska je plochá, jen mírně zvlněná s centrálním červeně svítícím displejem se všemi důležitými provozními údaji.
Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr a rychloměr. Všechny ukazatele jsou dobře čitelné, optika přehledná.
Sedadla poskytují výborný posaz i na dlouhou vzdálenost. Již základní výbava Classic je na patřičné úrovni, ve voze nechybí mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, výškově a podélně stavitelný volant, sklopná zadní sedadla, ABS + EBD, autorádio s CD přehrávačem, přípojka USB atd. Od června bude v nabídce také ESP od druhého stupně výbavy Comfort. Vůz má dostatek odkládacích prostor, schránka před spolujezdcem je objemná. Na zadních sedadlech ocení cestující prodloužení rozvoru o 70 milimetrů (2525 mm). Před koleny i nad hlavou mají dostatek místa, skoro jako ve voze o třídu výš. Zadní opěradla lze lehce sklopit, přičemž se objem „kufru“ zvětší 295 na 1060 litrů.
Zákazníci mají na výběr 6 agregátů, největší zájem se očekává o benzinový čtyřválec 1.4 o výkonu 100 k a točivém momentu 137 Nm. Novinkou je benzinový čtyřválec 1.2 o slušném výkonu 78 k. Motory jsou kombinovány s mechanickou pětistupňovou převodovkou, verze 1.4 a 1.6 mohou mít čtyřstupňový automat. Třídveřová verze se objeví zhruba v polovině roku 2009.
Cena modelu Hyundai i20 začíná na 229 900 Kč s DPH u verze 1,2i a pětidveřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Nejlevnější diesel 1.4/75 k (Comfort) přijde na 289 900 Kč. Předpokládá se, že nejprodávanější verzí bude výbava Komfort s klimatizací, kde cena startuje na 249.900 Kč s DPH.Automobil Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1.
Na vůz se vztahuje pětiletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Zákazník s nákupem vozu navíc získá celoevropskou asistenční službu na dobu 3 let.
Benzinové motory
Vznětové motory
260/1900-2750
Rychlost|161|171|190
Zrychlení|16,2|13,6|10,4
Spotřeba|5,5/3,8/4,4|5,5/3,9/4,5|5,5/3,9/4,4
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Příď vyvedená ve stylu většího modelu i30 sází na velkoplošné světlomety, prolisy na kapotě a velký nasávací otvor. Z profilu zaujmou dlouhé přední dveře, stoupající linka oken a boční hrana, která se před zadním kolem prudce zvedá. Při pohledu na záď zůstává zřejmé, že maximální prostor dostaly dveře, aby vstupní otvor do zavazadelníku byl co největší.
Vůz má velký úhel otevření dveří, do vozu se tak snadno nastupuje. Přístrojová deska je plochá, jen mírně zvlněná s centrálním červeně svítícím displejem se všemi důležitými provozními údaji.
Tříramenný volant s multifunkčními tlačítky je proveden ve stylu i30 s efektním spodním ramenem a má velký rozsah seřizování v obou směrech. Přístrojovému štítu vévodí analogový kulatý otáčkoměr a rychloměr. Všechny ukazatele jsou dobře čitelné, optika přehledná.
Sedadla poskytují výborný posaz i na dlouhou vzdálenost. Již základní výbava Classic je na patřičné úrovni, ve voze nechybí mj. šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, výškově a podélně stavitelný volant, sklopná zadní sedadla, ABS + EBD, autorádio s CD přehrávačem, přípojka USB atd. Od června bude v nabídce také ESP od druhého stupně výbavy Comfort. Vůz má dostatek odkládacích prostor, schránka před spolujezdcem je objemná. Na zadních sedadlech ocení cestující prodloužení rozvoru o 70 milimetrů (2525 mm). Před koleny i nad hlavou mají dostatek místa, skoro jako ve voze o třídu výš. Zadní opěradla lze lehce sklopit, přičemž se objem „kufru“ zvětší 295 na 1060 litrů.
Zákazníci mají na výběr 6 agregátů, největší zájem se očekává o benzinový čtyřválec 1.4 o výkonu 100 k a točivém momentu 137 Nm. Novinkou je benzinový čtyřválec 1.2 o slušném výkonu 78 k. Motory jsou kombinovány s mechanickou pětistupňovou převodovkou, verze 1.4 a 1.6 mohou mít čtyřstupňový automat. Třídveřová verze se objeví zhruba v polovině roku 2009.
Cena modelu Hyundai i20 začíná na 229 900 Kč s DPH u verze 1,2i a pětidveřovou karosérií v úrovni výbavy Classic. Nejlevnější diesel 1.4/75 k (Comfort) přijde na 289 900 Kč. Předpokládá se, že nejprodávanější verzí bude výbava Komfort s klimatizací, kde cena startuje na 249.900 Kč s DPH.Automobil Hyundai i20 je možné zakoupit v úpravě N1.
Na vůz se vztahuje pětiletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Zákazník s nákupem vozu navíc získá celoevropskou asistenční službu na dobu 3 let.
Benzinové motory
Typ | 1.2 | 1.4 CVVT | 1.6 CVVT |
Objem | 1248 | 1396 | 1591 |
Výkon | 57(78)/6000 | 73(100)/5500 | 92(126)/630é |
Toč.moment | 118/4000 | 137/4200 | 157/4200 |
Rychlost | 165 | 180 | 172 |
Zrychlení | 12,9 | 11,6 | 12,9 |
Spotřeba | 6,4/4,5/5,2 | 7,2/4,7/5,6 | 8,2/5,4/6,4 |
Vznětové motory
Typ | 1.4CRDi | 1.4CRDi | 1.6 CRDi |
Objem | 1396 | 1396 | 1582 |
Výkon | 55(75)/4000 | 66(90)/4000 | 94(128)/4000 |
Rychlost|161|171|190
Zrychlení|16,2|13,6|10,4
Spotřeba|5,5/3,8/4,4|5,5/3,9/4,5|5,5/3,9/4,4
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout