Hyundai i10 vystřídá Atose
Po iPhone, iPod, iMac sází také Korejci na „i“ , které se nyní objevuje před názvy nových modelů, jak ostatně dokazuje žhavá novinka českého trhu – model i10, nástupce úspěšného Atosu, s nímž však nemá prakticky nic společného.
Ani nemůže, neboť zcela nový automobil má v první řadě uspokojit základní potřeby zákazníků, hlavně pak v Indii, kde se vyrábí, ale zároveň musí vyhovovat evropskému trhu. Stejně jako v ostatních kategoriích také v segmentu nejmenších osobních vozidel šel vývoj v posledních letech hodně kupředu. Zákazníci minivozů již neočekávají pouze kompaktní rozměry a nízkou cenu, ale požadují dostatečný komfort, bezpečnost a příkladné jízdní vlastnosti.
Na tento trend zareagoval Hyundai, neboť Atos začal pomalu za konkurenci zaostávat, a proto představila pětidveřový pětimístný model i10.
Jestliže byl Atos vyšší než širší, tak tentokrát se proporce obrátily. Těch pár centimetrů při stejné délce 3,57 metru je hned vidět. Z vysokého mikrovanu se stal atraktivní malý vůz s bohatou výbavou pro všední den. Sice byste marně hledali elektricky ovládaná okna nebo dálkové ovládání centrálního zamykání, což ani dříve nebývalo v základní výbavě. Za „elektriku“ si prostě musíte připlatit.
Při prvním setkání zaujme pohledná karoserie, stylisticky navazující na větší model i30. Nejvýraznějším prvkem přední části s úzkou maskou je chromovaná lišta v horní části a velké logo. Ve spojení s podlouhlými světlomety a velkým nasávacím otvorem v nárazníku vypadá vůz velice dynamicky.
Z boku vyniknou kompaktní rozměry karosérie (délka 3,5 m, šířka 1,6 m, výška 1,5 m) s malými převisy, což umožnilo dobře využít vnitřní prostor. Logo značky na pátých dveřích funguje jako klika k jejich otevírání.
Hyundai i10 se nabízí ve třech stupních výbavy. Základní provedení Classic zahrnuje mj posilovač řízení, centrální zamykání, dva airbagy, výškově stavitelný volant nebo integrovaný audiosystém s CD s možností připojení MP3. S vyšší řadou Comfort dostane zákazník navíc mj. v barvě vozu lakované nárazníky, zpětná zrcátka a madla, elektricky ovládaná přední okna a chromovanou masku chladiče.
Nejvyšší výbava Style obsahuje např. přední mlhovky, boční airbagy vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna a zpětná zrcátka a dálkové ovládání centrálního zamykání.
Pod kapotou nejmenšího Hyundaie se objeví v první fázi dvě pohonné jednotky (zážehový čtyřválec 1.2 bude k dispozici v září) – tříválcový turbodiesel 1.1 CDRi VGT a přímým vstřikováním common rail a proměnnou geometrií lopatek. Disponuje výklonem 75 k a točivým momentem 153 Nm již od 1900 otáček. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a ve vztahu na provozní hmotnost 1115 kg představuje ideální řešení.
Základní motorizaci představuje zážehový čtyřválec 1.1, vylepšená motor z Atosu o výkonu 6ž k a 96 N.m točivého momentu. K benzinovému motoru lze objednat čtyřstupňový automat.
Doslova revoluce se odehrála uvnitř vozu, neboť i10 je určen pěti cestujícím na rozdíl od čtyřmístného Atosu. Díky velkému rozvoru 2,3 m poskytuje dostatek místa. Variabilitu interiéru zvyšují zadní dělená sedadla v poměru 40:60, díky nimž lze zvětšit objem zavazadlového prostoru ze 225 l (Atos měl o 38 l více) na 910 litrů, přičemž v zadní části vznikne rovná plocha.
Výrazný posun přináší i10 v oblasti jízdních vlastností. Nová přední náprava McPherson s pomocným rámem a příčným stabilizátorem a zadní tuhá náprava s torzní příčkou zajišťují vozu jistější chování v přímém směru i v zatáčkách. O bezpečné zpomalení se starají kotoučové brzdy s ABS na všech kolech, přičemž přední jsou s vnitřním chlazením.
Nejlevnější provedení modelu i10 (1.1 i Classic) je za 199 900, vznětová verze začíná na 244 900 Kč. Nejvyšší výbavy Style stojí 239 900 (1.1i), resp. 284 900 (1.1 CRDi)
[b]Pohonné jednotky[b]
Rozměry|3565 x 1595 x 1540 mm
Rozvor|2380 mm
Rozchod|1400/1385 mm
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin) – l/100 km
JL, 16.5.2008
Na tento trend zareagoval Hyundai, neboť Atos začal pomalu za konkurenci zaostávat, a proto představila pětidveřový pětimístný model i10.
Jestliže byl Atos vyšší než širší, tak tentokrát se proporce obrátily. Těch pár centimetrů při stejné délce 3,57 metru je hned vidět. Z vysokého mikrovanu se stal atraktivní malý vůz s bohatou výbavou pro všední den. Sice byste marně hledali elektricky ovládaná okna nebo dálkové ovládání centrálního zamykání, což ani dříve nebývalo v základní výbavě. Za „elektriku“ si prostě musíte připlatit.
Při prvním setkání zaujme pohledná karoserie, stylisticky navazující na větší model i30. Nejvýraznějším prvkem přední části s úzkou maskou je chromovaná lišta v horní části a velké logo. Ve spojení s podlouhlými světlomety a velkým nasávacím otvorem v nárazníku vypadá vůz velice dynamicky.
Z boku vyniknou kompaktní rozměry karosérie (délka 3,5 m, šířka 1,6 m, výška 1,5 m) s malými převisy, což umožnilo dobře využít vnitřní prostor. Logo značky na pátých dveřích funguje jako klika k jejich otevírání.
Hyundai i10 se nabízí ve třech stupních výbavy. Základní provedení Classic zahrnuje mj posilovač řízení, centrální zamykání, dva airbagy, výškově stavitelný volant nebo integrovaný audiosystém s CD s možností připojení MP3. S vyšší řadou Comfort dostane zákazník navíc mj. v barvě vozu lakované nárazníky, zpětná zrcátka a madla, elektricky ovládaná přední okna a chromovanou masku chladiče.
Nejvyšší výbava Style obsahuje např. přední mlhovky, boční airbagy vpředu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna a zpětná zrcátka a dálkové ovládání centrálního zamykání.
Pod kapotou nejmenšího Hyundaie se objeví v první fázi dvě pohonné jednotky (zážehový čtyřválec 1.2 bude k dispozici v září) – tříválcový turbodiesel 1.1 CDRi VGT a přímým vstřikováním common rail a proměnnou geometrií lopatek. Disponuje výklonem 75 k a točivým momentem 153 Nm již od 1900 otáček. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a ve vztahu na provozní hmotnost 1115 kg představuje ideální řešení.
Základní motorizaci představuje zážehový čtyřválec 1.1, vylepšená motor z Atosu o výkonu 6ž k a 96 N.m točivého momentu. K benzinovému motoru lze objednat čtyřstupňový automat.
Doslova revoluce se odehrála uvnitř vozu, neboť i10 je určen pěti cestujícím na rozdíl od čtyřmístného Atosu. Díky velkému rozvoru 2,3 m poskytuje dostatek místa. Variabilitu interiéru zvyšují zadní dělená sedadla v poměru 40:60, díky nimž lze zvětšit objem zavazadlového prostoru ze 225 l (Atos měl o 38 l více) na 910 litrů, přičemž v zadní části vznikne rovná plocha.
Výrazný posun přináší i10 v oblasti jízdních vlastností. Nová přední náprava McPherson s pomocným rámem a příčným stabilizátorem a zadní tuhá náprava s torzní příčkou zajišťují vozu jistější chování v přímém směru i v zatáčkách. O bezpečné zpomalení se starají kotoučové brzdy s ABS na všech kolech, přičemž přední jsou s vnitřním chlazením.
Nejlevnější provedení modelu i10 (1.1 i Classic) je za 199 900, vznětová verze začíná na 244 900 Kč. Nejvyšší výbavy Style stojí 239 900 (1.1i), resp. 284 900 (1.1 CRDi)
[b]Pohonné jednotky[b]
| Typ | 1.1 SOHC 12V | 1.1 CRDi VGT |
| Objem | 1086 | 1120 |
| Výkon | 48(66)/5500 | 55(75)/4000 |
| Toč.moment | 98/2800 | 153/1900-2700 |
| Rychlost | 151 | 163 |
| Zrychlení | 15,6 | 15,8 |
| Spotřeba | 6,3/4,6/5,2 | 5,3/3,8/4,3 |
Rozměry|3565 x 1595 x 1540 mm
Rozvor|2380 mm
Rozchod|1400/1385 mm
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin) – l/100 km
JL, 16.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















