Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai i10 na český trh

Hyundai představil na Pařížském autosalonu nový model i10, a nyní přichází na český trh. Přichází s vylepšeným designem, který mu dodává ještě přitažlivější vzhled. Nová kaskádovitá maska chladiče vznikla dalším vývojem charakteristické šestiúhelníkové masky chladiče.

Příď je vybavena novým nárazníkem a novými kruhovými světlomety LED pro denní svícení, které jsou umístěny na okrajích nové masky chladiče. Vzadu najdeme vylepšený design nárazníku s černým ozdobným prvkem a kruhovým mlhovým světlometem

Nový i10 bude nabízen s výběrem dvou osvědčených zážehových motorů se zdvihovým objemem 1,0 litru a 1,25 litru, pohánějících přední kola, prostřednictvím standardně dodávané pětistupňové mechanické převodovky, nebo na přání nabízené čtyřstupňové samočinné převodovky. Nový i10 je nabízen přímo z výroby také s verzí motoru 1,0 litru, připraveným na pohon plynem LPG (Liquid Petroleum Gas) a ve verzi BlueDrive™ se zážehovým motorem 1.0.

Verze BlueDrive™ nabízí o 5 % nižší emise CO2, jejichž hodnota činí 93g/km. Tohoto výsledku bylo dosaženo vylepšeným proměnným časováním ventilů CVVT a doplněním konstrukce motoru o recirkulaci výfukových plynů EGR a jejich chlazení. Kromě toho byl optimalizován pátý převodový stupeň mechanické převodovky varianty BlueDrive™.
Stejně jako u předchůdce je nový čtyřmístný model i10 BlueDrive™ vybaven systémem Integrated Stop & Go (ISG – dodává se na přání také pro modely se zážehovým motorem 1,0 litru a 5stupňovou mechanickou převodovkou), 13“ koly s minimálním valivým odporem a v závislosti na trhu také automatickou klimatizací. Díky tomu dosahuje kombinované spotřeby paliva 4,0 l/100 km.

Oba zážehové motory jsou standardně vybaveny pětistupňovou mechanickou převodovkou, kterou může na přání nahradit čtyřstupňová samočinná převodovka

Vůz je standardně vybaven kotoučovými brzdami vpředu a vzadu. Vpředu jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením o průměru 252 mm (modely 1.0 BlueDrive: 241 mm), vzadu jsou plné kotoučové brzdy s průměrem 234 mm. Standardní výbava zahrnuje protiblokovací systém ABS, elektronické rozdělování brzdné síly EBD a elektronicky řízený stabilizační systém ESC, které zaručují maximální brzdné výkony a stabilitu.

Apple CarPlay a Android Auto zaručují dokonalou integraci, bezpečné ovládání a funkci zrcadlení funkcí přenosných zařízení s operačním systémem iOS nebo Android.
Android Auto integruje do informačního a zábavního systému veškeré funkce poskytované společností Google, jako například Google Maps. Všechny užitečné informace dostupné na chytrém telefonu jsou přenášeny na displej navigačního systému a dostupné v přehledném menu s jednoduchými ikonkami, např. počasí, nepřijaté hovory, přijaté zprávy, schůzky. Uživatelé si mohou také přehrávat hudbu prostřednictvím aplikací třetích stran, např. Spotify nebo Deezer.

Podobně i CarPlay je chytřejším a bezpečnějším způsobem, jak používat zařízení s iOS v novém modelu i10. Stačí si připojit iPhone k vozu a uživatelé mohou využívat navigaci, telefonovat, zasílat a přijímat zprávy a poslouchat hudbu – a to vše způsobem, který umožňuje řidiči maximálně se soustředit na řízení.
Navigační systém zahrnuje bezplatný přístup ke službám LIVE Services po dobu sedmi let. Řidič tak získává dopravní zpravodajství v reálném čase, místní předpověď počasí, vyhledávání speciálních cílů a informace o místech měření rychlosti v zemích, kde je to legislativně povoleno.

Vůz je nyní vybaven systémem pro upozorňování na hrozící kolizi vpředu FCWS a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LDWS, které aktivně přispívají k zabraňováním nehod. V obou případech je jejich základem nová multifunkční kamera.
FCWS díky přední kameře upozorňuje řidiče akusticky a vizuálně na riziko kolize s jinými vozidly. Asistent pro jízdu v jízdním pruhu upozorní řidiče na nebezpečné vyjetí z jízdního pruhu při jízdě rychlostí více než 60 km/h. LDWS vydá zvukové upozornění dřív, než vůz přejede podélné značení.

Nový model i10 je vybaven rovněž elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC a systémem řízení stability vozidla VSM, které byly zařazeny do standardní výbavy již u druhé generace modelové řady i10.

Díky rozvoru 2385 mm patří interiér stále mezi nejprostornější ve své třídě. Cestující na sedadlech vpředu si mohou užívat prostoru pro nohy 1070 mm, šířky v úrovni ramen 1306 mm a výšky stropu nad sedákem 1008 mm, která je největší ve své třídě.

Velkorysý objem zavazadlového prostoru 252 litrů je přístupný širokým výklopným víkem. Zadní sedadla jsou dělená a sklopná v poměru 60:40. Po jejich sklopení lze využít maximální objem zavazadlového prostoru 1046 litrů.

Typ1.0 MPI1.2 MPI1.0 MPI LPG
Objem9981248998
Počet válců344
Výkon48(66)/550063(87)/600049(67)/6200
Toč.moment95/3500120/400090/350é
Rychlost155175153
Zrychlení14,912,115,0
Rozměry3665 x 1660 x 1500
Rozvor2385
Zav.prostor252/1046




Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), rozměry – mm, zavazadlový prostor - l

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar