Hyundai Veloster - třídveřové kupé
Hyundai představil na autosalonu v Detroitu třídveřové kupé Veloster. Vůz přináší hned několik významných inovací. Kromě unikátní třídveřové koncepce např. nejmodernější telematický systém Blue Link, multimediální systém se 7“ dotykovým displejem a nový motor 1.6 GDI ve spojení s dvouspojkovou převodovkou Hyundai.
Sériově vyráběný model čerpá inspiraci z koncepčního vozu představeného v roce 2007 na autosalonu v Soulu a zároveň reprezentuje nový přístup, s nímž značka Hyundai vstoupila do roku 2011. Veloster se odlišuje od tradičních kupé třídveřovou konfigurací karoserie se zadními dveřmi na straně spolujezdce. Nenápadně ukrytá vnější klika dveří umožnila zachovat atraktivní design kupé. Veloster je postaven na rozvoru 2649 mm a jeho karoserie je 4219 mm dlouhá, 1791 mm široká a 1400 mm vysoká.
Charakteristické černé střešní sloupky A dodávají prosklené kabině neobyčejný vzhled zvýrazněný jedinečnými charakterovými liniemi. Vpředu je šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s detailně zpracovanými otvory na kapotě motoru, tvarovanými blatníky kolem podběhů kol a světlomety zasahujícími hluboko do stran.
Veloster se bude dodávat s nejmodernější technikou poháněcího ústrojí včetně první šestistupňové dvouspojkové převodovky a jeho pohon obstarává nový hospodárný zážehový čtyřválec Gamma 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu.
V americkém provedení dosahuje motor 1.6 GDI výkonu 103 kW (140 k) při 6300/min a točivého momentu 167 N.m při 4850/min. Díky přímému vstřikování benzinu GDI a dalším vyspělým technickým řešením, jako je např. plynule proměnné časování sacích a výfukových ventilů D-CVVT, elektronicky řízená škrticí klapka, proměnná délka sacího potrubí a inovativní povrchová úprava pohyblivých dílů snižující tření, klesla očekávaná spotřeba paliva na dálnici 5,9 l/100 km.
K hospodárnosti přispívá šestistupňová mechanická převodovka nebo alternativně nabízená zcela nová dvouspojková převodovka DCT, která spojuje přednosti mechanické převodovky (nízká spotřeba paliva a sportovní styl jízdy) s výhodami samočinné převodovky (vysoká úroveň komfortu a hladké řazení).
Cílem vývoje bylo zachovat nízkou hmotnost vozu, v americkém provedení váží 1173 kg až 1206 kg v závislosti na převodovce a je tedy lehčí než konkurence, přestože nabízí největší vnitřní prostor.
Veloster má přední nápravu se vzpěrami McPherson, vinutými pružinami, plynovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 24 mm. Zadní kola jsou zavěšena na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou ve tvaru písmene V s integrovaným příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 23 mm.
Zárukou vysoké úrovně bezpečnosti je vyspělý stabilizační systém, který ke stabilizaci vozidla používá nejen tradiční brzdné zásahy na jednotlivých kolech a regulaci točivého momentu motoru, ale také impulzy elektrického posilovače řízení. Jemné zásahy do řízení přicházejí ke slovu např. při brzdění nebo akceleraci na povrchu s rozdílnou mírou přilnavosti.
Výkonná brzdová soustava je tvořena čtyřmi kotoučovými brzdami, vpředu s vnitřním chlazením, a protiblokovacím systémem ABS včetně brzdového asistenta, který poskytuje řidiči maximální brzdnou sílu v nouzových situacích, a elektronického rozdělování brzdné síly EBD mezi přední a zadní nápravu v závislosti na zatížení vozidla. z jízdy.“
V Evropě bude atraktivita modelu Veloster podpořena bezkonkurenčním „Programem zákaznické péče“, který zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu a pět let bezplatných kondičních prohlídek.
Výše uvedené údaje se z části týkají modelu Veloster pro americký trh. Podrobnější informace o modelu Veloster pro evropský trh včetně nabídky motorů a převodovek a specifikací budou zveřejněny před evropskou premiérou na Ženevském autosalonu v březnu 2011.
JL, 13.1.2011
Charakteristické černé střešní sloupky A dodávají prosklené kabině neobyčejný vzhled zvýrazněný jedinečnými charakterovými liniemi. Vpředu je šestiúhelníková maska chladiče v kombinaci s detailně zpracovanými otvory na kapotě motoru, tvarovanými blatníky kolem podběhů kol a světlomety zasahujícími hluboko do stran.
Veloster se bude dodávat s nejmodernější technikou poháněcího ústrojí včetně první šestistupňové dvouspojkové převodovky a jeho pohon obstarává nový hospodárný zážehový čtyřválec Gamma 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu.
V americkém provedení dosahuje motor 1.6 GDI výkonu 103 kW (140 k) při 6300/min a točivého momentu 167 N.m při 4850/min. Díky přímému vstřikování benzinu GDI a dalším vyspělým technickým řešením, jako je např. plynule proměnné časování sacích a výfukových ventilů D-CVVT, elektronicky řízená škrticí klapka, proměnná délka sacího potrubí a inovativní povrchová úprava pohyblivých dílů snižující tření, klesla očekávaná spotřeba paliva na dálnici 5,9 l/100 km.
K hospodárnosti přispívá šestistupňová mechanická převodovka nebo alternativně nabízená zcela nová dvouspojková převodovka DCT, která spojuje přednosti mechanické převodovky (nízká spotřeba paliva a sportovní styl jízdy) s výhodami samočinné převodovky (vysoká úroveň komfortu a hladké řazení).
Cílem vývoje bylo zachovat nízkou hmotnost vozu, v americkém provedení váží 1173 kg až 1206 kg v závislosti na převodovce a je tedy lehčí než konkurence, přestože nabízí největší vnitřní prostor.
Veloster má přední nápravu se vzpěrami McPherson, vinutými pružinami, plynovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 24 mm. Zadní kola jsou zavěšena na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou ve tvaru písmene V s integrovaným příčným zkrutným stabilizátorem o průměru 23 mm.
Zárukou vysoké úrovně bezpečnosti je vyspělý stabilizační systém, který ke stabilizaci vozidla používá nejen tradiční brzdné zásahy na jednotlivých kolech a regulaci točivého momentu motoru, ale také impulzy elektrického posilovače řízení. Jemné zásahy do řízení přicházejí ke slovu např. při brzdění nebo akceleraci na povrchu s rozdílnou mírou přilnavosti.
Výkonná brzdová soustava je tvořena čtyřmi kotoučovými brzdami, vpředu s vnitřním chlazením, a protiblokovacím systémem ABS včetně brzdového asistenta, který poskytuje řidiči maximální brzdnou sílu v nouzových situacích, a elektronického rozdělování brzdné síly EBD mezi přední a zadní nápravu v závislosti na zatížení vozidla. z jízdy.“
V Evropě bude atraktivita modelu Veloster podpořena bezkonkurenčním „Programem zákaznické péče“, který zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu a pět let bezplatných kondičních prohlídek.
Výše uvedené údaje se z části týkají modelu Veloster pro americký trh. Podrobnější informace o modelu Veloster pro evropský trh včetně nabídky motorů a převodovek a specifikací budou zveřejněny před evropskou premiérou na Ženevském autosalonu v březnu 2011.
JL, 13.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout