Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson - výrazný krok

Hyundai Motor odhalil nové kompaktní SUV Tucson. Toto vozidlo změní vnímání značky svým odvážným a atletickým designem a rozsáhlým využitím inovativní techniky.

Hyundai Motor dodal evropským zákazníkům více než jeden milion vozů SUV od roku 2001, kdy byl zahájen prodej první generace modelu Santa Fe. Hyundai tak potvrdil své kvality na rostoucím trhu SUV v Evropě. Zcela nový Tucson bude pro evropský prodej značky Hyundai velmi důležitý, protože segment C-SUV představoval 22 % jejího prodeje v roce 2014.



Odvážný exteriér

Přídi dominuje typická maska chladiče v charakteristickém šestiúhelníkovém designu, na kterou navazují světlomety LED, čímž vzniká osobitá značková identita. Do horizontální lišty jsou integrovány světlomety LED pro denní svícení.
Posunutím střešních sloupků A dozadu došlo k jejich vizuálnímu oddělení od poměrně dlouhé kapoty motory. Záď má čistý design s horizontálními liniemi, které procházejí od podběhů zadních kol a jsou zvýrazněny štíhlými koncovými svítilnami.



Ušlechtilý a velkorysý interiér

V celém interiéru se cestující setkávají s novými měkkými a kvalitními materiály a jeho uspořádání bylo podrobeno rozsáhlým testům z hlediska ergonomie. Přední sedadla jsou vybavena dlouhými sedáky a lze je objednat s elektrickým seřizováním polohy, vyhříváním a odvětráváním. Na přání se dodávají vyhřívaná sedadla vzadu s nastavitelným sklonem opěradel.
Zcela nový Tucson, postavený na kompletně nové podvozkové platformě, nabízí v segmentu C-SUV velkorysé rozměry interiéru. Chytré využití obestavěného prostoru znamená vynikající poměr mezi vnějšími a vnitřními rozměry, stejně jako optimalizovaný prostor pro cestující a zavazadla. Zavazadlový prostor má objem 513 litrů.



Praktická výbava

Mezi nové prvky komfortní a praktické výbavy patří elektricky ovládané zadní výklopné víko (otvírá se při příchodu osoby s klíčkem), bezklíčový přístupový systém a spouštění motoru tlačítkem, elektrická parkovací brzda a chytrý parkovací asistent SPAS s funkcí paralelního i příčného parkování.

Panel přístrojů je umístěn blíž k čelnímu oknu, aby byla zajištěna vynikající čitelnost. Středovému panelu vévodí velký 8“ displej s matným povrchem pro novou generaci navigačního systému, která je více než třikrát rychlejší než předchozí verze. Navigační systém nabízí větší počet variant trasy a používá mapové podklady uložené na kartě SD s možností rychlé aktualizace. Dodává se s sedmiletým předplatným služeb TomTom LIVE zdarma, včetně služeb TomTom Traffic, Places, Speed Cameras a Weather.



Kompletní výbava

Mezi novinky patří systém autonomního nouzového brzdění AEB se třemi provozními režimy: chodec, město a mimo město. Kdykoli systém detekuje nebezpečné přibližování vozu k osobě nebo vozidlu vpředu, v nízkých i vysokých rychlostech, aktivuje automatické brzdění.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS aktivně zasahuje do řízení, aby zabránil nechtěnému opuštění jízdního pruhu, zatímco systém RTCA snímá radarem oblast za vozidlem v rozsahu 180° a upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící z obou stran. Systém sledování slepého úhlu BSD pomáhá zaznamenávat pohyb vozidel v bezprostředním okolí vozu, zatímco funkce rozpoznávání rychlostních limitů SLIF sleduje dopravní značky, omezující rychlost, nad vozovkou i na jejím okraji a informuje o nich řidiče. Systém aktivní kapoty AHS nadzdvihne kapotu motoru, aby se ztlumil dopad chodce nebo cyklisty, při vzájemné čelní kolizi.


Široký výběr hospodárných motorů

Tucson bude nabízen s paletou motorů, která bude patřit mezi nejširší ve své třídě. Nabídka bude zahrnovat dva zážehové motory 1.6 GDI/132 k a 1.6 T-GDI/175 k a tři vznětové jednotky 1,7 l /115 k, 2,0 l/136 k a 2,0 l/ 186 k..
Zážehový motor 1.6 T-GDI a vznětový 2.0 může být kombinován se systémem pohonu všech kol, který přenáší při normální jízdě 100 % točivého momentu na přední kola a v závislosti na provozních podmínkách může automaticky přenášet až 40 % hnací síly na zadní kola. Manuálně volitelný režim Lock mění rozdělení točivého momentu na neměnných 50:50 % pro zvýšení stability v nízkých rychlostech.


Typ1.6 GDi1.6T-GDi1.72.02.0
Výkon132/6300175/5500136/2750186/4000
Toč.moment-265/1500-4500280/1250-2500373/1500-2500402/1750-2750
Převodovka6MT6MT/7DCT6MT6MT/6AT6MT/6AT
Pohon2WD2WD/4WD2WD2WD/4WD4WD



Pozn: Výkon – k/min, točivý moment – Nm/min, 6MT – šestistupňová mechanická, 6AT – šestistupňová samočinná, 7DCT – sedmistupňová dvouspojková převodovka


Nový podvozek

Podvozek byl vyvinut pro evropské zákazníky se zaměřením na jízdní komfort bez kompromisů v oblasti jízdní dynamiky. Nový elektrický posilovač řízení pracuje precizně a bezprostředně, zatímco nové zavěšení a odpružení kol nabízí vysokou úroveň komfortu pro klidnou jízdu.
Hyundai vyvinul všechny prvky podvozku s cílem zvýšit jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a při průjezdu zatáčkami. Zároveň maximálně využil výhod dlouhého rozvoru (2670 mm) a širokého rozchodu kol pro optimalizaci jízdních vlastností a ovladatelnosti na evropských silnicích v souladu s preferencemi a potřebami zákazníků.
Nová funkce DMS u samočinné převodovky nabízí zákazníkům dva jízdní režimy – Normal a Sport – s odlišnou charakteristikou pro řízení, škrticí klapku, motor a převodovku.


Tucson pro Evropu

Veškerý vývoj včetně testování evropské verze nového modelu probíhal v Evropě, a bude se vyrábět v Nošovicích. Prodej začne ve druhé polovině roku 2015.








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar