Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson po modernizaci v ČR

Na český trh přichází nové kompaktní SUV Hyundai Tucson. Vůz, který mění vnímání značky svým designem a rozsáhlým využitím inovativní techniky. Nový model navazuje na úspěšná SUV Hyundai, jichž bylo v Evropě prodáno přes milion vozů. Všechny varianty pro evropský trh budou vyráběny v závodě HMMC v Nošovicích.

Přídi dominuje šestiúhelníková maska chladiče, na kterou navazují světlomety LED. Horizontální lišta ve tvaru křídla v předním nárazníku, do něhož jsou integrovány světlomety LED pro denní svícení, propůjčuje vozu jedinečný styl a vizuálně umocňuje široký rozchod kol.

V interiéru vytvářejí kultivovanou atmosféru nové, velmi kvalitní materiály s měkkým povrchem. Nové horizontální uspořádání středové konzoly umocňuje dojem prostornosti.
Cestování zpříjemňují komfortní prvky společně s rozmanitými funkcemi z oblasti konektivity. Zákazníci se mohou rozhodnout pro vyhřívání sedadel a volantu. Poprvé je nabízeno odvětrávání sedadel. Přední sedadla s dlouhými sedáky mohou být elektricky nastavitelná v osmi směrech. Pro cestující vzadu jsou k dispozici vyhřívaná sedadla s nastavitelným sklonem opěradla.

Nový Tucson, postavený na nové platformě, nabízí v segmentu C-SUV velkorysé rozměry interiéru. Objemný zavazadlový prostor má šířku 1030 mm, délku 889 mm a výšku 806 mm. Výsledkem je objem 513 l, který lze sklopením zadních sedadel zvýšit na 1503 litrů. K vyšší úrovni praktičnosti přispívá nižší výška prahu zavazadlového prostoru nad zemí, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru a kryt zavazadlového prostoru, který lze v případě potřeby snadno uložit, aby nepřekážel.

Tucson je vybaven elektricky ovládaným zadním výklopným víkem s širokým vstupním otvorem. Víko se pro snadné nakládání otevře, jakmile se držitel klíčku přiblíží k vozu. Intuitivní parkovací asistent SPAS pomůže zaparkovat vůz do podélně i příčně orientované parkovací mezery.
Tucson je díky novým technickým řešením jedním z nejlépe vybavených vozidel ve svém segmentu, co se týká bezpečnosti.

Systém autonomního nouzového brzdění AEB.

Upozorňuje řidiče na neočekávané nouzové situace a v případě potřeby i autonomně brzdí. Systém používá radarové a kamerové senzory a pracuje ve třech fázích. Nejprve upozorní řidiče vizuálně i akusticky a posléze postupně zvyšuje brzdnou sílu. Pokud systém zjistí potenciální nebezpečí nárazu, automaticky aktivuje brzdy a maximální brzdnou sílou se snaží odvrátit nebo alespoň zmírnit nebezpečnou kolizi. Chodci mohou být detekováni při rychlosti jízdy až 70 km/h, zatímco vozidla jsou detekována až do rychlosti jízdy 180 km/h.


Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS

Systém sledování slepého úhlu BSD

Systém upozorňování na vozidla při couvání RCTA

Systém řízení stability vozidla VSM

Funkce rozpoznávání rychlostních limitů SLIF

Systém aktivní kapoty AHS nadzdvihne kapotu motoru, aby se ztlumil dopad chodce nebo cyklisty při vzájemné čelní kolizi. Pyrotechnické prvky v závěsech kapoty nadzdvihnou kapotu o cca 60 mm za méně než 20 milisekund od okamžiku nehody.


Tucson je nabízen se dvěma zážehovými motory 1.6 GDI/132 k a 1.6 T-GDI/177 k a třemi vznětovými 1,7 litru/115 k, 2,0 litru/136 k a 2,0 litru/185 k.
Nový přeplňovaný motor 1.6 T-GDI s výkonem 177 k lze kombinovat s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou (7DCT). Vznětový motor o výkonu 115 k je nabízen výhradně s šestistupňovou mechanickou převodovkou, pohonem předních kol a systémem stop-start.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka pochází z vlastního vývoje a nabízí plně automatizované řazení nebo sekvenční manuální řazení pomocí páky voliče pro ještě větší potěšení z jízdy.


Systém pohonu všech kol

Zážehový motor 1.6 T-GDI a vznětový motor 2,0 litru může být kombinován se systémem pohonu všech kol. Při normální jízdě je na přední kola přenášeno 100 % točivého momentu a v závislosti na provozních podmínkách může být na zadní kola automaticky přenášeno až 50 % hnací síly. Manuálně volitelný režim Lock mění rozdělení točivého momentu na neměnných 50:50 % pro zvýšení stability při rychlosti jízdy až 40 km/h.

Přední náprava je vybavena vzpěrami McPherson a má nové dorazové pružiny. Pomocný rám je připevněn ke karoserii prostřednictvím čtyř pouzder, která zvyšují komfort a zamezují přenosu hluku a vibrací. Optimalizovaná zadní náprava s víceprvkovým zavěšením zvyšuje jízdní dynamiky.

Hyundai maximálně využil výhod dlouhého rozvoru (2670 mm) a širokého rozchodu kol pro optimalizaci jízdních vlastností a ovladatelnosti. Vylepšená brzdová soustava zahrnuje větší kotoučové brzdy (305 mm vpředu/302 mm vzadu) a optimalizované třmeny pro zkrácení brzdné dráhy a větší odolnost vůči ztrátě brzdného účinku při velkém zatížení.
Chování vozu při průjezdu zatáčkou vylepšuje vyspělý systém řízení trakce v zatáčkách ATCC, který kombinuje variabilní rozdělování točivého momentu, systémem pohonu všech kol 4WD a stabilizační systém ESC. V případě nedotáčivosti je vyšší točivý moment přenášen na zadní nápravu, zatímco přibrzdění vnitřního kola zvýší ochotu vozu zatáčet.

Nová funkce DMS (Drive Mode Select) u modelů se samočinnou nebo dvouspojkovou převodovkou (AT/7DCT) nabízí zákazníkům dva jízdní režimy – Normal a Sport – s odlišnou charakteristikou pro řízení a řazení převodovky.





Hyundai 10.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar