Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Staria - nová modelová řada

Hyundai Motor Company představili novou modelovou řadu víceúčelových vozů MPV s označením STARIA. Stane se vzorem pro budoucí vozidla PBV (Purpose Built Vehicle), vyvíjená ke specifickým účelům značkou Hyundai.

Model STARIA, jehož design vznikal „zevnitř ven“, je výsledkem nové tvůrčí metody, která klade důraz na prostornost interiéru a jeho využitelnost. Hyundai tak reaguje na změny požadavků spotřebitelů a v novém MPV jim nabízí účelné, inovativní prvky výbavy a funkce.
Na českém trhu bude k dispozici ve dvou základních řadách STARIA a STARIA Premium. Zatímco užitková verze nabídne tři nebo šest míst, osobní varianta devět, resp.sedm míst u luxusní varianty Premium.


Prémiový a futuristický vnější design

Elegantní exteriér připomíná aerodynamické tvary kosmické lodi. Příď zdobí horizontální světla pro denní svícení, která spolu s obrysovými světly zabírají celou šířku vozidla. Tento celek doplňuje odvážná a široká maska chladiče s jedinečnou mřížkou.
STARIA Premium má chromovanou povrchovou úpravu v odstínu mosazi, která je využita rovněž na masce chladiče, rámečcích světlometů, předním a zadním nárazníku, kolech, vnějších zpětných zrcátkách a klikách dveří.

Dolů protažená, panoramatická boční okna zlepšují výhled z vozu a vytvářejí pocit otevřenosti. Tento motiv se opakuje na zádi s širokým oknem obklopeným prodlouženými vertikálními zadními svítilnami.


Transformace mobility

Interiér se vyznačuje jednoduchým uspořádáním se zaměřením na praktičnost pro řidiče a komfort pro cestující, ale zůstává věrný původní koncepci MPV. Sedadla řidiče a spolujezdce nabízejí pocit prostoru a komfortu.

Přístrojová deska má futuristický high-tech vzhled. K tomu přispívá mimo jiné vyspělý 10,25“ přední displej, středová konzola s dotykovým ovládáním a tlačítkový elektronický volič převodovky. Digitální panel přístrojů je umístěn v horní části přístrojové desky a ponechává řidiči ničím nerušený výhled z vozu.

Odkládací prostory jsou dostupné v horním oddílu stropní konzoly, ve spodní zóně přístrojové desky a v horní a spodní části středové konzoly.

Sedmimístná verze Premium zahrnuje prémiová relaxační sedadla ve druhé řadě s elektricky nastavitelným sklonem opěradla. Tato sedadla jsou navíc podélně nastavitelná pro snadné nastupování nebo maximalizaci zavazadlového prostoru. Díky uspořádání prostorného interiéru mohou ve třetí řadě pohodlně sedět dospělé osoby, a to i v případě, že jsou sedadla druhé řady sklopena do relaxační polohy. Samostatná sedadla ve druhé řadě sedmimístné verze Premium lze otočit o 180 stupňů čelem k cestujícím ve třetí řadě

Luxusní atmosféru vytváří ambientní osvětlení s výběrem 64 barev. Dokonale sladěné přímé i nepřímé osvětlení se týká přístrojové desky, podlahové konzoly, výplní dveří a zavazadlového prostoru.

Díky praktické funkci podélného posouvání sedadel ve velkém rozsahu je možné složená sedadla seřadit těsně za sebe, a vytvořit tak obrovský zavazadlový prostor. U standardního modelu STARIA lze ze zadních sedadel sestavit rovnou plochu.


Platforma

Všechny varianty vděčí za své inovativní využití vnitřního prostoru také pozoruhodným vnějším rozměrům daným celkovou délkou karoserie MPV 5253 mm, šířkou 1997 mm a rozvorem náprav 3273 mm. Vnější výška modelu 1990 mm (2000 mm pro užitkovou verzi) byla optimalizována pro snadné nastupování a vystupování cestujících.

Velikost nákladového, resp. zavazadlového prostoru závisí na konfiguraci sedadel. Verze se 3 sedadly nabízejí maximální nákladový prostor o objemu téměř 5 m3. Zvětšily se rovněž rozměry nákladového prostoru, v němž lze přepravovat tři europalety najednou.

STARIA bude na evropských trzích - včetně českého - prozatím k dispozici pouze s vylepšeným vznětovým motorem 2,2 litru VGT. A to buď šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s osmistupňovou automatickou. Turbodiesel poskytuje výkon 177 k a točivý moment 431 Nm. Vzduchem chlazené turbodmychadlo pracuje s vysokou účinností, mimo jiné i díky zdokonaleným vlastnostem oběhových kol kompresoru a turbíny. Tím se podařilo zvýšit průběh točivého momentu v nízkých otáčkách.

Zdokonalení mechanických částí podvozku přineslo vyšší úroveň jízdního komfortu, mimo jiné díky víceprvkovému zavěšení zadních kol. Vzpřímená poloha tlumičů a optimalizovaná geometrie zavěšení kol přispívá rovněž k lepšímu komfortu odpružení. Vylepšená konstrukce brzdových třmenů a kotoučů zaručuje stabilní brzdný výkon navzdory velkým rozměrům a hmotnosti modelu STARIA.


Chytré funkce

Výbava může zahrnovat až šest airbagů a všechna sedadla jsou opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy a opěrkami hlavy. Nad bezpečností dále bdí chytré funkce, jakými jsou autonomní nouzové brzdění FCA a aktivní sledování mrtvého úhlu BCA. Nabízí ale i další bezpečnostní prvky. WM-SBR je prvním systémem pro upozorňování na nepřipnutý bezpečnostní pás na světě, který používá technologii pro bezdrátovou komunikaci. Cestující mohou díky tomu současně využívat výhody upozorňování na nepřipnutý bezpečnostní pás a možnost měnit ve velkém rozsahu polohu sedadla v podélném směru.

V situaci, kdy se cestující snaží otevřít elektricky ovládané posuvné boční dveře, zatímco zezadu se přibližuje jiné vozidlo, zabrání otevření dveří asistent pro bezpečné vystupování SEA. Upozorňování na cestující vzadu ROA detekuje pomocí radarového senzoru pohyb na zadních sedadlech a po vystoupení z vozidla upozorní řidiče, že se vzadu nachází cestující.

Model STARIA je vybaven také širokoúhlou kamerou, díky níž může řidič a spolujezdec vpředu sledovat na displeji cestující na zadních sedadlech.


Prodej modelu STARIA bude na vybraných trzích včetně České republiky zahájen ve druhé polovině roku 2021.



Hyundai 14.4.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar