Hyundai Sonata - modernizace pošesté
Hyundai Motor Co. představil na ženevském autosalónu facelift šesté generace modelu Sonata. Nová Sonata bude uvedena na český trh v květnu letošního roku. S jejím uvedením budou specifikovány i motorizace, výbavy a ceny pro ČR.
Nová Sonata upoutá hlavně zlepšenými jízdními vlastnostmi, vyšším výkonem a ekonomií provozu společně s prostorným interiérem a snížení hluku a vibrací. Atraktivitu zvyšují vnější změny, které dodávají kosmopolitnější vzhled.
Model Sonata, poprvé představený v roce 1988, se vyvinul v jeden z nejprodávanějších modelů ve světě. Získal také ocenění americké společnosti JD Power týkajících se kvality, spolehlivosti a spokojenosti zákazníků. Současná Sonata, presentovaná na konci roku 2005, přinesla nový styl orientovaný na Evropu. Nová přední maska přitahuje pozornost díky o dvacet centimetrů hlubšímu krytu chladiče, obklopený chromem. Nové, o třináct centimetrů hlubší, přední světlomety s upravenými pozicemi světel dodávají přitažlivost nejnovější technologie. Široký přední spoiler s novými mlhovkami integrovanými přímo do lišty zdůrazňují široký a stabilní postoj vozu. Nové přední ochranné lišty se shodují s bočními ochrannými pásky.
Vylepšení interéru zahrnují přístrojovou desku s černými okraji a bílým LED podsvícením, centrální ovládací panel a přepínače jsou podsvíceny modrou barvou. Sonata nabízí rozšířenou a výše posazenou obrazovku LED a kontrolní panel centrálně umístěný ve středové konzoli.
K pohodlí přispívají přepracované přepínače umístěné ve dveřích vozu a také páky na úpravu polohy sedadel, které byly přemístěny ve snaze vyhnout se střetu s bezpečnostními pásy. Tři dřevěné povrchy vylepšují interiér vyvedeného v černé, dvoutónové béžové nebo dvoutónové šedivé barvě.
Audio systém s měničem na 6 CD a schopností přehrát MP3 jsou zabudovány ve středové konzoli. Loketní opěrka nabízí odkládací prostor a pomocný vstup USB, kam se dá připojit iPod nebo osobní MP3 přehrávač.
Současná Sonata představila patentovaný systém zavěšení s aktivním ovládáním geometrie. Využívá mechanické síly tvořené zavěšením k optimalizaci výhod předního zavěšení s dvojitým příčným trojúhelníkovým ramenem a víceprvkové zadního zavěšení. K vylepšení jízdních vlastností přispělo vyladění tlumičů, pružin a stabilizátorů.
Vůz těží z představení nových benzinových motorů Series II Theta. Oba čtyřválce 2.0 a 2.4 nabízejí nejnovější technologii variabilního sání VIS a technologii DVVT (dvojité variabilní časování ventilů). Výsledkem je vzrůst výkonu o 20 k ze 144 na 164 k u motoru 2.0 a 9 k ze 165 k na 174 k u motoru 2.4. Nový vidlicový šestiválec 3.3 Theta těží z nové přímější linie sání, která vylepšila výkon z 233 k na 250 k. Stejně jako v minulosti, na přání se dodává pětistupňová automatická převodovka, která je také k dispozici s motorem 2.4 Theta.
Výkon vznětového čtyřválce byl díky vylepšenému přenosu teplých výfukových plynů, zvýšen o 4 k na 150 k. Evropská verze přichází se šestistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Standardní složky pasivní bezpečnosti obsahují mj. přední a boční airbagy a přední a zadní okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy nebo přední tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem síly.
Aktivní bezpečnostní opatření obsahují volitelný program elektronické stability ESP s kontrolou trakce a posilovačem brzd. Standardní nabídkou je čtyřkanálový ABS s EBD.
Pohodlí a vybavení interiéru zvyšují dvoufázový systém vyhřívání sedadel a USB vstup, veliký odkládací prostor v předních i zadních dveřích, instinktivní ovládaní audia zabudované do volantu. V seznamu prvků standardní a volitelné výbavy najdeme centrální zamykání vozu, tempomat, automatickou klimatizaci, ostřikovače skel se třemi tryskami nebo odmrazovač předního skla.
JL, 14.3.2008
Model Sonata, poprvé představený v roce 1988, se vyvinul v jeden z nejprodávanějších modelů ve světě. Získal také ocenění americké společnosti JD Power týkajících se kvality, spolehlivosti a spokojenosti zákazníků. Současná Sonata, presentovaná na konci roku 2005, přinesla nový styl orientovaný na Evropu. Nová přední maska přitahuje pozornost díky o dvacet centimetrů hlubšímu krytu chladiče, obklopený chromem. Nové, o třináct centimetrů hlubší, přední světlomety s upravenými pozicemi světel dodávají přitažlivost nejnovější technologie. Široký přední spoiler s novými mlhovkami integrovanými přímo do lišty zdůrazňují široký a stabilní postoj vozu. Nové přední ochranné lišty se shodují s bočními ochrannými pásky.
Vylepšení interéru zahrnují přístrojovou desku s černými okraji a bílým LED podsvícením, centrální ovládací panel a přepínače jsou podsvíceny modrou barvou. Sonata nabízí rozšířenou a výše posazenou obrazovku LED a kontrolní panel centrálně umístěný ve středové konzoli.
K pohodlí přispívají přepracované přepínače umístěné ve dveřích vozu a také páky na úpravu polohy sedadel, které byly přemístěny ve snaze vyhnout se střetu s bezpečnostními pásy. Tři dřevěné povrchy vylepšují interiér vyvedeného v černé, dvoutónové béžové nebo dvoutónové šedivé barvě.
Audio systém s měničem na 6 CD a schopností přehrát MP3 jsou zabudovány ve středové konzoli. Loketní opěrka nabízí odkládací prostor a pomocný vstup USB, kam se dá připojit iPod nebo osobní MP3 přehrávač.
Současná Sonata představila patentovaný systém zavěšení s aktivním ovládáním geometrie. Využívá mechanické síly tvořené zavěšením k optimalizaci výhod předního zavěšení s dvojitým příčným trojúhelníkovým ramenem a víceprvkové zadního zavěšení. K vylepšení jízdních vlastností přispělo vyladění tlumičů, pružin a stabilizátorů.
Vůz těží z představení nových benzinových motorů Series II Theta. Oba čtyřválce 2.0 a 2.4 nabízejí nejnovější technologii variabilního sání VIS a technologii DVVT (dvojité variabilní časování ventilů). Výsledkem je vzrůst výkonu o 20 k ze 144 na 164 k u motoru 2.0 a 9 k ze 165 k na 174 k u motoru 2.4. Nový vidlicový šestiválec 3.3 Theta těží z nové přímější linie sání, která vylepšila výkon z 233 k na 250 k. Stejně jako v minulosti, na přání se dodává pětistupňová automatická převodovka, která je také k dispozici s motorem 2.4 Theta.
Výkon vznětového čtyřválce byl díky vylepšenému přenosu teplých výfukových plynů, zvýšen o 4 k na 150 k. Evropská verze přichází se šestistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Standardní složky pasivní bezpečnosti obsahují mj. přední a boční airbagy a přední a zadní okenní airbagy, aktivní opěrky hlavy nebo přední tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem síly.
Aktivní bezpečnostní opatření obsahují volitelný program elektronické stability ESP s kontrolou trakce a posilovačem brzd. Standardní nabídkou je čtyřkanálový ABS s EBD.
Pohodlí a vybavení interiéru zvyšují dvoufázový systém vyhřívání sedadel a USB vstup, veliký odkládací prostor v předních i zadních dveřích, instinktivní ovládaní audia zabudované do volantu. V seznamu prvků standardní a volitelné výbavy najdeme centrální zamykání vozu, tempomat, automatickou klimatizaci, ostřikovače skel se třemi tryskami nebo odmrazovač předního skla.
JL, 14.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout