Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Sonata Plug-in Hybrid a Santa Cruz

Hyundai Motor Company představil na lednovém autosalónu NAIAS 2015 v americkém Detroitu dvě světové novinky – hybridní model Sonata Plug-in Hybrid a koncept pick-upu Santa Cruz.

Model Sonata Plug-in Hybrid je první vozem Hyundai s hybridním pohonem PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) s možností vnějšího nabíjení. Ujede více než 35 km s čistě elektrickým pohonem. Akumulátor lze nabít už za 2,5 h.
Nekonvenční koncept sportovního pick-upu Santa Cruz Crossover Truck Concept ukazuje progresi značky Hyundai. Odráží zcela novou interpretaci užitných vlastností pick-upu pro novou generaci zákazníků, označovaných jako Millennials, kteří představují druhou největší skupinu zákazníků v USA kupující automobily.


SONATA PLUG-IN HYBRID

Sada lithium-polymerových akumulátorů s kapacitou 9,8 kWh, která je přibližně pětkrát větší než v Sonatě Hybrid, poskytuje dojezd až 35,4 km s čistě elektrickým pohonem. To je mimochodem víc, než nabízejí všechny ostatní sedany střední třídy s pohonem PHEV.
Sonata Plug-in Hybrid používá šestistupňovou samočinnou převodovku s elektromotorem Hyundai TMED o výkonu 50 kW, který zaujímá místo kapalinového měniče momentu. Elektromotor je o třetinu (32 %) výkonnější než v Sonatě Hybrid a umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem i vyššími rychlostmi. Při vybití akumulátoru nehrozí, že by Sonata Plug-in Hybrid zůstala stát – vůz je totiž ještě vybaven benzínovým dvoulitrovým čtyřválcem GDI Nu o výkonu 115 kW (156 k) a točivém moment 190 Nm. Celkový nejvyšší výkon hybridního systému je 150 kW (204 k) při 6000 min-1.

Na základě interních testů činí ekvivalent spotřeby 2,5 l/100 km. V režimu udržování stavu nabití akumulátoru jsou předběžné hodnoty spotřeby paliva modelu 6,2 l ve městě, 5,5 litru mimo město a 5,9 litru na 100 km jízdy v kombinovaném cyklu. Doba nabíjení akumulátoru činí 2,5 h z nabíječky 240 V Level 2, respektive 5 h v případě použití standardní 120voltové zásuvky.
Vnější odlišnosti od klasických modelů zahrnují masku chladiče, přední i zadní nárazníky, přední blatníky, světlomety vpředu a vzadu, chromované prahové lišty, nabíjecí zásuvku na předním blatníku, kola a v neposlední řadě i označení logem Hybrid. Pro obě hybridní verze platí lepší součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24.

Sonata Plug-in Hybrid je standardně vybavena sedmi airbagy, včetně kolenního pro řidiče. Součástí výbavy je rovněž elektronicky řízený stabilizační systém (ESC), systém stability řízení (VSM), protiprokluzový systém, ABS, systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách a zadní kamera. Ve standardu nechybějí ani systémy aktivní bezpečnosti – upozornění na riziko kolize s překážkou vpředu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo systém sledování slepého úhlu.

Sonata Plug-in Hybrid nabízí techniku ze světa luxusních vozidel. Z dlouhého seznamu prvků si pozornost zaslouží třeba chytrý systém bezdotykového otvírání víka zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda s funkcí automatického zabrzdění stojícího vozidla, paměť pro uložení polohy sedadla řidiče, vyhřívaný volant, vnitřní osvětlení LED, odvětrávaná sedadla vpředu a adaptivní tempomat (SCC) se schopností zpomalovat až do úplného zastavení.


SANTA CRUZ

Přídi dominuje vzpřímená šestiúhelníková maska chladiče se stupňovitými liniemi po stranách, dvojitými projekčními světlomety s voštinovou strukturou bez čoček a mlhovkami LED. Boční profil je zvýrazněn nadměrně velkými koly, pneumatikami (Michelin) se speciálním dezénem, centrálně uzamykatelnými náboji a žlutými brzdovými třmeny (Brembo).

Santa Cruz je pro snadný přístup k zadním sedadlům vybaven praktickými zadními dveřmi se závěsy vzadu, jež jsou dokonale integrovány do designu předních dveří. Podběhy kol, střecha a kolejnice v podlaze nákladového prostoru nabízejí praktické upevňovací úchyty pro zajištění nákladu. Zezadu zaujme koncept výrazně tvarovaným otevřeným ložným prostorem, který lze prodloužit výsuvným dílem pro přepravu delších předmětů.
Pod kapotou je dvoulitrový turbodiesel s nejvyšším výkonem 142 kW (193 k) a maximálním točivým momentem 407 Nm při spotřebě paliva, která jen mírně přesahuje 6 l/100 km. Pohon všech kol Hyundai HTRAC je samozřejmostí.



Hyundai 21.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar