Hyundai Santa Fe s novým 2.2 CRDi v ČR
Také v České republice se již prodává modernizované Santa Fe s upraveným designem exteriéru a interiéru a zdokonalenou technikou včetně nového vznětového motoru i modernizovaných zážehových motorů, novou šestistupňovou samočinnou převodovku atd.
Modernizovaná řada Santa Fe společně s novým ix35 posílí postavení značky Hyundai mezi pěticí nejprodávanějších značek v kategorii SUV na evropském trhu. Kvalita vozů Hyundai v segmentu SUV je uznávaná, přičemž již první generace dosáhla vynikajících prodejních úspěchů. Dosud se na světě prodaly přes dva miliony těchto vozů.
Vzhledem k tomu, že design předcházející generace byl tak zdařilý, tak modernizovaný model doznal jen jemných evolučních změn. Mezi novinky patří maska chladiče se třemi příčkami místo dvou, nové přední a zadní nárazníky, projekční světlomety, přední mlhovky, zadní sdružené svítilny a tvary bočních prahů. Nová jsou i sériově dodávaná kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky, záď zdobí sportovnější koncovky výfuku a podélné střešní nosiče kladou menší odpor proudícímu vzduchu.
V reakci na trend zmenšování objemu motorů nabízí Santa Fe vznětový čtyřválec 2.2 ve výkonových stupních 145 kW (197 k) a 110 kW (150 k) a zážehový čtyřválec 2.4 o výkonu 128 kW (174 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 5 a nový turbodiesel R2.2 je na vybraných trzích vybaven filtrem pevných částic.
Modernizované vozy dosahují nižší spotřeby paliva i emisí, např. díky novému systému řízení alternátoru, který je odpojován při sešlápnutí pedálu spojky (pouze u modelů s mechanickou převodovkou), aby se snížilo zatížení motoru.
Všechny modely jsou vybaveny šestistupňovými převodovkami, jejichž modifikované zpřevodování přispívá k nižší spotřebě. Modely s mechanickou převodovkou mají ukazatel vhodného řazení.
K dalším inovacím pro vyšší hospodárnost provozu patří zadní spoiler, který snižuje aerodynamický odpor, a pneumatiky s příměsí siliky a se sníženým valivým odporem.
Všechny tři stupně výbavy (Comfort, Style, Premium) jsou sériově vybaveny aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech a také stabilizačním systémem ESP. Novinkou je senzor převrácení, který v případě nebezpečí vydá signál pro aktivaci bočních a okenních airbagů i předpínačů bezpečnostních pásů. Mezi nové prvky patří asistent rozjezdu do kopce HAC a asistent sjíždění prudkých svahů DBC. V nejvyšší výbavě je k dispozici zadní kamera, uložená v zadním výklopném víku. Kamera se aktivuje při každém zařazení zpětného chodu a její obraz může řidič sledovat na barevném displeji LCD integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka. Tím výrazně klesá riziko poškození vozu při couvání.
Verze s pohonem všech kol začínají na ceně 649 900 Kč 2.4 CVVT Comfort), resp. 719 900 Kč (2.2 CRDi VGT, Comfort).
JL, 21.6.2010
Vzhledem k tomu, že design předcházející generace byl tak zdařilý, tak modernizovaný model doznal jen jemných evolučních změn. Mezi novinky patří maska chladiče se třemi příčkami místo dvou, nové přední a zadní nárazníky, projekční světlomety, přední mlhovky, zadní sdružené svítilny a tvary bočních prahů. Nová jsou i sériově dodávaná kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky, záď zdobí sportovnější koncovky výfuku a podélné střešní nosiče kladou menší odpor proudícímu vzduchu.
V reakci na trend zmenšování objemu motorů nabízí Santa Fe vznětový čtyřválec 2.2 ve výkonových stupních 145 kW (197 k) a 110 kW (150 k) a zážehový čtyřválec 2.4 o výkonu 128 kW (174 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 5 a nový turbodiesel R2.2 je na vybraných trzích vybaven filtrem pevných částic.
Modernizované vozy dosahují nižší spotřeby paliva i emisí, např. díky novému systému řízení alternátoru, který je odpojován při sešlápnutí pedálu spojky (pouze u modelů s mechanickou převodovkou), aby se snížilo zatížení motoru.
Všechny modely jsou vybaveny šestistupňovými převodovkami, jejichž modifikované zpřevodování přispívá k nižší spotřebě. Modely s mechanickou převodovkou mají ukazatel vhodného řazení.
K dalším inovacím pro vyšší hospodárnost provozu patří zadní spoiler, který snižuje aerodynamický odpor, a pneumatiky s příměsí siliky a se sníženým valivým odporem.
Všechny tři stupně výbavy (Comfort, Style, Premium) jsou sériově vybaveny aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech a také stabilizačním systémem ESP. Novinkou je senzor převrácení, který v případě nebezpečí vydá signál pro aktivaci bočních a okenních airbagů i předpínačů bezpečnostních pásů. Mezi nové prvky patří asistent rozjezdu do kopce HAC a asistent sjíždění prudkých svahů DBC. V nejvyšší výbavě je k dispozici zadní kamera, uložená v zadním výklopném víku. Kamera se aktivuje při každém zařazení zpětného chodu a její obraz může řidič sledovat na barevném displeji LCD integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka. Tím výrazně klesá riziko poškození vozu při couvání.
Verze s pohonem všech kol začínají na ceně 649 900 Kč 2.4 CVVT Comfort), resp. 719 900 Kč (2.2 CRDi VGT, Comfort).
JL, 21.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












