Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Santa Fe posiluje pozici

S přitažlivým designem a řadou atraktivních vlastností chce Hyundai dostat nový Santa Fe opět na přední pozice v konkurenčním boji v segmentu SUV. V roce 1999 poprvé představený model se konečně dočkal větší modernizace.

 

Svým robustním vzhledem uvedl do života kdysi novou třídu vozidel, kombinující pohodlí osobních automobilů s přizpůsobením pro jízdu v terénu. Nový Santa Fe byl navržen tak, aby posílil ofenzívu společnosti v dynamicky rostoucím segmentu. Nová přední maska, která zdůrazňuje proporce a linie dvojité kapoty, zároveň sjednocuje horní část karoserie se šedivým ochranným zbarvením spodní části karoserie. Elegantní 18" kola přispívají k dobré světlé výšce 190 mm.

Kombinované zadní svítilny jsou zapuštěny do obvodové linie, navazující na jasné ladění přední části. Horní brzdová LED světla jsou začleněna do spoileru.

Zvětšený interiér nabízí nejen více místa a luxusu, ale také až sedm plnohodnotných sedadel. Vkusné použití lesklého dřeva a opracovaného kovu, v kombinaci s třemi variantami dvoutónových barev, zdůrazňuje příjemnou atmosféru. K dispozici je jak dvouzónová klimatizace, tak i manuální. U sedmimístné verze je třetí řada vybavena vlastní klimatizací a rozvodem vzduchu.

Mezi standardní a doplňkovou výbavu patří mj. ECM zpětné zrcátko s kompasem, tři zásuvky 12 V, zadní vnitřní lampičky, dešťový senzor, vyhřívání předního skla pod stírači, chladnička, zavazadlový prostor pod podlahou.

Santa Fe, vyplňující mezeru mezi Tucsonem a Terracanem, povyrostl ve všech směrech, což se zákonitě odrazilo v pohodlí interiéru. Vůz je o 175 mm delší (4675 mm), o 80 mm širší (1890 mm) a o 55 mm vyšší (1725 mm). Řidiči i cestující získali větší místo pro komfortní cestování. Zavazadlový prostor byl prodloužen a rozšířen o 84 litrů na 774 l (1582 l). Široké dveře, vyšší linie střechy, větší prostor mezi předními a zadními sedadly zajišťují mimořádně snadný výstup a nástup.

Moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT) přináší vznětovému čtyřválci 2.2 vyšší výkon (150 k/110 kW při 4000/min) i velice slušnou hodnotu točivého momentu 335 N.m v rozmezí 1800 až 2500/min. S pětistupňovou mechanickou převodovkou spotřebuje v průměru 8,1 l/100 km.

Benzinový vidlicový šestiválec 2.7 se čtyřventilovou technikou (188 k/139 kW při 6000/min, 248 N.m při 4000/min) používá nejmodernější technologii s proměnným časováním ventilů a nový třícestný elektronicky řízený systém proměnlivého nasávání. Tato verze dodávaná výhradně v nejvyšším stupni výbavy Elegance 4x4 ujede sto kilometrů se spotřebou 10,4 litru benzinu.

Přesnější a tišší zážitek z řízení poskytuje u mechanické převodovky technologie tří os a trojitý kuželový převod, u samočinné převodovky pak ultratenký měnič momentu s počítačově optimalizovanými břity.

Nový elektronický systém 4WD v případě potřeby automaticky připojí přes lamelovou spojku pohon zadních kol. Systém může řidič také zapnout sám tlačítkem. Je navíc vylepšen o funkci TCB optimalizující chování vozu při ostrém projíždění zatáček.

Hyundai Santa Fe je dodáván na český trh ve třech stupních výbavy, přičemž základní provedení Active (699 900 Kč) má pouze pohon předních kol a systém 4WD je za příplatek 70 000 Kč. Verze Dynamic 4x4 s turbodieselem 2.2 přijde na 849 900 Kč, Elegance 4x4 se stejným motorem na 909 900 Kč. K dispozici jsou také velice žádané verze N1 s odpočtem DPH.

 

Jindřich Lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar