Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Kona Electric - malé elektrické SUV

Kona Electric umožňuje zákazníkům kombinovat dva nejrychleji rostoucí automobilové trendy – elektrifikaci a styl SUV. Od konvenčního modelu Kona přebírá progresivní design a charakter automobilu, zatímco elektrická verze odráží individuální životní styl moderních zákazníků.

Vůz přebírá působivou příď s expresivním vzhledem od konvenčního modelu Kona. Hlavním stylistickým odlišením je uzavřené čelo na místě masky chladiče, dodávající celému vozu čisté a elegantní vzezření a zároveň vylepšující aerodynamiku. Dalším charakteristickým prvkem designu přídě je duální uspořádání světlometů, které umocňuje celkový vizuální dojem.

Nevšedním prvkem je ovládací modul elektronického voliče provozních režimů, který umožňuje intuitivní ovládání elektrického poháněcího ústrojí. Nastavitelný systém rekuperace kinetické energie umožňuje řidiči měnit intenzitu brzdění rekuperací pomocí páček za volantem. Systém v případě potřeby získává zpět ještě větší množství energie. Výhodou pro řidiče je také sedmipalcový panel přístrojů Supervision, který zobrazuje důležité provozní informace, a navíc i kombinovaný průhledový displej, zobrazující příslušné provozní informace přímo v zorném poli řidiče.


Konektivita a asistenční systémy

Kona Electric nabízí širokou škálu funkcí v oblasti konektivity. Například informační a zábavní systém integruje funkce navigace, multimediálního přehrávače a konektivity, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, jakož i bezkabelové nabíječky. Nový ekologický model v produktové řadě Hyundai je vybaven nejnovějšími prvky aktivní bezpečnosti a asistenčními systémy společnosti Hyundai, pro které se používá označení SmartSense: asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistentem pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) včetně asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning), asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), inteligentním upozorňováním na omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) a asistentem řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist).


Kona Electric vypadá na silnici odvážně díky šířce 1800 mm a relativně nízké výšce 1570 mm (+15 mm v porovnání s konvenčním modelem Kona). Tento dojem ještě zesilují speciální 17“ kola z lehké slitiny. Celkový vzhled ještě umocňuje délka 4180 mm (+10 mm v porovnání s konvečním modelem Kona) v kombinaci s rozvorem 2600 mm.

Objem zavazadlového prostoru v základním uspořádání je 332 l bez odkládací schránky pro nabíjecí kabel (373 l včetně schránky). I díky velkorysému zavazadlovému prostoru je tak Kona Electric předurčena pro každodenní provoz.

Hyundai používá pro zcela nový model Kona Electric sadu akumulátorů Li-Pol místo konvenčních akumulátorů NiMH. V porovnání s nimi mají akumulátory nového elektromobilu nižší paměťový efekt a vynikající účinnost nabíjení a vybíjení, společně s vynikající hodnotou nejvyššího výkonu.


Varianty poháněcího ústrojí

Kona Electric je nabízena ve dvou verzích. Verze s prodlouženým dojezdem je vybavena akumulátory s kapacitou 64 kWh, které poskytují dojezd s čistě elektrickým pohonem až 470 km. Spotřeba elektrické energie činí 15,2 kWh/100 km (interní cíl podle metodiky WLTP). Elektromotor dosahuje výkonu 150 kW a umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.
Základní verze s kapacitou akumulátorů 39,2 kWh ujede na jedno nabití akumulátorů až 300 km. Její elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 99 kW a spotřebuje 14,8 kWh elektrické energie na 100 km.Obě verze elektromotoru nabízejí v okamžiku rozjezdu točivý moment 395 N.m. Nejvyšší rychlost je 167 km/h.

Systém elektronického voliče provozních režimů umožňuje ovládat vůz jednoduchým stisknutím tlačítka. Tím odpadá potřeba prostoru pro mechanické spojení mezi konvenční řadicí pákou a převodovkou. V přední části interiéru vozu tak vznikl další zajímavý odkládací prostor.

Nabití akumulátorů Li-Pol na 80 % kapacity trvá pouhých 54 minut s využitím stejnosměrné rychlonabíječky o výkonu 100 kW. S palubní nabíječkou o výkonu 7,2 kW trvá nabíjení střídavým proudem 9 h a 40 min u sady akumulátorů s prodlouženým dojezdem a 6 h 10 min v případě standardní sady akumulátorů. Řidiči mohou nabíjet svůj vůz také z kompatibilní běžné domácí elektrické zásuvky pomocí kabelu ICCB. Zásuvka pro připojení kabelu je umístěna na přídi vozidla vedle loga Hyundai.

Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Aktivuje-li řidič v této situaci ukazatele směru, zazní zvukový signál. To platí také pro situace při změně jízdního pruhu, v nichž je detekováno vozidlo.



Hyundai 14.3.2018


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar