Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai KONA s prostornějším interiérem

Hyundai odhalil novou generaci malého modelu Kona, určeného pro jihokorejský trh. Výrazně vylepšený model bude k dispozici s několika variantami pohonu včetně zcela elektrického (EV), hybridního (HEV) a spalovacího motoru (ICE). Každý bude navíc možné objednávat ve sportovní verzi N Line.

Vývoj futuristického designu začal elektrickou variantou EV – tento nekonvenční přístup k automobilovému designu zrcadlí strategii elektrifikace značky Hyundai. Všechny varianty modelu překypují nejmodernějšími technologiemi, komfortními funkcemi a praktickými prvky.


Designové prvky

Každá varianta má harmonický vzhled se spojitými horizontálními světlomety vpředu i vzadu. Elektrická varianta (EV) je odlišena pixelovými spojitými horizontálními světlomety a je prvním modelem Hyundai, který tuto ikonickou designovou ozdobu používá.

Sportovní charakter SUV ztělesňují robustní lemy podběhů kol, na něž vizuálně navazují světlomety vpředu a zadní svítilny, dynamické prolisy klínovitého tvaru na bočních stěnách a charakteristická chromovaná lišta sahající od spodní okenní linie až ke spoileru. KONA v nové generaci se může pochlubit 19“ koly se speciálně navrženým designem paprsků.

Varianty se spalovacími motory (ICE) a hybridními systémy (HEV) přebírají od elektrické verze (EV) řadu designových prvků, k nimž přidávají svůj osobitý styl. Jejich přední nárazník se odlišuje trojrozměrně tvarovaným obložením a spodním ochranným panelem místo masky chladiče. Varianty ICE a HEV jsou zvýrazněny také kontrastními černými lemy podběhů kol.

Kona HEV používá horní a spodní aktivní vzduchové klapky, zatímco varianta ICE má jen horní aktivní vzduchovou klapku. Aktivní vzduchové klapky AAF snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu a připodobňují vnější vzhled verzí ICE a HEV elektrické variantě EV, ale současně také zlepšují aerodynamické vlastnosti obou variant.

Sportovně pojatý stupeň výbavy N Line dodává důraz přední části vozu, zatímco v té zadní jeho charakter umocňuje spoiler ve tvaru křídla, dvojitá koncovka výfuku a 19“ kola z lehké slitiny v designu N Line. V interiéru je varianta N Line vybavena exkluzivními hliníkovými pedály a řadicí pákou s logem N.

Větší vnitřní prostor

Prostornější a všestranněji využitelný interiér nabízí cestujícím více komfortu a umožňuje snadnou přepravu zavazadel. Pochlubit se může také největším vnitřním prostorem ve své třídě díky prodloužení rozvoru náprav o 60 mm, prostoru pro nohy o 77 mm a zvětšení výšky stropu nad zadními sedadly o 11 mm v porovnání s předchozí generací. Šířka interiéru v úrovni ramen na sedadlech vzadu je 1402 mm. I to je největší hodnota v této třídě. Štíhlá a tuhá konstrukce sedadel má tloušťku pouhých 85 mm. Také toto důmyslné řešení ponechává cestujícím ve druhé řadě více komfortu a životního prostoru.

Volič elektronického ovládání převodovky tlačítky „Shift by Wire“ se přesunul na sloupek řízení, díky kterému designéři mohli vytvořit otevřenou, přehledně uspořádanou středovou konzolu, na níž je více prostoru pro odložení různých předmětů. Kompletně sklopná sedadla ve druhé řadě sedadel umožňují v zadní části vozu přepravovat zavazadla o celkovém objemu až 723 litrů (SAE).

Pro komfortní používání v souladu se zásadami ergonomie byla koncipována integrovaná zobrazovací plocha se dvěma 12,3“ displeji. Komfortní sedadla v první řadě volitelně nabízejí relaxační polohu optimalizovanou tak, aby si v ní mohl řidič užívat pomyslný „beztížný stav“ s ideálním rozložením tlaku na tělo.


Nejlepší technologie

Údržba a aktualizace systémů je snadnější než dosud díky technologii elektronického řízení, která je kompatibilní s bezdrátovými aktualizacemi softwaru OTA (Over-the-Air). Pro majitele to znamená nejen nižší náklady a udržování jejich vozu nejnovějšími verzemi softwaru, ale také možnost rozšiřování výbavy o nové nebo vylepšené funkce.

Ještě více praktičnosti a komfortu poskytne individuálně nastavitelná výška otevření víka zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním. Řidič si může zvolit výšku i rychlost otevírání zadního víka na displeji multimediálního systému nebo stisknutím tlačítka pro zavření víka po dobu tří sekund, jakmile víko zavazadlového prostoru dosáhne požadované výšky.

Komfort a praktičnost posouvá na vyšší úroveň také systém integrované paměti pro nastavení polohy sedadla, několik vstupů s funkcí nabíjení a systém bezdrátového nabíjení. Součástí systému elektronického ovládání je rovněž „digitální klíč“ Digital Key 2 Touch na chytrých telefonech nebo hodinkách, který umožňuje uzamknutí, odemknutí a nastartování vozu. Tento systém používá technologii bezdrátové rádiové komunikace na krátkou vzdálenost, NFC (Near-Field Communication), a zaručuje vysokou úroveň zabezpečení.


Nabídka pohonů

Varianta ICE je pro jihokorejské zákazníky k dispozici s motory 1.6T-GDi nebo 2.0L, který pracuje na základě Atkinsonova cyklu. Motor 1.6T-GDi poskytuje výkon 198 k a točivý moment až 265 Nm.

Motor 2,0 litru nabízí nejvyšší výkon 149 k a točivý moment až 179,5 Nm (předběžné údaje) a pro maximálně hospodárný provoz se dodává v kombinaci s inteligentní variabilní převodovkou IVT pracující s plynule měnitelným převodem. Chlazení motoru vylepšuje integrovaný modul pro řízení provozní teploty, mechanické ztráty v důsledku tření snižuje elektronicky řízené olejové čerpadlo s plynule nastavitelným výkonem a spalovací proces optimalizují vysokoenergetické zapalovací cívky společně s použitím centrálního regulačního ventilu hydraulického systému proměnného časování ventilů.

V Koreji nabízená varianta HEV je poháněna speciálně nastaveným zážehovým motorem 1.6-L GDi s přímým vstřikováním benzinu v kombinaci s elektromotorem, který znatelně zlepšuje zrychlení a přispívá k vyšší hospodárnosti. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 141 k a maximální točivý moment až 265 Nm.

V Evropě budou mít zákazníci v kategorii spalovacích motorů (ICE) na výběr přeplňované jednotky 1.6T-GDi a 1.0T-GDi. V Severní Americe budou varianty poháněné spalovacím motorem nabízeny buď se čtyřválcovým motorem 2,0 litru, který pracuje na základě Atkinsonova cyklu, nebo se čtyřválcem 1.6T-GDi s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu.

Podrobné technické informace pro ostatní světové trhy, vč. verze EV, budou zveřejněny v březnu.


Hyundai 18.1.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar