Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Ioniq ve třech variantách

Zcela nová modelová řada Hyundai IONIQ představuje první automobil na světě nabízený ve třech variantách elektrifikovaných poháněcích ústrojí. Modelovou řadu tvoří varianty IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat kombinovaných emisí CO2 pouhých 32 g/km.

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh, které umožňují dojezd 280 km. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s největším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.


Komplexní soubor inovativních bezpečnostních systémů zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert) a adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control), aby byla zajištěna nejvyšší úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující.

Všechny verze modelu IONIQ budou nabízeny s nejlepším souborem záruk v automobilovém průmyslu, včetně jedinečné pětileté záruky Hyundai, bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmileté záruky s omezením 200 000 km na akumulátory.



IONIQ Hybrid a Plug-in

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), největším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m.
Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. IONIQ se tím liší od svých konkurentů, protože nabízí zážitky z dynamičtější jízdy. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.
Elektromotor poskytuje největší výkon 32 kW (43,5 k) a točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší schopnosti 185 km/h. Elektromotor umožňuje modelu IONIQ Hybrid jízdu s čistě elektrickým pohonem rychlostí až 120 km/h.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonné akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, které umožňují dojezd více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI umožňuje dosahovat největšího celkového výkonu hybridní soustavy 103,6 kW (141 k), s kombinovanými emisemi CO2 pouhých 32 g/km.



Šestistupňová dvouspojková převodovka


Modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě, díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou.
Hospodárnost a jízdní dynamiku může řidič vylepšit aktivací režimů SPORT nebo ECO. Funkce SPORT ponechává po delší dobu zařazené nižší převodové stupně a kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru, aby řidič obdržel maximální výkon. Grafika na digitálním panelu přístrojů se navíc změní v rychloměr, obklopený otáčkoměrem v analogové podobě, který ukazuje otáčky spalovacího motoru na červeném podkladě. V režimu ECO optimalizuje převodovka 6DCT řazení z hlediska hospodárnosti. Nejnižší spotřebu paliva ve své třídě zajišťuje dřívější řazení vyšších převodových stupňů. Informační displej TFT simuluje důvěrně známou ručičku rychloměru.



Kompaktní elektromotor napájený akumulátory Li-Poly

Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají synchronní elektromotor s trvalým magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrovodivý plech) až o 10 % a použitím měděného vodiče s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty jádra a mědi.

Hyundai zvolil pro všechny modely IONIQ sadu akumulátorů Li-Poly místo konvenčních Ni-MH. Jejich výhodou je nižší paměťový efekt, vynikající účinnost nabíjení/vybíjení a výjimečný maximální výkon.

Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů,
uložených pod zadními sedadly, umožňuje využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla, bez jakýchkoli kompromisů. IONIQ Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu 443 (VDA 211) až 1505 litrů (VDA 214) při sklopení zadních sedadel. To platí i pro modely IONIQ Plug-in a IONIQ Electric, které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů, rovněž velkorysý zavazadlový prostor.



IONIQ Electric


Nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem 280 km, díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru, s výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Systém „shift-by-wire“ usnadňuje ovládání vozidla jednoduchým stisknutím tlačítek pro změnu jízdního režimu. Navíc není zapotřebí prostor pro vedení mechanického spojení mezi normálním voličem a převodovkou, takže v přední části vozu je k dispozici i dodatečný odkládací prostor.

Verze Electric se vyznačuje plynulou akcelerací bez řazení, díky jednostupňové redukční převodovce s nabízenými režimy SPORT, NORMAL a ECO, které zvyšují hospodárnost a jízdní výkony. IONIQ Electric je navíc vybaven páčkami na volantu pro nastavování intenzity brzdění rekuperací kinetické energie ve čtyřech stupních, v závislosti na potřebách řidiče během zpomalování a brzdění.

Nabití sady akumulátorů Li-Poly modelu IONIQ Electric na 80 % kapacity trvá pouhých 24 minut pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení (DC) o výkonu 100 kW. Systém ICCB (In-Cable Control Box) umožňuje nabíjení vozu IONIQ střídavým proudem (AC) z běžné kompatibilní domácí zásuvky. Nabíjecí zásuvka vozu je na místě, kde se obvykle nachází hrdlo palivové nádrže.



Digitální panel přístrojů


IONIQ je prvním modelem Hyundai v Evropě, který je vybaven novým 7“ informačním displejem TFT s vysokým rozlišením. Díky rozlišení 1280 x 720 pixelů zobrazuje všechny druhy přístrojů (rychloměr, ECO, stav nabití, množství paliva, atd.). V závislosti na zvoleném jízdním režimu se mění barva podkladu a přístroje, aby řidič dostával vždy nejdůležitější a nejpotřebnější informace. Použité barvy přitom vytvářejí uvolněnou nebo sportovní atmosféru. V režimu SPORT se na displeji objeví otočný digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném podkladu. Po aktivaci režimu ECO napodobuje informační displej TFT dobře známou ručičku rychloměru.

IONIQ Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. IONIQ Electric je vybaven zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, která ponechává více prostoru pro sadu akumulátorů Li-Poly s kapacitou 28 kWh, umístěnou pod zadními sedadly a v prohlubni pro náhradní kolo.
Optimalizace brzdného výkonu umožňuje maximálně využívat funkci rekuperace kinetické energie hybridním systémem, aby mohl IONIQ udržovat dostatečně vysoký stav nabití akumulátorů. Třetí generace systému rekuperace kinetické energie Hyundai se vyznačuje ještě nižší hlučností.

Hospodárnost modelu IONIQ zvyšují také plody spolupráce s výrobcem pneumatik Michelin. Vůz, dodávaný s 15“, 16“ nebo 17“ koly, je vybaven pneumatikami s nízkým valivým odporem, které snižují spotřebu paliva. Větší 17“ kola modelu IONIQ Hybrid jsou vybavena pneumatikami s větším obsahem siliky, které poskytují ještě vyšší úroveň provozních vlastností. Víceprvkové zavěšení kol modelů IONIQ Hybrid a Plug-in umožňuje maximálně využívat výhody pneumatik s nízkým valivým odporem.


Bezpečný a spolehlivý


Celá modelová řada IONIQ se může pochlubit lehkou a zároveň tuhou karoserií, která je výsledkem použití vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a velmi kvalitních materiálů. Skelet karoserie modelu IONIQ je vyroben z 53 % z vyspělých vysokopevnostních ocelí a jeho vynikající tuhost je zárukou výborné ovladatelnosti s pohotovými reakcemi i velmi vysoké úrovně bezpečnosti. V případě nehody dojde k velmi účinnému pohlcení nárazové energie a minimální deformaci prostoru pro cestující, aby byla zajištěna jejich maximální ochrana.

Mezi prvky aktivní bezpečnosti patří sledování slepého úhlu BSD, které přímo spolupracuje s asistentem pro změnu jízdního pruhu LCA a funkcí RCTA, která upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící vzadu ze stran, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi, pokud by vůz pokračoval v jízdě.Asistenti pro jízdu v jízdním pruhu LKAS/LDWS nalézají uplatnění při jízdě rychlostí nad 60 km/h.

IONIQ je rovněž vybaven systémem autonomního nouzového brzdění AEB.
Chytrý adaptivní tempomat SCC používá přední radarové senzory k udržování konstantní rychlosti jízdy a bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, bez nutnosti ovládání pedálu plynu nebo brzdy. Tempomat je automaticky deaktivován, klesne-li rychlost jízdy na 10 km/h, nebo nižší. IONIQ Electric tuto funkci rozšiřuje o vyspělý adaptivní tempomat ASCC, který rovněž podporuje funkci automatického zastavení a rozjezdu. Systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS zajišťuje nepřetržité sledování tlaku v pneumatikách a upozorní řidiče na případné změny tlaku.




Hyundai 11.11.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar