Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai IONIQ nabídne dva druhy hybridního pohonu

Hyundai Motor Company představil model IONIQ, vyspělý kompaktní vůz s alternativními pohony, který bude uveden na trh v roce 2016. Vůz bude nabízen ve verzích s elektrickým pohonem a s dvěma druhy hybridního pohonu, s možností vnějšího nabíjení (HEV) i bez ní. Jako první varianta přijde na trh IONIQ Hybrid.

IONIQ Hybrid reaguje na rychle se měnící životní styly zákazníků zcela novým přístupem k hybridnímu vozidlu, protože nabízí nejen nejnižší spotřebu paliva ve své třídě, ale i radost z jízdy s pohotovými reakcemi a atraktivní design, což je jedinečná kombinace, která nebyla dosud v hybridních vozidlech realizována.

IONIQ Hybrid je vybaven nově vyvinutým, speciálním čtyřválcovým motorem Kappa 1.6 GDI a elektromotorem o výkonu 32 kW (43,5 k), který je napájen vyspělým akumulátorem typu Li-Poly. Celkový nejvyšší výkon hybridního poháněcího ústrojí činí 103,6 kW (141 k) a maximální točivý moment 265 N.m. Nově vyvinutá šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) zaručuje pohotový přenos hnací síly a hladké řazení.

Silueta kupé se vyznačuje aerodynamickým tvarem, který je doplněn aktivními a pasivními aerodynamickými prvky. Díky tomu bylo dosaženo vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, s níž je IONIQ řadí mezi vozy s nejlepší aerodynamikou na trhu.

IONIQ vychází vstříc různým životním stylům zákazníků nabídkou celé řady vyspělých prvků komfortní, praktické a bezpečnostní výbavy, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto v oblasti konektivity, které uspokojí potřeby naprosté většiny uživatelů chytrých telefonů. Informační 7“ displej TFT umocňuje technicky vyspělý charakter přístrojové desky a zobrazuje řadu digitálních přístrojů ve vysokém rozlišení, včetně několika displejů, které jsou specifické pro hybridní verzi.


Dlouhý seznam technicky vyspělých prvků výbavy modelu IONIQ zahrnuje velký počet inovativních řešení z oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti, které chrání řidiče a cestující. Elektronické systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění AEB, asistenti pro jízdu v jízdním pruhu LKAS/LDWS, a sledování slepého úhlu BSD s funkcí RCTA, která upozorňuje na vozidla přijíždějící vzadu ze stran, poskytují řidiči významnou podporu v úsilí ještě intenzivněji přispívat k zabraňování nehodám. V případě nehody jsou cestující chráněni sedmi airbagy včetně kolenního airbagu pro řidiče, jakož i optimalizovaným skeletem karoserie, v němž mají 53% podíl vyspělé vysokopevnostní oceli.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar