Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai IONIQ Plug-in zahajuje prodej v Evropě

U evropských prodejců se objeví IONIQ Plug-in Hybrid, první vůz na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu. Plug-in Hybrid je nejnovější variantou, jejíž uvedení na trh následuje po úspěšném představení verzí Hybrid a Electric ve druhé polovině roku 2016.

IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), napájený z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 procent, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m. Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km* a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km* (kombinovaný režim EU).

Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). IONIQ Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h

Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí IONIQ Plug-in Hybrid v režimu elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor. V hybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá IONIQ v maximální míře spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu. Přebytečný výkon se používá k nabíjení akumulátorů. IONIQ Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB, integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet svůj IONIQ z běžné domácí zásuvky.


Asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS


K vynikajícím hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 přispívá asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS. Zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží situace, vyžadující nižší rychlost jízdy. Může se jednat o změnu směru jízdy nebo sjezd z dálnice. Pokud navigace předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce modelu IONIQ a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu. Cílem je další snížení spotřeby paliva setrvačnou jízdou a pomocí brzdění elektromotorem minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu pracuje v rozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, v režimu ECO.

Další funkcí systému ECO-DAS je předvídavé řízení energetických toků, které reguluje spolupráci mezi elektromotorem a zážehovým motorem. IONIQ Plug-in Hybrid zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek se stoupáním. Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít v těchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek s klesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází k rekuperaci kinetické energie.


Elektrizující zážitky z jízdy


Řidič má dokonalý přehled o tocích energie v hybridní soustavě, spotřebě paliva a dojezdu s čistě elektrickým pohonem. Zobrazovány jsou rovněž informace o používání elektromotoru a spalovacího motoru, jakož i poloha čerpacích a nabíjecích stanic v nedalekém okolí. Ukazatel ECO Level měří celkovou hospodárnost provozu. Další funkce umožňuje naprogramovat nabíjení akumulátorů verze Plug-in Hybrid podle plánovaného času odjezdu, a přizpůsobit tak míru nabití akumulátorů požadavku na jízdu s elektrickým pohonem. Díky možnosti nabíjení v době mimo špičku si mohou majitelé nastavit časy nabíjení tak, aby měli výhodu nižší ceny elektrické energie v závislosti na využívaném tarifu, například během noci.
Zážitky z řízení vylepšuje také 7“ displej TFT s vysokým rozlišením, který zobrazuje například rychlost jízdy, dojezd, informace navigace, stav nabití akumulátorů a aktivní jízdní režim. V závislosti na zvoleném režimu se mění uspořádání panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném pozadí.



Jízdní dynamika a aktivní bezpečnost

Lehký skelet karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí přispívají k výjimečným zážitkům z řízení. Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti jsou nyní ještě dostupnější, protože standardní výbava zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB včetně detekce chodců, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS a chytrý tempomat SCC. Zákazníci si mohou vybrat také asistenta pro sledování slepého úhlu BSD s funkcí RCTA, upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.


Přitažlivý design


Exteriér disponuje světlomety LED a 16“ koly ve speciálním designu. S verzí Hybrid sdílí většinu stylistických prvků, mezi něž patří maska chladiče, svisle uspořádané diody LED ve tvaru písmene C s funkcí světel pro denní svícení a elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie ve spodní části nárazníku vpředu a vzadu. Elegantní aerodynamický tvar přispívá k nejnižší hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě pouhých cx = 0,24.


IONIQ Hybrid a IONIQ Electric


Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje výkon 32 kW (44 k) a točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid nabízí v kombinaci s motorem 1.6 GDI nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 104 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m, rychlost 185 km/h.
IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem více než 280 km (kombinovaný režim EU) díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.


Záruka na akumulátory 8 let/200 000 km

Hyundai Motor poskytuje zákazníkům, kteří se rozhodnou pro model IONIQ, rozšířený soubor záruk. Nad rámec bezkonkurenční pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů na celý vůz získá zákazník jistotu osmileté záruky na vysokonapěťové akumulátory s omezením na 200 000 kilometrů. IONIQ Plug-in Hybrid tak ve spojení s rozsáhlou standardní výbavou a konkurenceschopnou cenou nabízí jedinečný poměr cena/výkon v segmentu automobilů s alternativním pohonem.


Hyundai 23.5.2017







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar