Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai IONIQ 5 - mimořádný výkon a ultra rychlé nabíjení

Hyundai Motor Company představil nové CUV střední velikosti IONIQ 5. Je zkonstruován na základě speciální platformy pro elektromobily koncernu, nesoucí označení E-GMP. Vyznačuje se jedinečnými proporcemi na dlouhém rozvoru a inovativním vnitřním designem s ekologickými materiály.

IONIQ 5 připomíná odvážný styl modelu Hyundai Pony, prvního sériově vyráběného vozu společnosti. Využívá přitom výjimečné prvky z pětačtyřiceti let designu Hyundai, aby se jako spojnice mezi minulostí, současností a budoucností stal součástí životních stylů svých zákazníků.

Vnější design je charakterizován profilem inspirovaným modelem Pony s rozvorem náprav 3000 mm. Příď vozu se vyznačuje kapotou ve tvaru lastury, která je u vozu společnosti Hyundai použita vůbec poprvé. Její výhodou je optimalizace aerodynamiky díky minimálním spárám mezi jednotlivými panely karoserie.

Zapuštěné kliky dveří se automaticky vysouvají a přispívají k čistému designu bočních ploch a lepší aerodynamické účinnosti. Široké střešní sloupky C, inspirované studií elektromobilu „45“, dávají modelu impozantní vzhled, který je snadno rozpoznatelný i z velké dálky.
Kola s optimalizovanou aerodynamikou jsou nabízena v mimořádně velkém rozměru s průměrem ráfku až 20 palců. Jedná se o největší kola, jimiž kdy byly elektromobily Hyundai vybaveny.
Interiérem se line motiv „životního prostoru“ a nejpozoruhodnějším způsobem ho ztělesňuje pohyblivá středová konzola „Universal Island“, kterou lze posunout dozadu až o 140 mm. Posuvná konzola spolu s plochou podlahou, pod níž jsou uloženy akumulátory, zvětšuje volnost pohybu uvnitř vozidla.

IONIQ 5 je také vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Cestující si u nich mohou nastavit optimální polohu, v níž si budou užívat pocitu podobajícímu se stavu beztíže. Hyundai zmenšil tloušťku předních opěradel o 30 procent, čímž vznikl ještě větší prostor pro cestující ve druhé řadě.

Na mnoha místech v interiéru, s nimiž přicházejí cestující do kontaktu – například sedadla, čalounění stropu, výplně dveří, podlaha a loketní opěrky – nacházejí uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů.


Paleta elektrických pohonů

Zákazníci mají na výběr ze dvou sad akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvou variant elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor umístěný vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze nabízejí výjimečně dlouhý dojezd a dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h.
Na vrcholu nabídky elektrických pohonů je varianta s pohonem všech čtyř kol (AWD) s baterií o kapacitě 72,6 kWh, poskytující výkon 225 kW a točivý moment 605 Nm. Taková verze se pyšní zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Varianta s pohonem dvou kol (2WD) a baterií o kapacitě 72,6 kWh poskytuje dojezd 470 až 480 km dle WLTP.


Ultra rychlé nabíjení akumulátorů

Platforma E-GMP nabízí kromě 400 V nabíjení standardně také možnost nabíjení s napětím 800 V, a to bez potřeby dodatečných komponentů nebo adaptérů. První systém svého druhu na světě používá elektromotor a měnič napětí k převodu napětí ze 400 V na 800 V, aby byla zajištěna kompatibilita a stabilita nabíjení.

Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům v tomto případě stačí nabíjet svůj IONIQ 5 jen pět minut pro získání dojezdu 100 km podle WLTP.

IONIQ 5 nabídne inovativní funkcí V2L, umožňující používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení, a poslouží tak doslova jako pojízdná nabíječka.
Funkce V2L poskytne možnost nabíjení elektrických spotřebičů s příkonem až 3,6 kW. Zásuvka V2L je umístěna pod sedadly ve druhé řadě a lze ji využívat při zapnutém elektrickém systému vozidla. Další zásuvka V2L je přístupná zvenku u nabíjecí zásuvky na karoserii vozidla. Díky měniči mohou uživatelé nabíjet i vysokovýkonná elektrická zařízení. Vnější zásuvka dodává elektrickou energii i u vypnutého vozidla.


Inovativní konektivita a asistenční systémy

Široká, konfigurovatelná, dvojitá zobrazovací plocha zahrnuje 12″ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12″ digitální přístrojový panel bez kapličky, který si mohou zákazníci individualizovat podle svých požadavků.

IONIQ 5 je prvním modelem Hyundai, vybaveným vyspělým head-up displejem s volitelnými funkcemi rozšířené reality (AR HUD), který čelní okno takřka přemění v displej.
IONIQ 5 je navíc vybaven novým vývojovým stupněm vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu v silničním provozu. IONIQ 5 je prvním modelem s Asistentem pro jízdu po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2).


Mezi další asistenční systémy patří mimo jiné Autonomní nouzové brždění FCA, Aktivní sledování mrtvého úhlu BCA, Inteligentní asistent pro dodržování rychlostních limitů ISLA , Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW a Asistent automatického přepínání světel HBA.


IONIQ 5 bude nabízen ve vybraných regionech od první poloviny roku 2021.



Hyundai 23.2.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar