Hyundai H-1 - užitkový Van, osobní Tour
Nová generace lehkého užitkového vozu Hyundai H-1 vstoupila na český trh ve dvou verzích – tří- nebo šestimístné jako Van nebo osmimístný Tour. Tato novinka se evropské veřejnosti představila vloni na amsterdamské výstavě European Road Transport Show.
S modelem H-1 nabízí korejská značka praktický malý transportér, jenž má ve svém segmentu konkurenta více než zdatného – VW Transporter T5. Zatímco většina konkurence má pohon předních kol, používá H-1 pohon zadních kol, což umožnilo větší úhel zatáčení předních kol, jak dokazuje také poloměr otáčení 5,6 metru.
Atraktivní design jednoprostorové karoserie H-1 s dvojicí bočních posuvných dveří, rozměrnou maskou a s velkými vertikálně orientovanými světlomety či výraznými prolisy nad koly výrazně převyšuje předešlé provedení. Vůz povyrostl do všech směrů. Díky délce 5,1 m, šířce 1,9 m a výšce 1,9 m (užitková verze je o 10 mm vyšší) a rozvoru 3,5 metru zaručuje dostatečně prostornou kabinu pro osm cestujících nebo náklad.
Nová H-1 přichází vlastně ve třech provedeních – užitkový tří- nebo šestimístný Van s jednou nebo dvěma řadami sedadel s úložným prostorem 4310 l na ložné ploše ca 3,85 m², resp. 2500 l (užitečné zatížení se podle výbavy pohybuje kolem jedné tuny). Druhá verze je osobní pro osm cestujícím a nese označení Tour.
Kompletně přepracovaný interiér působí útulně a vévodí mu moderní palubní deska s řadicí pákou na středovém panelu, kvalitní materiály a dobré zpracování. Interiér nabízí nespočet praktických úložných schránek, samostatné vytápění přední i zadní části vozu a další komfortní prvky včetně litých kol. Pro snadnější nastupování na zadní sedadla, za nimiž se nachází úložný prostor s objemem 850 litrů Tour), je druhá řada posuvná.
Pro pohon byl vybrán nový řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.5 CRDi VGT a přímým vstřikováním common rail a variabilní geometrií lopatek, jenž disponuje výklonem 170 k (+ 30 k oproti předchozí verze) a točivým momentem 392 Nm. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, do výbavy verzí bez ESP je dodávána automatická uzávěrka diferenciálu. Jde o mechanickou záležitost fungující do rychlosti 30 km/h a umožňující údajně pětkrát vyšší stoupavost. Systém ESP pomáhá kompenzovat možné záludnosti pohonu zadních kol. Na sto kilometrů spotřebuje podle výrobce v průměru 8,5 litru nafty.
Standardní výbava zahrnuje mj. výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, ABS, airbag řidiče (Van), čelní airbagy (Tour), uzávěrku diferenciálu (Van), ESP (Tour), klimatizaci (Tour), palubní počítač (Tour).
Základní technické údaje
Jindřich Lasík, 5.5.2008
Atraktivní design jednoprostorové karoserie H-1 s dvojicí bočních posuvných dveří, rozměrnou maskou a s velkými vertikálně orientovanými světlomety či výraznými prolisy nad koly výrazně převyšuje předešlé provedení. Vůz povyrostl do všech směrů. Díky délce 5,1 m, šířce 1,9 m a výšce 1,9 m (užitková verze je o 10 mm vyšší) a rozvoru 3,5 metru zaručuje dostatečně prostornou kabinu pro osm cestujících nebo náklad.
Nová H-1 přichází vlastně ve třech provedeních – užitkový tří- nebo šestimístný Van s jednou nebo dvěma řadami sedadel s úložným prostorem 4310 l na ložné ploše ca 3,85 m², resp. 2500 l (užitečné zatížení se podle výbavy pohybuje kolem jedné tuny). Druhá verze je osobní pro osm cestujícím a nese označení Tour.
Kompletně přepracovaný interiér působí útulně a vévodí mu moderní palubní deska s řadicí pákou na středovém panelu, kvalitní materiály a dobré zpracování. Interiér nabízí nespočet praktických úložných schránek, samostatné vytápění přední i zadní části vozu a další komfortní prvky včetně litých kol. Pro snadnější nastupování na zadní sedadla, za nimiž se nachází úložný prostor s objemem 850 litrů Tour), je druhá řada posuvná.
Pro pohon byl vybrán nový řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.5 CRDi VGT a přímým vstřikováním common rail a variabilní geometrií lopatek, jenž disponuje výklonem 170 k (+ 30 k oproti předchozí verze) a točivým momentem 392 Nm. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, do výbavy verzí bez ESP je dodávána automatická uzávěrka diferenciálu. Jde o mechanickou záležitost fungující do rychlosti 30 km/h a umožňující údajně pětkrát vyšší stoupavost. Systém ESP pomáhá kompenzovat možné záludnosti pohonu zadních kol. Na sto kilometrů spotřebuje podle výrobce v průměru 8,5 litru nafty.
Standardní výbava zahrnuje mj. výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání, ABS, airbag řidiče (Van), čelní airbagy (Tour), uzávěrku diferenciálu (Van), ESP (Tour), klimatizaci (Tour), palubní počítač (Tour).
Základní technické údaje
Motor | vznětový přepl. čtyřválec |
Objem | 2497 cm³ |
Výkon | 125 kW (170 k) při 3800/min |
Toč.moment | 392 Nm při 2000 – 2500/min |
Rychlost | 180 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 15,2 s |
Spotřeba(město/mimo město/kombin.) | 10,9/7,1/8,5 l/100 km |
Rozměry | 5125x1920x1935(1925 Tour) |
Rozvor | 3200 mm |
Zavazadlový prostor – Van | 4310 l, 2500 l |
Zavazadlový prostor – Tour | 850 l |
Cena (Van, 3místný) | 469 900 Kč bez DPH |
Cena (Van, 6místný) | 489 900 Kč bez DPH |
Cena (Tour) | 659 900 Kč s DPH |
Jindřich Lasík, 5.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout