Hyundai Genesis - začátek nové éry
Luxusní sportovní sedan Genesis představuje autoritativní a sofistikovanou současnost, hlavně díky modernímu, až uměleckému, vnějšímu designu a charakteristickým čistým liniím. Čtyřletý vývoj představuje investici ca 600 mil amerických dolarů.
Vývojářský tým si vzal za vzor vozy jako je Mercedes třídy E, BMW 5 a Lexus GS a navrhl automobil s pohonem zadních kol. Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu skoro v ideálním poměru 53:47 slibuje optimální dynamiku jízdních vlastností.
Při výrobě se používá mj. adhezivní slepování místo tradičního svařování. Duální užití spojovacího procesu (slepování a svařování) pomáhá k dosažení větší pevnosti karoserie než při užití pouze jedné techniky. V minulosti se používalo hlavně bodové svařování, ale ocelová karoserie se s touto tradicí rozchází. Důležité spáry jsou spojeny adhesivním povlakem, vytvářející pevný chemický svar. Spojení je doplněno tradičními bodovými svary a automobil tak dosahuje nevídanou kvalitu spojů a pevnosti karoserie.
Karoserie je dokladem technické vyspělosti, nabízí o 12 – 14 % vyšší dynamickou torzní tuhost než BMW 5, Mercedes-Benz E nebo Lexus LS. Navíc ji dosahuje s nižší hmotností surové karoserie než konkurence.
Genesis nabízí na výběr dvě pohonné jednotky – vidlicové šestiválce Lambda o objemu 3.3 (262 k při 6200/min) a 3.8 litru (290 k při 6200 min). Ještě letos představí Hyundai nový vidlicový osmiválec Tao 4.6 Tao.
Aby rozšířil silový rozsah, používá motor Lambda V6 na přívodu a výfukových vačkových hřídelích technologii proměnného časování ventilů CVVT a systém variabilního přívodu (Variable Intake System -VIS), který zvyšuje účinnost při nízkých a vysokých otáčkách, což napomáhá lepší akceleraci a efektivnímu využití paliva. Oba šestiválce jsou vyrobeny z vylehčené hliníkové slitiny a rozvodové řetězy nevyžadují žádnou pravidelnou údržbu. Přes vysoký výkon jsou motory šetrné k životnímu prostředí a dosahují úrovně certifikace pro vozidla s velmi nízkými emisemi (Ultra Low Emission Vehicle -ULEV).
Model Genesis s pohonem zadních kol nabízí automatickou šestistupňovou převodovku Aisin SHIFTRONIC, která nabízí jemné řazení. Šestý stupeň lze použít pro tichou a efektivní jízdu po dálnici. Stačí posunout řadicí páku do zvláštní drážky a můžeme řadit sekvenčně vzhůru či dolů.
Genesis se může pochlubit světovými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, které pomáhají předcházet nehodám a maximalizovat bezpečí pasažérů v případě nehody. Pokračuje v tradici firmy Hyundai standardizovat klíčové technologie, jako elektronický systém kontroly stability ESC. Osm airbagů obsahuje vyspělé přední duální airbagy, boční přední a zadní airbagy zabudované v sedačkách a okenní airbagy ve střeše vozidla.
Systém aktivních elektronických opěrek hlavy má v modelu Genesis svou premiéru. Hyundai je první běžná značka vozu, která nabízí zdokonalené mechanické aktivní opěrky hlavy. Doposud byly výsadou mj. vybraných modelů Mercedes-Benz, BMW a Lexus. Aktivní opěrky hlavy byly schváleny americkým Institutem pro bezpečnost na dálnicích jako prevence úrazů krční páteře při nehodách.
Genesis má osm ultrazvukových parkovacích senzorů na předních a zadních náraznících a zadní kameru. Vzdálenost se zobrazuje na obrazovce a řidič je upozorňován také zvukovými signály.
Systém kontroly jízdy (Smart Cruise Control) pomáhá prostřednictvím radaru pomáhá upravit rychlost vozidla, aby si udrželo vzdálenost od vozu jedoucího před ním ve stejném jízdním pruhu. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu 12,6“ s plovoucími třmeny a jedním pístem, vzadu 12,4“ s jedním pístem, nechybí ani EBD.
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na pětiprvkové nápravě multilink Možnosti nového zavěšení se zvyšují díky tlumičům se selektivní amplitudou (ASD), které umožňují flexibilitu nastavení při menším posunu tlumičů. Tato technologie používaná ve vozech Lexus, BMW a Mercedes-Benz, optimalizuje kontakt s vozovkou, zvyšuje komfort jízdy a řízení bez omezení ovladatelnosti vozu.
Genesis přichází s xenonovými světly HID, jejichž předností je větší osvětlovací síla, osvětlení denního typu a snížená spotřeba energie. Přední světlomety se automaticky natáčejí a umožňují lepší periferní výhled při zatáčení.
K dalším novinkám patří:
Informační systém s pevným diskem (30 GB) a multimediální ovládací panel, který umožňuje stálou kontrolu nad navigací, audio systémem (CD/DVD/MP3 osobní přehrávače jako např. i-Pod), mobilním telefonem s připojením Bluetooth, či mobilní televizí DMB.
Audio surround systém Lexicon® se 17 reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem o výkonu 528 W s technologií LOGIC 7®. Lexicon® lze najít pouze ve vozech Rolls Royce Phantom a Hyundai Genesis.
Elektronická parkovací brzda
Automatické brzdy, které nevyžadují po řidiči, aby držel nohu na brzdě během zastavení. Brzdy se automaticky uvolní po se šlápnutí plynového pedálu
Systém Smart Cruise Control používá radarové vlny k udržení bezpečné vzdálenosti
Technologie Smart Key obsahuje senzor přiblížení klíče a umožňuje řidiči jednoduše „zmáčknout“ knoflík a nestartovat nebo vypnout motor
Nejmodernější elektronické zavěšení zvyšuje nebo snižuje výšku vozidla a optimalizuje tak aerodynamiku
Genesis o rozměrech 4975 x 1890 x 4500 mm se dodává ve třech stupních výbavy – Grand, Luxury a Royal. Na vůz bude poskytována tříletá záruka (60 tisíc kilometrů) a pětiletá (100 tisíc kilometrů) na pohonnou jednotku. Genesis zatím není určen pro prodej na evropském trhu.
JL, 22.1.2008
Při výrobě se používá mj. adhezivní slepování místo tradičního svařování. Duální užití spojovacího procesu (slepování a svařování) pomáhá k dosažení větší pevnosti karoserie než při užití pouze jedné techniky. V minulosti se používalo hlavně bodové svařování, ale ocelová karoserie se s touto tradicí rozchází. Důležité spáry jsou spojeny adhesivním povlakem, vytvářející pevný chemický svar. Spojení je doplněno tradičními bodovými svary a automobil tak dosahuje nevídanou kvalitu spojů a pevnosti karoserie.
Karoserie je dokladem technické vyspělosti, nabízí o 12 – 14 % vyšší dynamickou torzní tuhost než BMW 5, Mercedes-Benz E nebo Lexus LS. Navíc ji dosahuje s nižší hmotností surové karoserie než konkurence.
Genesis nabízí na výběr dvě pohonné jednotky – vidlicové šestiválce Lambda o objemu 3.3 (262 k při 6200/min) a 3.8 litru (290 k při 6200 min). Ještě letos představí Hyundai nový vidlicový osmiválec Tao 4.6 Tao.
Aby rozšířil silový rozsah, používá motor Lambda V6 na přívodu a výfukových vačkových hřídelích technologii proměnného časování ventilů CVVT a systém variabilního přívodu (Variable Intake System -VIS), který zvyšuje účinnost při nízkých a vysokých otáčkách, což napomáhá lepší akceleraci a efektivnímu využití paliva. Oba šestiválce jsou vyrobeny z vylehčené hliníkové slitiny a rozvodové řetězy nevyžadují žádnou pravidelnou údržbu. Přes vysoký výkon jsou motory šetrné k životnímu prostředí a dosahují úrovně certifikace pro vozidla s velmi nízkými emisemi (Ultra Low Emission Vehicle -ULEV).
Model Genesis s pohonem zadních kol nabízí automatickou šestistupňovou převodovku Aisin SHIFTRONIC, která nabízí jemné řazení. Šestý stupeň lze použít pro tichou a efektivní jízdu po dálnici. Stačí posunout řadicí páku do zvláštní drážky a můžeme řadit sekvenčně vzhůru či dolů.
Genesis se může pochlubit světovými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, které pomáhají předcházet nehodám a maximalizovat bezpečí pasažérů v případě nehody. Pokračuje v tradici firmy Hyundai standardizovat klíčové technologie, jako elektronický systém kontroly stability ESC. Osm airbagů obsahuje vyspělé přední duální airbagy, boční přední a zadní airbagy zabudované v sedačkách a okenní airbagy ve střeše vozidla.
Systém aktivních elektronických opěrek hlavy má v modelu Genesis svou premiéru. Hyundai je první běžná značka vozu, která nabízí zdokonalené mechanické aktivní opěrky hlavy. Doposud byly výsadou mj. vybraných modelů Mercedes-Benz, BMW a Lexus. Aktivní opěrky hlavy byly schváleny americkým Institutem pro bezpečnost na dálnicích jako prevence úrazů krční páteře při nehodách.
Genesis má osm ultrazvukových parkovacích senzorů na předních a zadních náraznících a zadní kameru. Vzdálenost se zobrazuje na obrazovce a řidič je upozorňován také zvukovými signály.
Systém kontroly jízdy (Smart Cruise Control) pomáhá prostřednictvím radaru pomáhá upravit rychlost vozidla, aby si udrželo vzdálenost od vozu jedoucího před ním ve stejném jízdním pruhu. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu 12,6“ s plovoucími třmeny a jedním pístem, vzadu 12,4“ s jedním pístem, nechybí ani EBD.
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na pětiprvkové nápravě multilink Možnosti nového zavěšení se zvyšují díky tlumičům se selektivní amplitudou (ASD), které umožňují flexibilitu nastavení při menším posunu tlumičů. Tato technologie používaná ve vozech Lexus, BMW a Mercedes-Benz, optimalizuje kontakt s vozovkou, zvyšuje komfort jízdy a řízení bez omezení ovladatelnosti vozu.
Genesis přichází s xenonovými světly HID, jejichž předností je větší osvětlovací síla, osvětlení denního typu a snížená spotřeba energie. Přední světlomety se automaticky natáčejí a umožňují lepší periferní výhled při zatáčení.
K dalším novinkám patří:
Informační systém s pevným diskem (30 GB) a multimediální ovládací panel, který umožňuje stálou kontrolu nad navigací, audio systémem (CD/DVD/MP3 osobní přehrávače jako např. i-Pod), mobilním telefonem s připojením Bluetooth, či mobilní televizí DMB.
Audio surround systém Lexicon® se 17 reproduktory a dvanáctikanálovým zesilovačem o výkonu 528 W s technologií LOGIC 7®. Lexicon® lze najít pouze ve vozech Rolls Royce Phantom a Hyundai Genesis.
Elektronická parkovací brzda
Automatické brzdy, které nevyžadují po řidiči, aby držel nohu na brzdě během zastavení. Brzdy se automaticky uvolní po se šlápnutí plynového pedálu
Systém Smart Cruise Control používá radarové vlny k udržení bezpečné vzdálenosti
Technologie Smart Key obsahuje senzor přiblížení klíče a umožňuje řidiči jednoduše „zmáčknout“ knoflík a nestartovat nebo vypnout motor
Nejmodernější elektronické zavěšení zvyšuje nebo snižuje výšku vozidla a optimalizuje tak aerodynamiku
Genesis o rozměrech 4975 x 1890 x 4500 mm se dodává ve třech stupních výbavy – Grand, Luxury a Royal. Na vůz bude poskytována tříletá záruka (60 tisíc kilometrů) a pětiletá (100 tisíc kilometrů) na pohonnou jednotku. Genesis zatím není určen pro prodej na evropském trhu.
JL, 22.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














