Hyundai Elantra v české premiéře
Jednou z novinek letošního roku značky Hyundai je pátá generace modelové řady Elantra, jejíž evropská premiéra proběhla na autosalonu v Barceloně. Prodej nového sedanu na českém trhu bude zahájen během třetího čtvrtletí 2011.
Nová Elantra má v porovnání s předchůdcem ještě sportovnější a progresivnější charakter. Současně navazuje na úspěšnou tradici nabídky vynikajících provozních vlastností a nejnižší spotřeby paliva ve své třídě, dosažené aplikací nejmodernější techniky prakticky na celém vozidle, ale zejména díky progresivnímu poháněcímu ústrojí.
Na modely Elantra se bude vztahovat bezkonkurenční a plně transparentní pětiletá komplexní záruka Hyundai, která české zákazníky oslovuje kombinací pětileté záruky na vozidlo bez omezení počtu ujetých kilometrů, pětileté asistenční služby zdarma a pětiletého programu kondičních prohlídek, rovněž zdarma.
Kompaktní sedan zaujme elegantními tvary, kterých bylo vytvořeno mj. snížením střechy, vytvořením svalnatých podběhů kol a přidáním ostře řezaných charakterových linií. Osobitá šestiúhelníková maska chladiče vyjadřuje příslušnost k rodině vozů Hyundai.
Vytříbený vzhled pokračuje v interiéru. Do oka ihned padne ozdobné obložení některých prvků interiéru ve stříbrném odstínu, které přechází v ladných tvarech z přístrojové desky do středové konzoly. Leskle černý lak a metalické barvy v interiéru zcela nové Elantry dotvářejí futuristický vzhled ve stylu high-tech.
Nová Elantra má díky nižší střeše a nízkému zadnímu víku uhlazenější a sportovnější profil se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,28.
Elantra má rozvor 2700 mm, který je o 50 mm delší než u předchozí generace. Celková délka 4530 mm přesahuje předchůdce o 25 mm, ale šířka 1775 mm je stejná jako dosud. Výška byla snížena o 35 mm na 1445 mm bez negativního vlivu na prostor pro hlavu.
Novinka přichází s novým zážehovým motorem Gamma 1.6 MPI D-CVVT ve spojení s šestistupňovou samočinnou s funkcí SHIFTRONIC pro manuální řazení (spotřeba 7,0 l/100 km) nebo mechanickou převodovkou (6,4 l/100 km).
Čtyřválec 1.6 Gamma MPI s lehkou celohliníkovou konstrukcí je vybaven proměnným časováním sacích a výfukových ventilů D-CVVT. Díky němu vzrostl výkon na 97 kW (132 k) při 6300/min. Křivka točivého momentu dosahuje svého maxima 158 N.m při 4850/min.
Motor Gamma je vybaven mechanickým seřizováním vůle ventilů, které snižuje spotřebu paliva a zvyšuje celkovou tuhost.
Nová šestistupňová samočinná převodovka pochází z vlastního vývoje a jde o první převodovku svého druhu na světě koncipovanou pro malé až středně velké osobní vozy.
Nová Elantra dostala do vínku rovněž rozšířenou bezpečnostní výbavou. K dispozici je nejen elektronický stabilizační systém ESP a šest airbagů, ale v této třídě poprvé také systém řízení jízdní stability VSM.
JL, 15.6.2011
Na modely Elantra se bude vztahovat bezkonkurenční a plně transparentní pětiletá komplexní záruka Hyundai, která české zákazníky oslovuje kombinací pětileté záruky na vozidlo bez omezení počtu ujetých kilometrů, pětileté asistenční služby zdarma a pětiletého programu kondičních prohlídek, rovněž zdarma.
Kompaktní sedan zaujme elegantními tvary, kterých bylo vytvořeno mj. snížením střechy, vytvořením svalnatých podběhů kol a přidáním ostře řezaných charakterových linií. Osobitá šestiúhelníková maska chladiče vyjadřuje příslušnost k rodině vozů Hyundai.
Vytříbený vzhled pokračuje v interiéru. Do oka ihned padne ozdobné obložení některých prvků interiéru ve stříbrném odstínu, které přechází v ladných tvarech z přístrojové desky do středové konzoly. Leskle černý lak a metalické barvy v interiéru zcela nové Elantry dotvářejí futuristický vzhled ve stylu high-tech.
Nová Elantra má díky nižší střeše a nízkému zadnímu víku uhlazenější a sportovnější profil se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu (cx) pouhých 0,28.
Elantra má rozvor 2700 mm, který je o 50 mm delší než u předchozí generace. Celková délka 4530 mm přesahuje předchůdce o 25 mm, ale šířka 1775 mm je stejná jako dosud. Výška byla snížena o 35 mm na 1445 mm bez negativního vlivu na prostor pro hlavu.
Novinka přichází s novým zážehovým motorem Gamma 1.6 MPI D-CVVT ve spojení s šestistupňovou samočinnou s funkcí SHIFTRONIC pro manuální řazení (spotřeba 7,0 l/100 km) nebo mechanickou převodovkou (6,4 l/100 km).
Čtyřválec 1.6 Gamma MPI s lehkou celohliníkovou konstrukcí je vybaven proměnným časováním sacích a výfukových ventilů D-CVVT. Díky němu vzrostl výkon na 97 kW (132 k) při 6300/min. Křivka točivého momentu dosahuje svého maxima 158 N.m při 4850/min.
Motor Gamma je vybaven mechanickým seřizováním vůle ventilů, které snižuje spotřebu paliva a zvyšuje celkovou tuhost.
Nová šestistupňová samočinná převodovka pochází z vlastního vývoje a jde o první převodovku svého druhu na světě koncipovanou pro malé až středně velké osobní vozy.
Nová Elantra dostala do vínku rovněž rozšířenou bezpečnostní výbavou. K dispozici je nejen elektronický stabilizační systém ESP a šest airbagů, ale v této třídě poprvé také systém řízení jízdní stability VSM.
JL, 15.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











