Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai BlueOn - první korejský elektromobil

Hyundai investoval přibližně 40 miliard wonů (cca 665 milionů korun) během jednoho roku do vývoje prvního korejského elektromobilu BlueOn, který vychází z hatchbacku Hyundai i10. Elektrická verze modelu i10 byla poprvé představena na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009.

Po oficiálním představení chce Hyundai poskytnout 30 vozů různým vládním organizacím, kde budou sloužit především vývoji a testování infrastruktury dobíjecích stanic po dobu přibližně dvou let. Název „BlueOn“ je odvozen od strategie společnosti Hyundai Blue Drive, která je zaměřena na vývoj a výrobu ekologických produktů. Slovo „On“ symbolizuje „switch on“ (zapnout).
BlueOn má kompaktní karoserii s délkou 3585 mm, šířkou 1595 mm a výškou 1540 mm a je vybaven účinným elektromotorem napájeným inovativními lithium-polymerovými akumulátory o kapacitě 16,4 kWh, které mají celou řadu předností v porovnání s ostatními typy akumulátorů. BlueOn se může pochlubit výkonem 61 kW a točivým momentem 210 N.m.
Užitné a provozní vlastnosti elektromobilů určuje životnost a kapacita akumulátorů. Hyundai zvolil lithium-polymerové akumulátory, v porovnání s dosavadními akumulátory NiMH poskytují stejný výkon při hmotnosti, která je o 30 % nižší, a objemu o 40 % menším. Zvýšená účinnost umožnila zvětšit vnitřní prostor pro cestující.
Vůz je navíc navržen tak, aby bylo vyloučeno přebití akumulátoru a zaručena nejvyšší možná bezpečnost v případě nehody. BlueOn dosahuje rychlosti 130 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 13,1 s. Je vybaven systémem VESS (Virtual Engine Sound System), který vytváří umělý zvuk napodobující motor, aby byla zajištěna bezpečnost chodců.
Na jedno nabití ujede až 140 km, přičemž nabízí dvě metody dobíjení. První používá domácí elektrickou zásuvku na 220 V, rychlodobíjení probíhá ze sítě 380 V. Z domácí sítě se akumulátory dobijí za šest hodin. Metodou rychlodobíjení lze akumulátory nabít na cca 80 % maximální kapacity během 25 minut. Hyundai bude budovat dobíjecí stanice ve spolupráci se soulským magistrátem a dalšími vládními organizacemi.
BlueOn se od verzí se spalovacím motorem liší mj.elektrickým pohonem posilovače řízení a vodního čerpadla a brzdovým systémem s rekuperací kinetické energie. Komfort zvyšuje vyspělý telematický systém, ukazující stav nabití akumulátoru a polohu dobíjecích stanic.
Hyundai plánuje v příštím roce rozšíření kapacity pro výrobu vozů BlueOn, zahájit zkušební výrobu a do konce roku 2012 dodat na trh přibližně 2500 vozů.


JL, 17.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar