Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Bayon - stylové a elegantní kompaktní SUV

Zcela nový BAYON je kompaktním SUV, navrženým pro Evropu a je jako SUV segmentu B nejnovějším a nejmenším členem rostoucí rodiny značky Hyundai. BAYON má kompaktní exteriér, prostorný interiér a dlouhý seznam inteligentních bezpečnostních systémů a funkcí z oblasti konektivity.

V souladu se současnou strategií značky Hyundai pro označování SUV byl název BAYON inspirován vyhledávanou destinací pro dovolené. Bayonne, metropole francouzského Baskicka, leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie. Společnost Hyundai se rozhodla pro evropské jméno, protože model BAYON navrhla tak, aby splňoval požadavky evropského trhu.
Široká maska chladiče na přídi se směrem dolů otvírá, čímž přispívá k dojmu stability. Jedinečný vzhled vytvářejí třídílné hlavní světlomety v kombinaci s otvory pro přívod vzduchu. Horizontální pruh přívodů vzduchu umocňuje ve spojení se světly pro denní svícení šířku vozu, zatímco spodní ochranný panel potvrzuje identitu SUV.
Dynamiku střešních sloupků zvýrazňují šípovité zadní svítilny, které jsou uloženy na samém okraji karoserie, čímž vzniká dojem mimořádné šířky.


Vnitřní design

BAYON má prostorný a světlý interiér se zaměřením na maximální komfort pro cestující vpředu i vzadu a co největší objem zavazadlového prostoru. Interiér je charakterizován nejmodernějšími informačními a zábavními systémy včetně konektivity. Mezi ně patří 10,25″ plně digitální panel přístrojů a 10,25″ multimediální a navigační systém nebo 8″ systém Display Audio


Prostornost a praktičnost

BAYON vyniká navzdory svým kompaktním rozměrům velkým objemem zavazadlového prostoru, který je 411 litrů při vzpřímených zadních sedadlech. Další výhodou je inteligentní kryt zavazadlového prostoru, který lze posunout podle polohy zadních opěradel tak, aby vždy zakrýval náklad.

BAYON má vnější délku 4180 mm, vnější šířku 1775 mm a vnější výšku 1490 mm (nebo 1500 mm se 17″ koly). Rozvor náprav je 2580 mm. Vynikající prostor pro nohy zaručuje mimořádný jízdní komfort všem cestujícím, ať sedí na předních sedadlech, nebo vzadu. Cestující vpředu mají k dispozici prostor pro nohy 1072 mm, zatímco pro cestující vzadu je to 882 mm.


Nejlepší konektivita a nejvyspělejší technologie ve své třídě


Zákazníci si mohou vybrat mezi multimediálním a navigačním systémem s 10,25″ displejem a systémem Display Audio s 8″ displejem. Druhý uvedený informační a zábavní systém nabízí uživatelská rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s bezdrátovým připojením. Kromě toho je k dispozici 10,25″ konfigurovatelný digitální panel sdružených přístrojů s různými režimy grafického zobrazování v závislosti na jízdním režimu a výběru řidiče.


Bezpečnostní výbava

BAYON se odlišuje od svých konkurentů rovněž řadou funkcí pro částečně autonomní jízdu. Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA nejprve řidiče zvukově upozorní a v případě potřeby poté aktivuje brzdy, aby systém zabránil nehodě. Tato funkce zahrnuje kromě rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů také asistenta pro odbočování, který brzděním zabrání kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování vlevo na křižovatce. Další vyspělou funkcí je inteligentní navigací řízený adaptivní tempomat NSCC, který využívá data navigačního systému vozidla k autonomnímu přizpůsobování rychlosti jízdy na dálnicích a rychlostních silnicích – dostupný pro motor 1,0 T-GDI s automatickou převodovkou DCT.

Aktivní sledování mrtvého úhlu BCA používá přední kameru a radarové senzory na rozích zádě. V případě detekce jiného vozidla se na vnějším zpětném zrcátku objeví vizuální upozornění. Pokud to situace vyžaduje, přibrzdí BCA kola na jedné straně intenzivněji než na druhé a výsledným otáčivým momentem kolem svislé osy vozidla zabrání kolizi, nebo alespoň minimalizuje následky nehody.

BAYON je vybaven také několika systémy, které decentně upozorní řidiče na jeho klesající pozornost. Systém sledování únavy řidiče DAW analyzuje jeho způsob řízení a na základě toho usuzuje na únavu nebo nepozornost. Tento asistent spolupracuje s funkcí upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA, která upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech, pokud včas nereaguje. Systém upozorňování na cestující vzadu ROA navíc upozorní řidiče při vystupování z vozidla, že jeho senzory detekují pohyb na sedadlech vzadu. BAYON je díky tomu skvělým automobilem pro rodiny, protože poskytuje ještě vyšší úroveň bezpečnosti cestujícím na zadních sedadlech včetně dětí nebo domácích mazlíčků.
Nad bezpečnou jízdou v nízkých rychlostech nebo při parkování bdí další systémy. Aktivní parkovací asistent vč. odvrácení kolize nouzovým brzděním PCA-R upozorňuje řidiče a v případě potřeby brzdí, pokud při pomalém couvání detekuje za vozem překážku. Podobným způsobem pomáhá řidiči aktivní upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCC, pokud couvá z parkovacího místa na vozovku s projíždějícími vozidly. A parkovací asistent PA (Parking Assist) umožňuje poloautomatické parkování díky vzájemné spolupráci rozmanitých senzorů a softwaru. Vůz tak pomůže řidiči snadno


Provozní vlastnosti a pohony

BAYON se může pochlubit vynikající hospodárností a velmi nízkými emisemi CO2 díky modernizované rodině motorů řady Kappa. Příkladem je přeplňovaná jednotka T-GDi s malým zdvihovým objemem a menším počtem válců, jejíž hospodárnost optimalizuje také využití přímého vstřikování paliva. BAYON je také vybaven jedinečnou technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Systém CVVD mění okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž dochází ke zvýšení výkonových parametrů motoru a současně ke snížení spotřeby paliva i emisí. BAYON je nabízen rovněž s 48V technologií mild hybridního pohonu. Systém mild hybridního pohonu zahrnuje 48V akumulátor, startér generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcí spouštěče a nízkonapěťový měnič DC/DC. MHSG získává rekuperací zpět kinetickou energii a ukládá ji do 48V akumulátorového systému, kde může sloužit mimo jiné ke stabilizaci napájení 12V elektrické sítě. I to přispívá k úspoře paliva.


V kombinaci s jedinečnou 48V technologií mild hybridního pohonu a inteligentní manuální převodovkou iMT (intelligent Manual Transmission) se mohou zákazníci těšit na ještě vyšší úsporu paliva a hospodárnější provoz. Převodovka iMT odpojuje motor od převodovky, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu plachtění se sníženou spotřebou paliva a minimalizovanými emisemi. U převodovky iMT v jízdním režimu ECO jsou k dispozici dvě úrovně plachtění: s motorem běžícím na volnoběh, nebo se zcela vypnutým motorem. Motor se znovu spustí, jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu. Jízda pokračuje na stejný převodový stupeň, který byl zařazen před vypnutím motoru. Výsledkem je nižší spotřeba paliva bez kompromisů z hlediska provozních vlastností a výkonových parametrů. Stejnou logiku plachtění společně s 48V mild hybridní technologií umožňuje také 7stuňová dvouspojková automatická převodovka DCT.
Na vrcholu modelové řady stojí jednotka 1.0 T-GDi s 48V technologií, jež je k dispozici ve verzi o výkonu 88 kW. Tento motor se dodává s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou (7DCT).
Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 74 kW je k dispozici bez 48V mild hybridního systému a může být kombinován s 6stupňovou manuální převodovkou (6MT) nebo s automatickou převodovkou (7DCT).


Motory 1.0 T-GDi s 48V technologií i bez ní disponují navíc třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport, které optimalizují reakce motoru a charakteristiku řízení v závislosti na jízdních podmínkách.


Nabídka zahrnuje rovněž atmosférický čtyřválec MPi o objemu 1,2 litru s maximálním výkonem 62 kW a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).


BAYON je prvním SUV značky Hyundai, vybaveným funkcí vyrovnávání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena vysokovýkonným modelům Hyundai. Otáčky motoru jsou při řazení z vyššího převodového stupně na nižší automaticky synchronizovány s otáčkami výstupního hřídele. Výsledkem je hladší řazení nižších převodových stupňů pro komfortnější jízdu. Tato funkce se dodává pro motor 1.0 T-GDi ve spojení s automatickou převodovkou 7DCT (v tomto případě je dostupná ve všech jízdních režimech) a také pro motor 1.0 T-GDi s 48V technologií a převodovkou 6iMT (zde ji lze využívat v režimu Sport).


Typ1.2 MPI 841.0T-GDI 1001.0T-GDi 120 48V
Objem (cm³)1197998998
Výkon kW(k)/min62(84)/600074(100)/4500-600088(120)/6000
Toč.moment Nm/min117/4200171/1500-4000117/1500-4000(6MT)
Zrychlení 0-100 km/h s13,510,6 (6MT)10,4
Rychlost km/h165153185
Rozměry mm4180 x 1775 x 1490
Rozvor mm2580
Zav.prostor l411/1205




Hyundai 17.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar