Hyundai Bayon po faceliftu robustní
Hyundai představil facelift modelu Bayon s odvážným a robustním designem. Jeho rozsáhlá výbava v oblastech inteligentní konektivity a bezpečnosti je v segmentu B-SUV výjimečná. Nový Bayon kromě toho nabízí také vylepšený interiér a optimalizovanou techniku.
[*4 Nový Bayon s výrazným designem karoserie typu „crossover SUV“, byl navržen specificky pro Evropu. Přední světelná lišta LED s funkcí denního svícení byla do přídě začleněna tak, aby vytvářela charakteristický světelný design s motivem souvislé horizontální linie. Pozměněno bylo rovněž tvarové řešení předního nárazníku spolu s mřížkou masky chladiče. Výsledkem je ještě robustnější vzhled. Nově navržen byl rovněž zadní nárazník. Do nabídky byla přidána 16“ a 17“ kola s novým poutavým designem.
Nová maska chladiče na přídi se ve spodní části otevírá, a umocňuje tak dojem stability. Dynamicky tvarovaná ramenní oblast na bocích dodává vozu klínovitý vzhled. Šípovité svítilny na zádi zdůrazňují dynamiku střešních sloupků a svým umístěním až na samém okraji karoserie zvýrazňují dojem šířky.
Vyspělá konektivita a technologie
Nový Bayon nabízí vyspělé technologie v oblasti konektivity. Nejmodernější digitální panel sdružených přístrojů a informační a zábavní funkce nejvyšší úrovně se prezentují ve zdokonalené podobě díky zavedení bezdrátových aktualizací mapových podkladů technologií OTA (Over-the-Air).
Zákazníci si nyní mohou užívat standardně dodávaného 4,2“ displeje LCD na panelu sdružených přístrojů a 10,25“ displeje pro audiovizuální a navigační funkce. Nový Bayon nabízí i nadále prvky výbavy a funkce, které byly oblíbené již v předchozí verzi, například volitelný 10,25“ konfigurovatelný displej digitálního panelu sdružených přístrojů, systémy Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječku a nejaktuálnější verzi telematického systému Bluelink®.
.
Vylepšené osvětlení interiéru
Nový Bayon má prostorný, prosvětlený interiér, v němž se designéři zaměřili především na maximalizaci komfortu pro cestující vpředu a vzadu a na velký zavazadlový prostor. V modernizovaném modelu mohou být žárovky na přání nahrazeny technologií LED, která zlepšuje osvětlení interiéru, a to ve stropních svítilnách LED, bodových svítilnách LED a svítilnách LED ve slunečních clonách.
Nejmodernější bezpečnostní výbava
Nový Bayon se od konkurentů odlišuje řadou funkcí pro částečně autonomní jízdu. Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA udržuje vozidlo uprostřed svého jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA nejprve řidiče akusticky upozorní, poté, v případě nutnosti, aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi. Tato funkce zahrnuje rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů, ale funguje také při odbočování na křižovatkách, která v této dopravní situaci dokáže vůz zabrzdit, pokud by hrozila kolize s protijedoucím vozidlem. Další vyspělá funkce, inteligentní adaptivní tempomat, používá data z navigačního systému pro automatickou změnu rychlosti jízdy na dálnici nebo rychlostní silnici.
Aktivní sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA používá řadu senzorů rozmístěných po obvodu vozidla ke sledování dopravní situace po stranách vozu a za ním. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se na vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Systém BCA může v případě nutnosti aktivovat brzdy jednotlivých kol s různou intenzitou, aby výslednou změnou směru jízdy odvrátil kolizi, nebo alespoň zmírnil intenzitu nárazu. Systém sledování únavy řidiče DAW analyzuje způsob řízení pro detekci únavy nebo nepozornosti řidiče. Tento systém spolupracuje s upozorněním na rozjezd vozidla vpředu LVDA, které řidiče informuje o tom, že se vozidlo před ním dalo do pohybu.
Bayon je nyní vybaven druhou generací systému eCall založeného na síti 4G. Systém eCall automaticky přivolá záchranné služby, dojde-li při nehodě k aktivaci airbagů. Alternativně mohou cestující tuto funkci aktivovat také stisknutím tlačítka.
Hyundai 18.1.2024
Nová maska chladiče na přídi se ve spodní části otevírá, a umocňuje tak dojem stability. Dynamicky tvarovaná ramenní oblast na bocích dodává vozu klínovitý vzhled. Šípovité svítilny na zádi zdůrazňují dynamiku střešních sloupků a svým umístěním až na samém okraji karoserie zvýrazňují dojem šířky.
Vyspělá konektivita a technologie
Nový Bayon nabízí vyspělé technologie v oblasti konektivity. Nejmodernější digitální panel sdružených přístrojů a informační a zábavní funkce nejvyšší úrovně se prezentují ve zdokonalené podobě díky zavedení bezdrátových aktualizací mapových podkladů technologií OTA (Over-the-Air).
Zákazníci si nyní mohou užívat standardně dodávaného 4,2“ displeje LCD na panelu sdružených přístrojů a 10,25“ displeje pro audiovizuální a navigační funkce. Nový Bayon nabízí i nadále prvky výbavy a funkce, které byly oblíbené již v předchozí verzi, například volitelný 10,25“ konfigurovatelný displej digitálního panelu sdružených přístrojů, systémy Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječku a nejaktuálnější verzi telematického systému Bluelink®.
.
Vylepšené osvětlení interiéru
Nový Bayon má prostorný, prosvětlený interiér, v němž se designéři zaměřili především na maximalizaci komfortu pro cestující vpředu a vzadu a na velký zavazadlový prostor. V modernizovaném modelu mohou být žárovky na přání nahrazeny technologií LED, která zlepšuje osvětlení interiéru, a to ve stropních svítilnách LED, bodových svítilnách LED a svítilnách LED ve slunečních clonách.
Nejmodernější bezpečnostní výbava
Nový Bayon se od konkurentů odlišuje řadou funkcí pro částečně autonomní jízdu. Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA udržuje vozidlo uprostřed svého jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA nejprve řidiče akusticky upozorní, poté, v případě nutnosti, aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi. Tato funkce zahrnuje rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů, ale funguje také při odbočování na křižovatkách, která v této dopravní situaci dokáže vůz zabrzdit, pokud by hrozila kolize s protijedoucím vozidlem. Další vyspělá funkce, inteligentní adaptivní tempomat, používá data z navigačního systému pro automatickou změnu rychlosti jízdy na dálnici nebo rychlostní silnici.
Aktivní sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA používá řadu senzorů rozmístěných po obvodu vozidla ke sledování dopravní situace po stranách vozu a za ním. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se na vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Systém BCA může v případě nutnosti aktivovat brzdy jednotlivých kol s různou intenzitou, aby výslednou změnou směru jízdy odvrátil kolizi, nebo alespoň zmírnil intenzitu nárazu. Systém sledování únavy řidiče DAW analyzuje způsob řízení pro detekci únavy nebo nepozornosti řidiče. Tento systém spolupracuje s upozorněním na rozjezd vozidla vpředu LVDA, které řidiče informuje o tom, že se vozidlo před ním dalo do pohybu.
Bayon je nyní vybaven druhou generací systému eCall založeného na síti 4G. Systém eCall automaticky přivolá záchranné služby, dojde-li při nehodě k aktivaci airbagů. Alternativně mohou cestující tuto funkci aktivovat také stisknutím tlačítka.
Hyundai 18.1.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout