Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Bayon - elegantní crossover s prvky SUV

Hyundai představil model BAYON, nový crossover s prvky SUV, navržený specificky pro Evropu. BAYON bude jako SUV segmentu B nejnovějším a nejmenším členem rostoucí rodiny SUV značky Hyundai.

V souladu se současnou strategií značky Hyundai pro označování SUV byl název BAYON inspirován vyhledávanou destinací pro dovolené. Bayonne, metropole francouzského Baskicka, leží v jedné z nejkrásnějších oblastí jihozápadní Francie.

Včetně modelu BAYON představil Hyundai během 12 měsíců sedm nových, případně modernizovaných modelů – nebo dokonce 20 novinek, pokud započítáme všechny karosářské verze a varianty pohonů. Rok 2020 byl tak z hlediska omlazování a rozšiřování produktové řady rekordní.

Osobitý design

Široká maska chladiče na přídi se směrem dolů otvírá, čímž přispívá k dojmu stability. Jedinečný vzhled a architekturu vytvářejí třídílné hlavní světlomety v kombinaci s otvory pro přívod vzduchu. Horizontální pruh přívodů vzduchu umocňuje ve spojení se světly pro denní svícení šířku vozu, zatímco spodní ochranný panel potvrzuje identitu SUV.
Hranaté linie nad zadními podběhy dodávají této části karoserie na atraktivitě a intenzitě. Výrazná zadní partie a vizuálně prodloužené zadní okno patří mezi hlavní prvky jedinečného a expresivního designu zádě. Moderní vzhled završují koncové svítilny a ukazatele směru LED.BAYON se dodává s 15“ ocelovými koly nebo s 16“ či 17“ koly z lehké slitiny.


Moderní, digitální interiér

Interiér je charakterizován nejmodernějšími informačními a zábavními systémy včetně konektivity. Mezi ně patří 10,25“ digitální panel přístrojů a 10,25“ multimediální a navigační systém nebo 8“ systém Display Audio.
Koncept decentních barev a materiálů s jemnými ozdobnými prvky vytváří klidnou atmosféru, v níž se řidič může ještě pozorněji soustředit na řízení. BAYON je standardně vybaven zcela černým interiérem a čalouněním sedadel tkaninou. Na přání jsou k dispozici další dvě kombinace barev.


Nejlepší konektivita a technologie ve třídě

Zákazníci si mohou vybrat mezi multimediálním a navigačním systémem s 10,25“ displejem a systémem Display Audio s 8“ displejem. Druhý uvedený informační a zábavní systém nabízí uživatelská rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s bezdrátovým připojením.


Hyundai Bluelink

BAYON je navíc vybaven nejnovější verzí systému Hyundai Bluelink. To znamená, že zákazníci mohou využívat nejmodernější služby pro síťově propojené automobily. Aktuální verze systému Bluelink zahrnuje služby, jakými jsou například online vedení trasy nebo nová funkce uživatelských profilu.


Prostornost a praktičnost

BAYON vyniká navzdory svým kompaktním rozměrům také velkým objemem zavazadlového prostoru, který je 411 litrů při vzpřímených zadních sedadlech. Další výhodou je inteligentní kryt zavazadlového prostoru, který lze posunout podle polohy zadních opěradel tak, aby vždy zakrýval náklad.

Hyundai BAYON má vnější délku 4180 mm, vnější šířku 1775 mm a vnější výšku 1490 mm (nebo 1500 mm se 17“ koly). Rozvor náprav je 2580 mm. Vynikající prostor pro nohy zaručuje mimořádný jízdní komfort všem cestujícím, ať sedí na předních sedadlech nebo vzadu


bezpečnostní výbava

BAYON se odlišuje od konkurentů rovněž řadou funkcí pro částečně autonomní jízdu. Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA nejprve řidiče zvukově upozorní a v případě potřeby poté aktivuje brzdy, aby zabránil nehodě. Tato funkce zahrnuje kromě rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů také asistenta pro odbočování, který brzděním zabrání kolizi s protijedoucím vozidlem při odbočování vlevo na křižovatce. Další vyspělou funkcí je Chytrý tempomat NSCC propojený s navigačním systémem, který využívá data navigačního systému vozidla k autonomnímu přizpůsobování rychlosti jízdy na dálnicích a rychlostních silnicích.

Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW analyzuje jeho způsob řízení a na základě toho usuzuje na únavu nebo nepozornost. Spolupracuje s funkcí Upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA, která upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, pokud včas nereaguje. Systém upozorňování na obsazená sedadla vzadu ROA navíc upozorní řidiče při vystupování z vozidla, že jeho senzory detekují pohyb na sedadlech vzadu

Nad bezpečnou jízdou v nízkých rychlostech nebo při parkování bdí další systémy. Asistent pro předcházení kolizím při couvání během parkování PCA-R upozorňuje řidiče a v případě potřeby brzdí, pokud při pomalém couvání detekuje za vozem překážku. Podobným způsobem pomáhá řidiči Aktivní upozornění na provoz za vozidlem RCCA, pokud couvá z parkovacího místa na vozovku s projíždějícími vozidly. A parkovací asistent PA umožňuje poloautomatické parkování díky vzájemné spolupráci rozmanitých senzorů a softwaru. Vůz tak pomůže řidiči snadno zaparkovat i do těsné mezery.


Nabízené bezpečnostní systémy SmartSense:


•Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist)
•Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist)
•Chytrý tempomat NSCC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojený s navigačním systémem
•Inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist)
•Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)
•Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců a cyklistů a asistentem pro odbočování na křižovatce
•Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning)
•Upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert)
•Upozorňování na obsazená sedadla vzadu ROA (Rear Occupant Alert)
•Upozorňování na vozidla v mrtvém úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)
•Aktivní sledování mrtvého úhlu BCA (Blind-spot Collision-Avoidance Assist)
•Asistent pro předcházení kolizím při couvání během parkování PCA-R (Parking Collision-Avoidance Assist - Reverse)
•Upozornění na provoz za vozidlem RCCW (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning)
•Aktivní upozornění na provoz za vozidlem RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist)
•Parkovací asistent PA (Parking Assist)


Pohon

Převodovka iMT odpojuje motor od převodovky, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu setrvačné jízdy se sníženou spotřebou paliva a minimalizovanými emisemi. U převodovky iMT jsou k dispozici dvě úrovně setrvačné jízdy: s motorem běžícím na volnoběh, nebo s vypnutým motorem. Motor se znovu spustí, jakmile řidič sešlápne pedál brzdy nebo plynu. Jízda pokračuje na stejný převodový stupeň, který byl zařazen před vypnutím motoru. Výsledkem je nižší spotřeba paliva bez kompromisů z hlediska provozních vlastností a výkonových parametrů.

Některé motory jsou vybaveny technologií Hyundai CVVD, která mění okamžiky otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž dochází ke zvýšení výkonových parametrů motoru a současně ke snížení spotřeby paliva i emisí.

Na vrcholu modelové řady stojí jednotka 1.0 T-GDi s 48V technologií, jež je k dispozici ve dvou výkonových verzích – 120 k nebo 100 k. Tento motor se dodává s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (6iMT) nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT).

Motor 1.0 T-GDi ve verzi o výkonu 100 k je k dispozici také bez 48V mild hybridního systému a může být kombinován s převodovkou 7DCT nebo s šestistupňovou manuální převodovkou (6MT).
Oba motory 1.0 T-GDi disponují třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport, které optimalizují reakce motoru a charakteristiku řízení v závislosti na jízdních podmínkách.

Nabídka zahrnuje rovněž čtyřválec MPi 1,2 litru s výkonem 84 k a pětistupňovou manuální převodovkou (5MT).

BAYON je prvním SUV značky Hyundai, vybaveným funkcí vyrovnávání otáček při řazení, která byla dosud vyhrazena vysokovýkonným modelům. Otáčky motoru jsou synchronizovány s otáčkami výstupního hřídele. Výsledkem je hladší nebo sportovnější řazení. Tato funkce se bude dodávat pro motor 1.0 T-GDi ve spojení se převodovkou 7DCT (v tomto případě bude dostupná ve všech jízdních režimech) a také pro motor 1.0 T-GDi s 48V technologií a převodovkou 6iMT (zde ji lze využívat v režimu Sport).


1.2 MPI1.0 T-GDI 100 (včet.48V)1.0 T-GDi 120
Počet válců433
Objem cm³1197998998
Výkon kW(k)/min62(84)/600074(100)/4500-600088(120)/6000
Toč.moment Nm/min118/4200172/1500-4000172/1500-4000
Převodovka5MT6MT6MT
Zrychlení 0-100 km/h s13,510,710.4
Rychlost km/h165183185
Rozměry4180 x 177ř x 1490 mm
Rozvor2580 mm
Zav.prostor411/1205 l



Hyundai 2.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar