Hummer H3T - čistokrevný pikap
V pražském Hummer centru bylo včera dost rušno. Jednak byl novinářům představen další z rodiny Hummer – pikap H3T, jehož prodej se v těchto dnech rozbíhá. Zároveň byl prezentován Hummer Racing Team, který se v lednu zúčastní soutěže Budapešť – Bamako.
Na pohled vypadá Hummer H3T jako pikap určený pro pracovní účely, ale spíš osloví zákazníky, kteří hledají vhodný dopravní prostředek pro volný čas. Na ložnou plochu o velikosti 1,5 x 1,4 x 0,5 metru se totiž vejde třeba čtyřkolka, motocykl nebo další nejrůznější sportovní náčiní. Navíc lze „korbu“ zakrýt i vhodnou plastovou nástavbou. Pro ty, kteří s ním chtějí jezdit hodně v terénu, je připraven ještě offroad paket, zahrnující uzávěru předního i zadního diferenciálu.
Do ČR se bude dodávat ve dvou provedeních, které se od sebe liší pohonnými jednotkami. Verzi Luxury pohání zážehový přeplňovaný pětiválec 3.7 o výkonu 245 k, verzi Alpha pak vidlicový osmiválec 5.3 s výkonem 305 k. Rychlost obou vozů je elektronicky omezena na 160 km/h.
Pikap H3T je odvozen od modelu H3, má však o 56 cm delší rozvor, tedy 3410 mm. Přesto však přechodový úhel dosahuje velice slušné hodnoty 20 stupňů. Při rychlosti do 8 km/h dokáže přebrodit hloubku až 610 mm. Oproti H3 má rovněž zvětšenou palivovou nádrž o 15 litrů na 102 litrů.
V Hummer Centru jsou školení odborníci připraveni upravit vůz podle individuálního přání zákazníka. Například jej vybavit navijáky, většími pneumatikami, zvýšeným sáním, světelnou rampou nebo i parkovací kamerou či levnějším řešením tzv. parktronikem vpředu i vzadu. Zatím se neuvažuje o verzi se vznětovým motorem, ale na bioetanol. „V Americe takové provedení už funguje. Výhodou je, že můžete benzin a bioetanol namíchat prakticky v jakémkoliv poměru přes řídicí jednotku. Zatím však není u nás rozšířená síť čerpacích stanic na bioetanol, a proto bychom chtěli ve spolupráci s Benzinou zavést minimálně jednu na naší pumpě, na Hradecké dálnici“, říká Martin Mikulenčák, majitel Hummer centra.
Hummer H3T se bude prodávat od 1 300 000 Kč v základním provedení Luxury, zatímco silnější Alpha bude pochopitelně dražší.
Základní technické údaje
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km, rozměry – mm, hmotnost – kg
Jindřich Lasík, 12.12.2008
Do ČR se bude dodávat ve dvou provedeních, které se od sebe liší pohonnými jednotkami. Verzi Luxury pohání zážehový přeplňovaný pětiválec 3.7 o výkonu 245 k, verzi Alpha pak vidlicový osmiválec 5.3 s výkonem 305 k. Rychlost obou vozů je elektronicky omezena na 160 km/h.
Pikap H3T je odvozen od modelu H3, má však o 56 cm delší rozvor, tedy 3410 mm. Přesto však přechodový úhel dosahuje velice slušné hodnoty 20 stupňů. Při rychlosti do 8 km/h dokáže přebrodit hloubku až 610 mm. Oproti H3 má rovněž zvětšenou palivovou nádrž o 15 litrů na 102 litrů.
V Hummer Centru jsou školení odborníci připraveni upravit vůz podle individuálního přání zákazníka. Například jej vybavit navijáky, většími pneumatikami, zvýšeným sáním, světelnou rampou nebo i parkovací kamerou či levnějším řešením tzv. parktronikem vpředu i vzadu. Zatím se neuvažuje o verzi se vznětovým motorem, ale na bioetanol. „V Americe takové provedení už funguje. Výhodou je, že můžete benzin a bioetanol namíchat prakticky v jakémkoliv poměru přes řídicí jednotku. Zatím však není u nás rozšířená síť čerpacích stanic na bioetanol, a proto bychom chtěli ve spolupráci s Benzinou zavést minimálně jednu na naší pumpě, na Hradecké dálnici“, říká Martin Mikulenčák, majitel Hummer centra.
Hummer H3T se bude prodávat od 1 300 000 Kč v základním provedení Luxury, zatímco silnější Alpha bude pochopitelně dražší.
Základní technické údaje
| Typ | Luxury | Alpha |
| Motor | 3.7 | 5.3 V8 |
| Objem | 3653 | 5328 |
| Výkon | 180(245)/5600 | 224(305)/5300 |
| Toč.moment | 328/4600 | 432/4000 |
| Rychlost | 160 | 160 |
| Zrychlení | 10,6 | 8 |
| Komb.spotřeba | 14 | 14 |
| Rozměry | 5404 x 1904 x 1831 | |
| Rozvor | 3410 | |
| Užit.hmotnost | 894 | |
| Sv.výška | 242 | |
| Brodivost | 610 | |
| Nájezd.úhel vpředu/vzadu | 37º/29º | 37º/29º |
| Přechod.úhel | 20,2º | 20,2º |
| Úhel stoupání | 60 % | 60 % |
| Boční náklon | 40 % | 40 % |
| Ráfky | 16x7,5J | |
| Pneumatiky | P265/75 R16 |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), kombin.spotřeba – l/100 km, rozměry – mm, hmotnost – kg
Jindřich Lasík, 12.12.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















