Hot Rod s technikou Volvo
Už na loňské výstavě Sema v Las Vegas prezentovala švédská ladičská firma Caresto roadster T6 ve stylu Volva a pochopitelně také s technikou švédského výrobce automobilů. Letos pokročila firma o kousek dál a ukázala V8 Speedster.
Při stavbě konceptu „Sport Rod“ v retro stylu využil Leif
Tufvesson, jeden z nejznámějších stavitelů automobilů a bývalý vývojový pracovník Volva, bohatých zkušeností získaných například při stavbě super sportovního automobilu Koenigsegg. Pod kapotou uprostřed umístěný osmiválec o
objemu 4,4 litru pochází pochopitelně také z Volva, stejně jako například volant, ovladače, řadicí páka. Pro pohon etanolem upravený agregát dosahuje výkonu 340 k při 5850/min. Úměrně se zvýšenou silou byly upraveny také brzdové obložení
Brembo se systémem ABS a brzdovými kotouči o průměru 355 mm.
Kolem motoru, který přenáší sílu na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku, zkonstruovali
Švédové karosérii z hliníku a karbonu ve stylu amerických Hot-Road. Nutno dodat, že jde o rukodělnou práci s největší přesností a pečlivostí. Díky tomu váží Speedster V8 pouhých 1200 kilogramů.
Dvoumístný vůz se vyznačuje nezakrytými 20“ koly s pneumatikami o rozměru 245/30 vpředu a 295/45 vzadu, doutníkovým tvarem karoserie s vysokými boky, úzkým čelním sklem a robustní zádí.
Vůz přijde na 250 000 eur, ovšem uspokojeno může být ročně pouze šest zájemců, neboť malá manufaktura jich více nevyrobí.
JL, 10.11.2006
![]() |
![]() |
![]() |
Kolem motoru, který přenáší sílu na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku, zkonstruovali
![]() |
Dvoumístný vůz se vyznačuje nezakrytými 20“ koly s pneumatikami o rozměru 245/30 vpředu a 295/45 vzadu, doutníkovým tvarem karoserie s vysokými boky, úzkým čelním sklem a robustní zádí.
Vůz přijde na 250 000 eur, ovšem uspokojeno může být ročně pouze šest zájemců, neboť malá manufaktura jich více nevyrobí.
JL, 10.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout