Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Honda e v sériové verzi a elektrifikace

Honda učinila několik oznámení, v jejichž rámci dosud nejvíce přiblížila svoji strategii „Electric Vision“ pro Evropu. Podle této strategie se zavazuje k tomu, že do roku 2025 budou všechny její automobily prodávané v Evropě elektrifikované.

Prvním krokem v rámci tohoto plánu bylo uvedení hybridního modelu CR-V, po němž následovalo představení prototypu vozu Honda e na ženevském autosalonu. Prototyp byl v průběhu léta představen po celé Evropě a na frankfurtském autosalonu Honda představila konečnou sériově vyráběnou verzi.

U příležitosti prvního veřejného představení modelu Honda e pan Tom Gardner, viceprezident společnosti Honda Motor Europe, potvrdil informace o dalším klíčovém uvedení modelu této značky na trh: „V roce 2020 Honda zahájí prodej vozu Jazz nové generace a již dnes můžeme potvrdit, že tento model bude uveden na evropský trh s hybridní technologií, která bude představovat jedinou variantu hnacího ústrojí.“


Honda Power Charger


Uživatelům, kteří mají možnost dobíjet si elektromobil doma, nabídne Honda nabíjecí jednotku Power Charger, která umožňuje optimální dobíjení střídavým proudem. Tato jednotka je tvořena dobíjecím systémem, který lze připevnit na zeď nebo na podstavec. Má maximální výstupní výkon 7,4 kW (jednofázová rozvodná soustava) nebo 22 kW (třífázová rozvodná soustava). Díky těmto výkonům mohou majitelé modelu Honda e dobít svůj vůz na 100 % kapacity za 4,1 hodiny*, pokud hodnota proudu činí 32 ampér. Toto dobíjení je tak znatelně rychlejší než prostřednictvím běžné zásuvky.

Systém dobíjení pro města


Jedním z problémů, se kterým se potýkají řidiči elektromobilů ve městech, je nedostatečná nabíjecí infrastruktura. S cílem vyřešit tento problém vyvinula Honda – ve spolupráci s firmou Ubitricity, která se specializuje na oblast dobíjení – řešení, které usnadňuje řidičům dobíjení ve městě. Tato technologie umožňuje nainstalovat nabíjecí jednotky na sloupy veřejného osvětlení. Díky jedinečnému řešení přívodního kabelu s mobilním měřicím zařízením lze náklady za dobíjení odečíst přímo z tarifu zákazníka, čímž odpadá nutnost registrace u různých dodavatelů.

Honda Power Manager Prototype


Řešení Honda Power Manager Prototype je ukázkou obousměrného systému, který propojuje elektromobily s chytrou elektrickou sítí. Tato technologie připojení „vozu k síti“ umožňuje inteligentní odběr a distribuci elektrické energie mezi elektromobily a rozvodnou sítí. Výsledkem je zvýšení rovnováhy mezi poptávkou po elektřině a její nabídkou a lepší využití obnovitelných zdrojů.

Rozvoj těchto nabíjecích funkcí povede k další integraci elektromobilů s existující rozvodnou sítí. Pomocí energie v akumulátoru vozidla bude možné napájet domácnost nebo převádět


v době vysoké poptávky energii do rozvodné sítě. Akumulátor vozu může být následně dobit v čase nižší poptávky, a to podle limitů stanovených uživatelem.

Honda vyvinula tuto technologii s firmou EVTEC. Zkušební provoz bude pokračovat i nadále, až do budoucího komerčního využití technologie na počátku 20. let. (2020)


Honda 2.10.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar