Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda NSX - hybridní supersporťák

Pětadvacet let po premiéře původního legendárního supervozu NSX se sériová verze tohoto dychtivě očekávaného nástupce poprvé představila v Evropě na ženevském autosalónu 2015. Honda začne dodávat zákazníkům tento hybridní sportovní supervůz na počátku roku 2016.

Model NSX, jehož účelem je vnést do segmentu supervozů „nový sportovní zážitek“, překonává stávající představy o supervozech stejně, jako první generace před čtvrtstoletím.
Hondu NSX 2015 pohání nový DOHC biturbo V6 s uspořádáním do 75 stupňů v kombinaci s devítistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT) a třemi elektromotory. Tato sportovní hybridní technologie je umístěna na tuhém a lehkém podvozku.
Karosérie se vyznačuje klasickými nízkými a širokými tvary, ostře řezanými plochami, agresivním čelním designem a zadními světly, která vzdávají čest původnímu modelu NSX.
Boční sací otvor a „plovoucí“ zadní sloupek přivádějí vzduch k motoru umístěnému uprostřed a směrují proud vzduchu přes záď vozu pro zvýšení přítlaku. Pro zabudování nového podélně orientovaného motoru a převodovky byl sériový model prodloužen o 79 mm a rozšířen o 25 mm v porovnání s konceptem NSX z roku 2013.

Každý prvek karosérie byl přizpůsoben celkové aerodynamice jak z hlediska zvýšení stabilizačního přítlaku tak chlazení systémů vozu. Model absolvoval rozsáhlá testování v aerodynamickém tunelu v Raymondu v americkém státě Ohio, což vedlo k řadě podstatných změn od konceptu ke konečnému designu karosérie. Mezi tyto změny patří upravené průduchy v kapotě, nové průduchy v upevnění předních blatníků, upravené boční sací otvory a optimalizovaný zadní spoiler.

„Kabina pro řidiče“ poskytuje výjimečné ovládání, viditelnost a vybavení a zároveň zůstává věrná odkazu legendárního původního modelu NSX. Interiér nabízí vynikající výhled vpřed, jednoduché a intuitivní ovládání a špičkovou ergonomii.
Například přední sedadla se vyznačují pohodlím a snadným přístupem pro řidiče a spolujezdce. Přístrojová deska je vybavena dynamickým TFT displejem, který zobrazuje různé kategorie dat a nastavení vozidla kruhovým ovladačem systému IDS na středové konzole. Vzhledem k tomu, že slouží k ovládání tohoto výkonného informačního systému řidiče, je logické, že se tlačítko Power, které slouží k aktivaci sportovní hybridní hnací jednotky, nachází uprostřed tohoto kruhového ovladače.
Srdcem je nový uprostřed umístěný DOHC V6 motor s rozevřením válců 75 stupňů se dvěma turbodmychadly zkombinovaný se speciálně vyvinutou devítistupňovou převodovkou DCT. Využívá kompaktní ventilový rozvod inspirovaný závodními motory a mazání se suchou klikovou skříní pro snížení těžiště. Zcela nová devítistupňová převodovka DCT umožňuje rychle měnit rychlostní stupně.

Zadní elektromotor pro přímý pohon umístěný mezi motorem a převodovkou, podporuje akceleraci, brzdění a zlepšuje průběh řazení. Přední kola pohánějí dva nezávislé elektromotory o vysokém výkonu, které poskytují okamžitou odezvu točivého momentu a dynamickou distribuci točivého momentu zleva doprava.

Kromě vylepšování akcelerace a brzdění využívá NSX přední elektromotory k dynamickému rozdělování točivého momentu. Výsledkem je okamžité zrychlení a citlivost řízení, které jakoby předvídá záměry řidiče. Rovněž v souladu s odkazem původního modelu NSX – prvního celohliníkového supervozu na světě – je nový NSX opatřen inovativní novou vícemateriálovou karosérií, při jejíž výrobě byly poprvé použity nové materiály a výrobní procesy.

Karosérie využívá prostorový rám – vnitřní rám z hliníku, vysokopevnostní oceli a dalších pokročilých materiálů. Tato tuhá struktura, která je ukotvena k podlaze z uhlíkových vláken a která rovněž využívá pokročilé spojovací technologie, zcela eliminuje torzní a ohybové síly.

Při výrobě se poprvé využívá nová technologie odlévání, která kombinuje flexibilitu konstrukce a výroby procesu odlévání s vlastnostmi kovaného materiálu, což umožňuje značné snížení hmotnosti. Plechy karosérie jsou vytvořeny z kombinace hliníku a materiálu SMC.

Vyspělé sportovní pohonné ústrojí modelu NSX představující středově umístěný motor, dva přední motory, sportovní hybridní baterie a řídící jednotka pohonu, která je umístěna tak, aby těžiště bylo co nejníže směrem ke středu vozu pro další vylepšení vyvážení a dynamické odezvy.

Vůz je vybaven celohliníkovým předním a zadním zavěšením a jeho vysoký výkon se přenáší na vozovku prostřednictvím vysoce výkonných pneumatik ContiSportContact™ – 245/35Z R19 vpředu a 295/30Z R20 vzadu – nasazených na 19 x 8,5“ předních a 20 x 11“ zadních kolech z hliníkové slitiny.
Účinné brzdění zajišťují šestipístové přední a čtyřpístové zadní monoblokové třmeny, které svírají velmi účinné uhlíkokeramické brzdové kotouče.

Ovládání je optimalizováno systémem Sport Hybrid SH-AWD, který bleskově reaguje na řízení, brzdění a akcelerování – společně se zajišťováním stability, řízením a spouštěním pohonu obou náprav. Systém aktivního brzdění (AHA) mírně přibrzďuje jednotlivá kola pro dodatečnou optimalizaci a dynamickou stabilitu.

Systém IDS NSX nabízí režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track a upravuje zpětnou vazbu spalovacího motoru, elektromotoru, převodovky a podvozku a také hlučnost motoru na základě požadavku řidiče a jízdních podmínek. Režim Quiet umožňuje jezdit nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti pouze s elektromotorem. Když řidič přejde z režimu Sport do režimu Sport+ a dále do režimu Track, dynamická reakce vozidla se prudce zostří; v režimu Track model NSX naplno představuje své výkonové možnosti.
Model NSX se bude vyrábět v závodě PMC v Marysvillu ve státě Ohio, kde bude stovka vysoce kvalifikovaných specialistů na malé série provádět výrobu celé karosérie, lakování a konečnou montáž.


Honda 13.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar