Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz - větší a silnější

Nový model Honda Jazz opět posouvá laťku v oblasti praktičnosti a prostornosti interiéru u vozů třídy B. Pětidveřový hatchback nabízí ve své třídě prostorný interiér, ke kterému přidává výrazně nižší spotřebu paliva a emise CO2.

Jemná změna vzhledu je pouze jednou z tisíců změn, které posouvají Jazz vpřed. Nový vůz zachovává koncepci předchozího modelu s nádrží umístěnou pod středem vozu a se sedadly Magic Seats, zvyšující flexibilitu interiéru. Od představení v roce 2001 model obdržel přes 50 ocenění a na celém světě byly prodány více než dva milióny kusů.
O něco větší karoserie s interiérem posunutým vpřed zajišťuje lepší výhled z vozu, díky čemuž je Jazz prostornější, což se projevuje v prostoru pro nohy vzadu a v zavazadlovém prostoru.
Nové motory i-VTEC 1.2 (90 k) a 1.4 (100 k) nabízejí lepší výkonnostní charakteristiky a posouvají hospodárnost provozu na mimořádnou úroveň. Nové čtyřválcové motory 1.2 a 1.4 s technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo (1.4) se šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou Honda i-SHIFT s řazením také páčkami pod volantem.
Motor 1.2 nabízí oproti předchůdci (78 k) vyšší výkon 90 k při nepatrně vyšších otáčkách 6000/min a točivý moment 114 Nm oproti 110 Nm. Podobně je tomu v případě 100 k a 127 Nm u 1.4 v porovnání s motorem i-DSI, který disponoval 83 k a 119 Nm.
Oba modely jsou vybaveny inovovanou verzí pětistupňové manuální převodovky, u níž byly převodové stupně optimalizovány s ohledem na dosažení sportovnějších jízdních vlastností a snížení spotřeby paliva. Mezi hlavní zlepšení patří upravený zdvih spojkového pedálu, karbonový synchronizátor na třetím rychlostním stupni, usnadňující řazení, zmenšení setrvačnosti spojkového kotouče a větší přesnost řazení.
Modely s manuální převodovkou jsou vybaveny indikátorem řazení SIL (Shift Indicator Light) umístěným uprostřed otáčkoměru. Řidiče vizuálně upozorní na nejvhodnější okamžik k přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň.
Kromě pětistupňové manuální převodovky může být 1.4 vybaven nejnovější převodovkou Honda i-SHIFT, poprvé představené u Civicu. První šestistupňová automatizovaná manuální převodovka ve vozidle této třídy nabízí lepší ekonomiku provozu než automatická převodovka nebo CVT s plynule měnitelným převodem.
S délkou 3900 mm, šířkou 1695 mm a výškou 1525 mm je Jazz mezi vozy kategorie supermini a mezi kompaktními MPV unikátem, neboť nabízí styl kategorie první a praktičnost kategorie druhé.
Celková výška zůstala zachována, nový model však narostl do délky (+ 55 mm) a je také o 20 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních /zadních kol je o 35 mm, resp 30 mm širší, což přispívá k lepší stabilitě.
Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,80 m) a díky lepšímu výhledu je nový model do městského provozu ještě vhodnější.
Vyšší bezpečnost je výsledkem zavedení konstrukce karoserie ACE (Advanced Compatibility Engineering), což je koncepce, která je postupně zaváděna u všech modelů značky Honda. Toto konstrukční řešení, zejména hlavní polygonální rám přídě, pomáhá předcházet vyosení při kolizi vozidel různých velikostí a konstrukcí.
Všechny modely jsou standardně vybaveny dvoustupňovými předními a bočními airbagy, okenními airbagy po celé délce vozidla. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy.
Zlepšený výhled z vozidla, užší A-sloupky, větší čelní sklo a zadní boční okna s trojnásobnou velikostí oproti předchozímu modelu zvyšují komfort jízdy.
S ohledem na popularitu inovativních „divadelních“ zadních sedadel u předchozí verze modelu Jazz není překvapením, že podobné uspořádání najdeme i nyní, ačkoli nová sedadla Magic Seats fungují stejným způsobem. Jejich ovládání je pohodlnější, neboť jsou nově vybavena mechanismem umožňujícím sklopení jedním pohybem. Pro sklopení již není zapotřebí posouvat přední sedadla.
Praktičnost koncepce Magic Seats je doplněna flexibilním zavazadlovým prostorem, který vychází z podobného principu jako u modelu CR-V. Modely s motorem 1.4, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod níž se skrývá odkládací schránka (hloubka 230 mm, objem 64 litrů) v podlaze zavazadlového prostoru
Podlahu lze celou vyjmout, případně ji sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní využití celé hloubky zavazadlového prostoru. Alternativně – místo sklopení celého panelu k zadním sedadlům – lze vyklopit jeho zadní část směrem nahoru a vytvořit polici v polovině výšky zavazadlového prostoru.
Celkový objem zavazadlového prostoru u modelů vybavených sadou na opravu pneumatik je 399 litrů (dříve 380 l), což je hodnota vyšší než u některých kompaktních MPV.
Pohodlnější přední sedadla s lepším bočním vedením, opěrka nohy na místě řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, podélně i výškově nastavitelný volant, či větší zadní sedadla – to je pouze několik prvků přispívajících k útulnosti a praktičnosti interiéru.
Prodej nového modelu Jazz bude v Evropě zahájen na konci října 2008


JL, 16.10.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar