Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz také jako Crosstar

Při navrhování a vývoji nejnovější generace modelu Jazz provedli konstruktéři odvážný krok a ikonický model od základu předělali. Postupně vytvořili novou působivou alternativu v segmentu kompaktních vozů: nový městský vůz, který kombinuje výjimečnou účinnost s každodenní použitelností .

Vývoj nového moderního designu zajišťuje nadčasovému tvaru modelu Jazz nádhernou jednoduchost. Jeho plynulé obrysy následují styl krátké přídi, dlouhé linie střechy a kabiny předchozích generací a vytvářejí okamžitě rozpoznatelnou jedinečnou siluetu. Výsledkem je další rozměr působivé přitažlivosti a perfektní úrovně pohodlí a praktičnosti, kterou je model Jazz proslulý.

Neobvykle hladký povrch karoserie a elegantní maska jsou klíčem k dosažení sofistikované designové vyváženosti se všemi různými exteriérovými povrchy, včetně zadních sloupků a zadních sdružených světel, jež se prolínají bez jakýchkoliv přechodových linií.
Pro konstruktéry bylo zásadní vytvořit správné vizuální proporce, aby dosáhli harmonického stylu, jak uvnitř, tak i zvenku. Celková výška byla snížena, což společně s designem zadních dveří zavazadlového prostoru se sklonem dopředu vytváří kompaktnější, dobře vyvážený vzhled kabiny a stabilní postoj.

Elegantní vylepšení stylu, včetně zadního střešního spoileru a prémiově vyhlížejícího designu kombinovaných světel, doplňuje dynamický tvar modelu Jazz a zachovává vyvážený profil. Paprsky a ráfky hybridních aerodynamických kol jsou navrženy tak, aby byly co možná nejtenčí, takže se jeví větší, čímž doplňují dynamický tvar modelu Jazz. Dokonce i ocelová kola se vzhledem podobají prémiovým litým kolům a poskytují základ elegantním a vyváženým bočním liniím.

Aby byl model ještě přitažlivější, robustní verze Crosstar představuje alternativu více připomínající SUV pro uživatele s aktivní životním stylem. Vylepšené vzezření modelu vychází z výrazného designu přední mřížky, mohutného černého obložení a stylových bočních prahů a střešních ližin. Litá kola, která jsou určena pouze pro model Crosstar, se rozšiřují směrem k ráfku, poskytují lepší pocit stability a posilují celkový robustní vizuální efekt.
Součást přehledné přístrojové desky tvoří štíhlý přístrojový panel, který se vodorovně rozkládá napříč kabinou aniž by narušoval zorné pole, což dále zvyšuje pocit výjimečné prostornosti. Protože Honda považuje ovladatelnost za podstatu pojetí designu, středová 9palcová dotyková obrazovka rozhraní ovládání a 7palcová přístrojová deska s displejem TFT, jež jsou součástí standardní výbavy, jsou jednoduché a snadno čitelné. Všechny komfortní funkce a ovládací prvky jsou snadno dosažitelné, což přispívá k zážitku z jízdy bez stresu.
K vytříbenému prostředí přispívá plochá, široká středová opěrka výškově vyrovnaná s dveřní loketní opěrkou, což odráží úroveň pohodlí u interiéru větších, prémiových vozů.
Spolucestující na předním sedadle si také může užívat nově vyvinutý rám sedadla stabilizující tělo, který zvyšuje úroveň pohodlí a poskytuje lepší oporu pro bedra. Unikátní dvouramenný volant je navržen tak, aby ještě více zdůraznil prostornost interiéru, s upraveným úhlem a rozsahem nastavení pro zvýšení komfortu pro všechny řidiče. Špičkový prostor na zadních sedadlech a větší tloušťka čalounění sedadel zajišťuje pohodlné sezení pro dospělé na zadních sedadlech.

Pro začlenění nového dvoumotorového hybridního pohonu, který je poprvé součástí standardní výbavy, při zachování bezkonkurenční prostornosti a mimořádné úrovně komfortu, bylo zapotřebí využít nové moderní konstrukční technologie. K vytvoření ultratenkých předních sloupků, u nichž začíná oblouk probíhající od kapoty k zadním blatníkům, byla využita řada nejnovějších technologií, zajištujících přenos sil při nárazu na následující nosník. Tato inovace umožnila zkrácení přídě a posunutí kabiny dopředu pro zajištění maximalizace prostoru interiéru.

Zeslabením sloupku na polovinu vylepšili konstruktéři modelu Jazz pocit vzdušnosti v kabině pro všechny cestující. Panoramatické čelní sklo a okénko předního sloupku přivádí do vozu velké množství světla a také poskytují řidiči a spolujezdci na předním sedadle volné a dostatečně velké zorné pole. Zakřivení předního sloupku a plynulý design bočních zrcátek také minimalizují hlučnost a odpor způsobený turbulencemi větru a zvyšují aerodynamickou účinnost, což ještě více zvyšuje pohodlí při jízdě.

Chytrá kompaktnost, pro kterou je tento model dlouhodobě znám, je zachována, což zajišťuje, že model Jazz má rovnou podlahu, aby bylo možné zapustit do ní jeho zadní sedadla systému Magic Seats. Tato důmyslná konfigurace umožňuje složení sedadel zcela na plocho nebo jejich snadné vyklopení vzhůru pro naložení nákladu různého tvaru a velikosti. Širší otevírání výklopných dveří zavazadlového prostoru a rovná podlaha usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel snadněji než kdy dříve.


Hybridní model Jazz nové generace, který bude v Evropě uveden na trh v létě 2020, je průkopníkem závazku značky Honda k elektrifikaci všech modelových řad v Evropě do roku 2022. Ceny budou zveřejněny těsně před zahájením prodeje.


Honda 27.1.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar