Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz - prostornější a komfortnější

Vzhled je na pohled evoluční, než revoluční, avšak jemná změna je pouze jednou z tisíců změn, které posouvají nový Jazz vpřed. Zachovává si koncepci předchozího modelu s nádrží umístěnou pod středem vozidla a se sedadly Magic Seats, umožňující bezkonkurenční flexibilitu interiéru.

Prostorností může konkurovat středně velkým vozům. Předchozí generace získala přes padesát ocenění a od jejího uvedení v roce 2001 si našla přes dva milióny majitelů.
O něco větší karoserie s interiérem posunutým vpřed zajišťuje lepší výhled z vozu, díky čemuž je vůz ještě prostornější, což se projevuje v prostoru pro nohy vzadu a v zavazadlovém prostoru. Sedadla Magic Seats se sklápějí snadným pohybem a jejich variabilitu rozšiřuje praktická přepážka v zavazadlovém prostoru.
Vůz nabízí lepší bezpečnostní výbavu včetně nové karoserie s technologií nárazové kompatibility Honda ACE, aktivních opěrek hlavy na předních sedadlech a stabilizačního systému VSA. Větší kola, upravené odpružení a delší rozvor náprav i širší rozchod kol přispívají k větší agilitě a zároveň zlepšují komfort jízdy. Nové motory i-VTEC 1.2 (90 k) a 1.4 (100 k) nabízejí lepší charakteristiky a posouvají hospodárnost provozu na mimořádné úrovně – 5,1 a 5,3 l/100 km při kombinovaném provozu. Také emise CO2 byly u obou motorů sníženy na 120g/km (1.2), resp. 120g/km (1.4) s převodovkou i-SHIFT.
Výkonnější benzinové motory vyznačující se mimořádně nízkou spotřebou paliva byly navrženy tak, aby oslovovaly zákazníky hledající menší vůz, nebo hledají spotřebu paliva srovnatelnou s vozy s diesely. Pokud jde o rovnováhu mezi úsporností a dynamikou, nemají tyto motory v dané třídě konkurenci. Nové čtyřválcové motory 1.2 a 1.4 s technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo v případě motoru 1.4, se šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou Honda i-SHIFT s řazením páčkami pod volantem.
Motor 1.2 nabízí oproti svému předchůdci (78 k) vyšší výkon 90 k při 6000/min a točivý moment 114 Nm. Zároveň je však hospodárnější – jeho kombinovaná spotřeba činí 5,1 l/100 km.
Nový čtyřválec 1.4 disponuje výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm. V porovnání s předchozím motorem i-DSI (83 k, 119 Nm) spotřeba nyní dosahuje 5,3 l/100km u modelu s manuální převodovkou a 5,1 l/100km s poloautomatickou manuální převodovkou i-SHIFT.
Modely s manuální převodovkou jsou vybaveny indikátorem řazení SIL, poprvé představený u nového modelu Accord, a poskytující vizuální indikaci nejvhodnějšího okamžiku pro přeřazení.
Modely s motorem 1.2 a 1.4 jsou vybaveny inovovanou verzí dříve používané pětistupňové manuální převodovky, u níž byly převodové stupně optimalizovány s ohledem na dosažení sportovnějších jízdních vlastností a snížení spotřeby paliva.
Mezi hlavní zlepšení patří upravený zdvih spojkového pedálu, karbonový synchronizátor na třetím rychlostním stupni, který usnadňuje řazení, zmenšení setrvačnosti spojkového kotouče a větší přesnost řazení.
Modely s manuální převodovkou jsou vybaveny novým indikátorem řazení SIL umístěným uprostřed otáčkoměru, který je k dispozici u nejnovější Hondy Accord. Tento indikátor řidiče vizuálně upozorní na nejvhodnější okamžik k přeřazení na vyšší nebo nižší rychlostní stupeň.
Kromě pětistupňové manuální převodovky může být 1.4 vybaven nejnovější převodovkou Honda i-SHIFT, která je první šestistupňovou automatizovanou manuální převodovkou ve vozidle této třídy. Nabízí lepší ekonomiku provozu než automatická převodovka nebo převodovka CVT s plynule měnitelným převodem.
S délkou 3900 mm, šířkou 1695 mm a výškou 1525 mm je Jazz mezi vozy kategorie supermini a mezi kompaktními MPV unikátem, neboť nabízí styl kategorie první a praktičnost kategorie druhé. Celková výška zůstala zachována, nový model narostl do délky o 55 mm a je o 20 mm širší. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm a rozchod předních /zadních kol je o 35/30 mm širší, což přispívá k lepší stabilitě a ovladatelnosti. Přes větší rozměry zůstal zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 m).
Vyšší bezpečnost je výsledkem zavedení konstrukce karoserie ACE, což je koncepce postupně zaváděna u všech modelů Honda. Toto konstrukční řešení, zejména hlavní polygonální rám přídě, pomáhá snižovat nepříznivý dopad vyosení při kolizi vozidel různých velikostí a konstrukcí. Zvýšený počet tras pro pohlcování energie nárazu pomáhá bránit deformaci prostoru pro cestující.
Všechny modely jsou standardně vybaveny dvoustupňovými předními a bočními airbagy, okenními airbagy po celé délce vozidla a tříbodovými bezpečnostními pásy, přičemž vpředu jsou pásy vybaveny dvoustupňovými předpínači. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy.
Důmyslné uspořádání interiéru původního Jazzu, kterého se dosáhlo díky kompaktnímu systému zavěšení kol a přemístění nádrže pod střední část vozu, společně s většími vnějšími rozměry nového modelu, umožnilo dosažení nové úrovně komfortu v interiéru. Zlepšený výhled, užší A-sloupky, větší čelní sklo a zadní boční okna s trojnásobnou velikostí oproti předchozímu modelu zvyšují komfort jízdy, zatímco výsuvné opěrky hlavy na zadních sedadlech zajišťují nerušený výhled vzad.
S ohledem na popularitu „divadelních“ zadních sedadel u předchozí verze nepřekvapí, že Honda použila podobné uspořádání u nového modelu; ačkoli nová sedadla Magic Seats fungují stejným způsobem, je jejich ovládání pohodlnější, neboť jsou vybavena mechanismem umožňujícím sklopení jedním pohybem. Pro sklopení zadních sedadel již není zapotřebí nejprve posunout přední sedadla. Naopak, díky opěrkám hlavy, které jsou v jedné rovině s opěradly, lze zadní sedadla dělená v poměru 2:1 sklopit i když jsou přední sedadla posunuta do nejzazší polohy.
Mimořádná praktičnost koncepce sedadel Magic Seats je doplněna flexibilním zavazadlovým prostorem, který vychází z podobného principu, jako u modelu CR-V. Modely 1.l, které jsou vybaveny sadou na opravu pneumatik, standardně disponují přepážkou se dvěma úchyty, pod kterou se skrývá odkládací schránka v podlaze zavazadlového prostoru. Tato schránka s hloubkou 230 mm a s objemem 64 litrů je dobrá pro uložení sportovní výbavy nebo vlhkých předmětů.
Podlahu lze vyjmout, případně sklopit k opěradlům zadních sedadel, což umožní využití celé hloubky zavazadlového prostoru. Alternativně – místo sklopení celého panelu k zadním sedadlům – lze vyklopit zadní část směrem nahoru a vytvořit polici v polovině výšky zavazadlového prostoru, čímž dojde k jeho rozdělení na dvě části. Celkový objem zavazadlového prostoru u modelů vybavených sadou na opravu pneumatik je 399 litrů (VDA).
Kvalitní, na dotek příjemné materiály, stylový design a vkusně volené barvy dodávají kabině atmosféru prémiového vozu. Pohodlnější přední sedadla s lepším bočním vedením, opěrka nohy na místě řidiče, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, podélně i výškově nastavitelný volant, či větší zadní sedadla – to je několik prvků přispívajících k útulnosti a praktičnosti interiéru. Také zesílená zvuková izolace a vyšší torzní tuhost karosérie přispívají k příjemné atmosféře v interiéru. Pro opravdový pocit prostornosti je verze 1.4 EX vybavena panoramatickou střechou, která sahá až nad zadní sedadla. O příjemné prostředí se stará termoizolační sklo a elektricky ovládaná sluneční clona.


ML, 31.7.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar