Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz mění segment malých vozů

Třetí generace modelu Jazz, která dorazí do Evropy letos v létě, se vyznačuje mohutným a zároveň sofistikovaným designem karosérie, bezkonkurenčním vnitřním prostorem a univerzálností. Cestující mají k dispozici další vylepšení, pokročilé bezpečnostní a infotainmentové technologie.

Ačkoli si novinka zachovává klasickou siluetu modelu Jazz, vyznačuje se jedinečným moderním stylingem včetně elegantního vzhledu. Díky využití nového globálního podvozku Honda pro automobily nižší třídy je nejnovější model Jazz větší uvnitř. Systému Honda Magic Seats ® nabízí vnitřní prostor bezkonkurenční univerzálnost a zároveň jeden z největších objemů zavazadlového prostoru ve své třídě. V režimu Utility se opěrák zadního sedadla sklopí dopředu, sedák se sníží a vznikne dlouhá a rovná podlaha. V režimu Tall je sedák zadního sedadla zajištěn ve svislé poloze pro zachování prostoru od podlahy po strop. V režimu „Long“ se přední sedadlo spolujezdce a zadní sedadlo sklopí dopředu do vodorovné polohy.

Delší o 95 mm a rozvorem náprav větším o 30 mm, nový model Jazz má ohromující vnitřní prostor pro cestující: velikost prostoru pro nohy, ramena hlavu na předních a zadních sedadlech nemá v této třídě konkurenci. Jazz opět triumfuje nad konkurencí i zavazadlovým prostorem, který se zvětšil na 354 litrů, respektive 884 litrů při sklopených zadních sedadlech.

Vylepšené a lehčí součásti zavěšení – vzpěry McPherson na přední nápravě a torzní nosník průřezu H na zadní nápravě – v kombinaci s delším rozvorem zajišťují jízdní stabilitu přirozeným omezováním náklonu. Nové systémy tlumení rovněž vylepšují kvalitu jízdy všech cestujících a omezují přenášení otřesů z vozovky do kabiny; nový systém řízení s elektrickým posilovačem poskytuje lepší zpětnou vazbu pro řidiče.
Nová geometrie předního zavěšení zajišťuje stabilnější a vyrovnanější řízení, které přispívá k přesnějšímu, přirozenějšímu a dynamičtějšímu chování nového modelu Jazz při zatáčení.

Jazz bude uveden na trh vybavený velmi účinným a velmi citlivým 1,3litrovým i-VTEC motorem o výkonu 75 kW (102 k) při otáčkách 6 000/min.
Ovládací prvky na volantu umožňují snadný přístup k nejčastěji používaným funkcím a umožňují řidiči přepínat různá zobrazení informací na displeji na středové konzole – podle verze výbavy se jedná o pětipalcový multiinformační LCD displej nebo sedmipalcový infotainmentový dotykový displej Honda Connect, který lze synchronizovat s chytrými telefony a dalšími multimediálními zařízeními prostřednictvím rozhraní MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI a USB.

Komplexní systémy aktivní bezpečnosti kombinují data z radarových snímačů z kamery. Nabídka bezpečnostních technologií, která je označována jako pokročilý systém podpory řidiče, varování před čelní kolizí, varování při opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravního značení a systém přepínání dálkových a potkávacích světel a bude k dispozici volitelně k základní výbavě nebo standardně s vyššími verzemi výbavy. Protikolizní systém bude u modelu Jazz k dispozici v základní výbavě.
Pasivní bezpečnost modelu Jazz 2015 začíná vlastní konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), která vylepšuje ochranu cestujících v případě čelní srážky. Síť propojených strukturních prvků distribuuje energii nárazu rovnoměrněji přední částí vozu, omezuje síly přenášené do prostoru spolujezdce. Technologie ACE™ rovněž pomáhá minimalizovat riziko zaklínění pod jiné vozidlo či najetí na jiné vozidlo, ke kterému může dojít při čelní srážce nebo nepřímém čelním nárazu do velkého nebo menšího vozidla.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar