Honda Jazz - inovace s převodovkou CVT
Na stánku Hondy se těší největšímu zájmu inovovaný model Jazz, presentovaný v evropské premiéře, který zároveň znamená návrat automatické převodovky CVT do flexibilního hatchbacku třídy B.
Když se inženýři společnosti Honda rozhodli inovovat Jazz, jednou z priorit bylo nabídnout automatickou převodovku, která by neměla nepříznivý vliv na spotřebu paliva nebo emise. Řešení, které navrhli, spočívalo ve spojení převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT), podobné jako u první generace modelu Jazz, s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Měnič točivého momentu nahradil rozjezdovou spojku z předchozí generace převodovky CVT, čímž se zlepšila ovladatelnost vozu při parkování a snížila se spotřeba při běžném provozu
Menší inovací prošel také design – přední světlomety mají mírně odlišný tvar a mezi nimi se nachází matná mřížka chladiče. Změny se dotkly i předního nárazníku, který se nyní vyznačuje lepší aerodynamikou a atraktivnějším vzhledem.
V interiéru došlo ke změně barvy palubní desky. Nyní je vyrobena z tmavšího plastu, který kabině dodává novou atmosféru. Na displej a výdechy klimatizace byly přidány chromované kroužky, které kontrastují s novou palubní deskou. Sedadla jsou čalouněna tkaninou s novým modro-černým vzorem, který ladí s povrchem palubní desky. Všechny prvky na palubní desce jsou nyní podsvíceny jemnou oranžovou barvou, která byla sjednocena pro všechny přístroje a vhodně doplňuje nové materiály v interiéru.
Zadní sedadla Magic seats lze sklopit do podlahy vozu a vytvořit rovnou plochu s nízko umístěnou podlahou. Alternativně lze sedáky zvednout vzhůru pod úhlem 90° a vytvořit mezi podlahou a stropem vysoký prostor pro přepravu celé řady předmětů. Opěradla zadních sedadel lze o několik stupňů položit vzad.
Vnější rozměry potvrzují příslušnost do segmentu B, avšak zavazadlový prostor s enormním objemem 399 l (včetně prostoru pod podlahou), který lze sklopením sedadel během několika sekund zvětšit až na 1 320 litrů (bez započtení prostoru pod podlahou), předčí mnohé vozy segmentu C.
Drobnými změnami v zavěšení kol a nastavení řízení se podařilo dosáhnout významného zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti. Konstrukční týmy v Německu a ve Velké Británii, kde se většina vozů Jazz pro Evropu vyrábí, strávily značnou dobu vylepšováním již tak vynikajícího podvozku na různých typech vozovek. Aby si řidiči změny vychutnali, zvýšili konstruktéři odpor volantu v blízkosti středové polohy, čímž se získá pocit lepší kontroly nad vozem.
JL, 9.3.2011
Menší inovací prošel také design – přední světlomety mají mírně odlišný tvar a mezi nimi se nachází matná mřížka chladiče. Změny se dotkly i předního nárazníku, který se nyní vyznačuje lepší aerodynamikou a atraktivnějším vzhledem.
V interiéru došlo ke změně barvy palubní desky. Nyní je vyrobena z tmavšího plastu, který kabině dodává novou atmosféru. Na displej a výdechy klimatizace byly přidány chromované kroužky, které kontrastují s novou palubní deskou. Sedadla jsou čalouněna tkaninou s novým modro-černým vzorem, který ladí s povrchem palubní desky. Všechny prvky na palubní desce jsou nyní podsvíceny jemnou oranžovou barvou, která byla sjednocena pro všechny přístroje a vhodně doplňuje nové materiály v interiéru.
Zadní sedadla Magic seats lze sklopit do podlahy vozu a vytvořit rovnou plochu s nízko umístěnou podlahou. Alternativně lze sedáky zvednout vzhůru pod úhlem 90° a vytvořit mezi podlahou a stropem vysoký prostor pro přepravu celé řady předmětů. Opěradla zadních sedadel lze o několik stupňů položit vzad.
Vnější rozměry potvrzují příslušnost do segmentu B, avšak zavazadlový prostor s enormním objemem 399 l (včetně prostoru pod podlahou), který lze sklopením sedadel během několika sekund zvětšit až na 1 320 litrů (bez započtení prostoru pod podlahou), předčí mnohé vozy segmentu C.
Drobnými změnami v zavěšení kol a nastavení řízení se podařilo dosáhnout významného zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti. Konstrukční týmy v Německu a ve Velké Británii, kde se většina vozů Jazz pro Evropu vyrábí, strávily značnou dobu vylepšováním již tak vynikajícího podvozku na různých typech vozovek. Aby si řidiči změny vychutnali, zvýšili konstruktéři odpor volantu v blízkosti středové polohy, čímž se získá pocit lepší kontroly nad vozem.
JL, 9.3.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













