Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz a Crosstar s hybridní technologií

Model Jazz nové generace je součástí nové řady modelů e:TECHNOLOGY společnosti Honda. Je dodáván exkluzivně s hybridní technologií e:HEV se dvěma motory. Jedná se o první ze šesti modelů Honda s elektrifikovaným pohonem, jejichž představení v Evropě je naplánováno na rok 2022.

{*1]

Při vývoji inženýři spolupracovali s týmem konstruktérů s cílem zajistit, že si vůz zachová prvotřídní prostornost interiéru, což byl charakteristický znak vozů předchozích generací. Toho bylo dosaženo chytrým začleněním komponentů hybridního hnacího ústrojí do podvozku a motorového prostoru.


Výkonná hybridní technologie „e:HEV

Systém e:HEV obsahuje dva kompaktní a výkonné elektromotory propojené s 1,5litrovým benzínovým motorem DOHC i-VTEC, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem řízenou inteligentní řídicí jednotkou.
Celkový výkon 109 k / 80 kW dokáže zrychlit vůz z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a rychlost vozu činí 175 km/h. Výsledkem je nenáročná a pohodlná jízda, ať už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Spotřeba: 4,5 l/100 km (WLTP) u základního modelu a 4,8 l/100 km (WLTP) u Crosstar.



Tři režimy jízdy:

Ve většině situací při jízdě městem se optimální účinnosti dosahuje plynulým přechodem mezi elektrickým a hybridním pohonem. Při rychlé jízdě po dálnicích se využívá konvenční pohon, který je-li to potřeba, doplňuje hnací elektromotor pro lepší akceleraci.
V režimu jízdy na hybridní pohon lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Elektrický pohon se zapojuje rovněž při zpomalování vozidla, čímž se získává energie k dobití akumulátoru prostřednictvím rekuperačního brzdění.

Konstruktéři věnovali značné úsilí minimalizaci prodlev během přechodů mezi režimy a cestující je ani nezaregistrují. Vysokorychlostní elektromotory jsou co nejlehčí, nejkompaktnější a nejúčinnější, přičemž hnací elektromotor dosahuje otáček až 13 300/min a umožňuje í 175 km/h.


Systém nevyužívá klasickou převodovku, ale elektronicky řízenou e-CVT s jediným pevným převodovým poměrem. Tím je zajištěno přímé propojení mezi pohybujícími se součástmi. Výsledkem je plynulý přenos točivého momentu a pocit lineárnějšího zrychlení ve všech režimech jízdy.

V hybridním režimu zajišťuje nová řídicí jednotka e-CVT, aby elektromotor poskytoval vysoký točivý moment, zatímco spalovací motor poskytuje pocit přímé a lineární akcelerace, podobný jízdě s vícestupňovou převodovkou. Když je zapotřebí vyšší výkon, nová řídicí jednotka dokáže pohotově zvolit ideální rychlost motoru.

Kromě vyšší kultivovanosti je převodovka e-CVT kompaktnější než klasické planetové převodovky e-CVT, jimiž jsou obvykle vybaveny jiné hybridní vozy.


Nová definice designu

Plynulé obrysy následují styl krátké přídi, dlouhé linie střechy a kabiny předchozích generací a vytvářejí okamžitě rozpoznatelnou jedinečnou siluetu. Výsledkem je další rozměr působivé přitažlivosti a špičkové úrovně pohodlí a praktičnosti, kterou je model Jazz proslulý.

Pro konstruktéry bylo zásadní vytvořit správné vizuální proporce, aby dosáhli harmonického stylu, jak uvnitř, tak i zvenku. Charakteristickou součástí tohoto přístupu jsou ultratenké přední sloupky, které vytvářejí oblouk od kapoty směrem k zadním blatníkům.
Celková výška byla snížena o 10 mm, což v společně s designem zadních dveří zavazadlového prostoru se sklonem dopředu vytváří kompaktnější, dobře vyvážený vzhled kabiny a stabilní postoj.

Navzdory přítomnosti hybridního hnacího ústrojí se dvěma motory je nový model Jazz pouze o 16 mm delší než předchozí verze s benzínovým motorem a zachoval si stejnou šířku.



Crosstar

Robustní verze Crosstar představuje alternativu více připomínající SUV. Vylepšené vzezření modelu vychází z výrazného designu přední mřížky, černého obložení podběhů kol, stylových bočních prahů a střešních ližin. Litá kola ve stříbrné a černé barvě, která jsou určena pouze pro model Crosstar, poskytují pocit stability a posilují celkový robustní vizuální efekt modelu. K odlišení varianty Crosstar od standardního modelu Jazz přispívá také jedinečný lak Surf Blue. Zákazníci rovněž mají možnost vybrat si střechu s kontrastním zbarvením Crystal Black.


interiér

Protože Honda považuje ovladatelnost za podstatu pojetí designu, tak je středová 9“ dotyková obrazovkasoučástí výbavy Elegance a Executive, a 7“ přístrojová deska s displejem TFT,je součástí standardní výbavy.

Objem zavazadlového prostoru (se zvednutými sedadly) začíná na 304 litrech a může mít až působivých 1 205 (po střechu, se sklopenými zadními sedadly).

Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je také umístění palivové nádrže do středu vozidla pod přední sedadla, což je v této třídě jedinečné. Díky tomu si model Jazz zachová mimořádně univerzální konfiguraci zadních „magických“ sedadel Magic Seats, která poskytuje flexibilitu v podobě sklápění nebo napřimování sedadel.



Výjimečná jízdní dynamika

Byl vylepšen podvozek, zavěšení a tuhost karoserie. Tyto změny přispívají k mimořádné dynamičnosti a pohodlí při jízdě. Podíl vysokopevnostní oceli se zvýšil o 80 %. Díky tomu bylo možné snížit hmotnost vozu a zvýšit bezpečnost v případě nárazu.
Použití nového uchycení zadních tlumičů z litého hliníku zlepšuje zážitek z řízení. K mimořádnému pohodlí a příjemnému pocitu při řízení přispívají i další vylepšení v oblasti zavěšení, jako je nový materiál pružin, design pouzder snižujících tření nebo uspořádání zadního torzního nosníku zavěšení nápravy.


Řízení se skvělou odezvou, ve spojení s vylepšeným vyvážením jízdy, je dále optimalizováno systémem Agile Handlig Assist (AHA) společnosti Honda. Systém AHA je dalším systémem, který zlepšuje dynamickou stabilitu vozu. Reaguje zejména na rychlé změny řízení nebo při intenzivním zatáčení. Systém AHA funguje prostřednictvím stabilizačního systému vozu (VSA), je stále aktivní a řidič ho ani nevnímá. Podle potřeby mírně přibrzďuje kola na vnitřní straně zatáčení. Výsledkem je zvýšená citlivost a stabilita vozidla a příjemný zážitek z řízení.


Účinnou brzdnou sílu zajišťují kotoučové brzdy na obou nápravách. Přední náprava je opatřena kotouči s vnitřním chlazením o průměru 262 mm a zadní náprava plnými kotouči o průměru 239 mm


Vyspělé technologie


Jazz nabízí ve svém segmentu nepřekonatelnou úroveň infotainmentu, intuitivních technologií a bezproblémové konektivity ve voze. Součástí výbavy zcela nového modelu u modelu Honda e
Infotainmentové funkce a aplikace jsou přístupné pomocí dotykové obrazovky nebo hlasového ovládání. Mezi nabízené funkce patří informace o počasí nebo parkovacích místech, hudba, navigace, vyhledávání polohy a telefonní služby.



Komplexní sada bezpečnostních technologií Honda

Vylepšená technologie aktivní bezpečnosti Honda SENSING nabízí již v základní úrovni výbavy širokou škálu asistenčních a pomocných systémů. Patří k nim nově vyvinutá přední širokoúhlá kamera, která rozšiřuje zorné pole a přehled o dění za tmy. Tak je dosaženo vyšší bezpečnosti ve větším počtu situací.


Mezi prvky vylepšené sady technologií Honda SENSING patří:

oSystém pro zmírnění následků nehody s vylepšeným nočním provozem pro detekci chodců na místech, kde není k dispozici pouliční osvětlení. Tuto funkci umožňuje nově vyvinutá přední širokoúhlá kamera.

o
Adaptivní tempomat, který automaticky reguluje odstup od vozu jedoucího vpředu a umožňuje vozidlu sledovat provoz při nízkých rychlostech v dopravní zácpě (následování pomalou rychlostí).

oSystém pro udržování v jízdním pruhu funguje při rychlosti od 72 km/h na městských a okresních silnicích, jakož i na dálnicích s více pruhy

oSystém zabránění sjetí z vozovky pomáhá řidiči, aby nevyjel z vozovky. Upozorní řidiče, pokud zjistí, že se vozidlo přibližuje k vnějšímu okraji vozovky (do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu nebo vybočuje do jiného jízdního pruhu bez signalizace.

oDetekce objektů v mrtvém úhlu společně se systémem sledování dopravy při couvání jsou standardně součástí výbavy verze Executive.

oSystém rozpoznávání dopravního značení využívá přední širokoúhlou kameru Systém je zkonstruován tak, aby detekoval kulaté dopravní značky s omezením rychlosti a s informací „zákaz předjíždění“. Současně mohou být zobrazeny dvě dopravní značky. Na pravé straně displeje se zobrazují pouze značky s omezením rychlosti, zatímco vlevo se zobrazují značky „zákaz předjíždění“ a omezení rychlosti s dodatečnými informacemi, například s informacemi o počasí.

oInteligentní omezovač rychlosti rozpoznává dopravní značky určující rychlost a nastavuje rychlostní limit.

oAutomatické dálkové světlomety fungují při rychlosti nad 40 km/h, kdy se automaticky zapínají/vypínají dálková světla v závislosti na vozidlech (osobní, nákladní, motocykl) a cyklistech v protisměru / před vozidlem a na intenzitě okolního osvětlení.


Nová širokoúhlá kamera nahrazuje víceúčelovou kameru a senzor protikolizního systému (CTBA) modelu Jazz předchozí generace. Kamera rozpoznává komplexnější spektrum povrchů vozovky a charakteristických prvků v dopravě. Patří mezi ně detekce toho, zda se vozidlo přibližuje k vnějšímu okraji vozovky (do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu nebo vybočuje do jiného jízdního pruhu bez signalizace, a dopravních značek. Kamera také dokáže eliminovat zamlžení a poskytuje neustále čisté zorné pole.


Cestující ve voze Jazz chrání 10 airbagů, včetně dvou nových postranních airbagů vzadu, které jsou osazeny v zadních sedadlech, a nového předního středového airbagu umístěného v předním sedadle.
¨




Ceny:

Comfort: 499 900 Kč
Elegance: 539 900 Kč
Executive: 569 900 Kč

Crosstar 609 900 Kč

Základní technické údaje:

Motor: zážehový čtyřválec 1,5 litru
Výkon: 72 kW (97 k) při 5500-6400/min
Točivý moment: 131 Nm při 4300-5200/min
Elektromotor
Výkon: 80 kW (109 k)
Točivý moment: 253 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Rychlost: 175 km/h
Rozměry: 4044(4090) x 1694 (1725) x 1526(1556´mm
Rozvor: 1526 (1556 mm)

Údaje v závorkách pro Crosstar



Honda 20.5.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar