Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V v podrobném popisu

Nová Honda HR-V představuje vzhled kupé v kombinaci s robustností SUV, prostornost a všestrannost MPV, je sofistikovaná a zároveň zábavná jízdní dynamika a úsporný provoz. Vyšší a odolná konstrukce (výška 1 605 mm) v kombinaci s působivým vzhledem přinášejí pocit bezpečí, ochrany, důvěry a užitné hodnoty.

Tři kryty podvozku (pod motorem, předními a zadními dveřmi) přispívají k hladkému a optimálnímu proudění vzduchu a k nižší spotřebě. Rovněž lépe chrání kabinu před hlukem´.
Majitelé budou mít při řízení pocit bezpečnosti a důvěry díky vyšší poloze řidiče (o 100 mm vyšší než u běžného sedanu nebo kombi) a širokému zornému poli.

Základem vnitřního prostoru je středové umístění nízké palivové nádrže, která je umístěná pod předními sedadly, čímž se uvolnil prostor pod podlahou za zadními sedadly.


Díky tomu lze na podvozku využít sklápěcí systém Honda Magic Seat ve třech možných režimech:

Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o maximální délce 1845 mm.


Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1 240 mm od podlahy ke stropu, která umožňuje uložit za přední sedadla vysoké předměty.


Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vnikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 445 mm.


Nákladní prostor nabízí objem 470 litrů s nesklopenými zadními sedadly a po sklopení až 1 533 l. Široký otvor (1 180 mm) zadních výklopných dveří a nízká nakládací hrana (650 mm) zaručují snadný přístup do nákladního prostoru.

Nový model HR-V bude k dispozici ve třech verzích. Podle verze a trhu budou mít zákazníci možnost výběru čalounění z vysoce kvalitního textilu anebo kůže - obojí v klasické černé povrchové úpravě. U nejvyšších verzí prostornost umocňuje panoramatická skleněná střecha dlouhá 846 mm s tlačítkovým ovládáním. Je vybavena posuvnou žaluzií proti slunci, která se otevírá automaticky se střechou a již lze ručně zavřít. Přední část, která se na zadní straně zvedá do výšky 27,5 mm, má délku 475 mm.

Infotainmentový systém Honda Connect, který byl poprvé uveden v Evropě u modelu CR-V 2015, zajišťuje lepší připojení, informace a zábavu. Dodává se standardně pro střední a vyšší verze a volitelně u základního modelu. Tento systém se snadno a intuitivně ovládá 7“ dotykovým displejem uprostřed přístrojové desky.

Pro Honda HR-V je na výběr úsporný 1,5litrový benzínový motor i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k) a 1,6litrový vznětový motor i-DTEC o výkonu 88 kW (120 k) pohánějící přední nápravu. Oba čtyřválcové motory jsou součástí řady Honda Earth Dreams Technology.

Technologie Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) a VTC (Variable Timing Control) jsou doplněny přímým vstřikováním, sacími kanály se zesílením víření a optimalizovaným tvarem pístů pro zajištění vysokého výkonu a úspornosti. Na celkové hmotnosti se projevilo snížení hmotnosti klikového hřídele a použitím nezávislých ložiskových těles.

Motor o objemu 1597 cm³ je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR, vysokým průtokem v sání, který zajišťuje velké víření směsi v každém z válců. Nový, velmi pevný, lehký a štíhlý klikový hřídel a otevřený celohliníkový blok motoru odlévaný pod vysokým tlakem snižují hmotnost motoru.

Oba motory jsou ve standardní verzi vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, která si s nimi velice dobře rozumí. Řazení bylo přesné a spolehlivé. Už méně se nám líbila kombinace zážehového motoru s převodovkou CVT. Pro Evropu bylo vyvinuto nové ovládání převodovky CVT, které přináší směrovou a lineární odezvu, jež je běžná u manuální převodovky. Díky tomu rychlost vozidla přesněji odpovídá poloze pedálu akcelerátoru.
Program EDDB pomáhá řidiči, při brzdění. Pokud systém rozpozná zpomalování, jízdu z kopce, nebo průjezd zatáčky, program EDDB automaticky zvýší otáčky motoru pomocí převodovky CVT, aby zajistil dostatečné brždění motorem. To zajistí rychlou opětovnou akceleraci při výjezdu ze zatáčky nebo po brždění.

Fast OFF měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem. Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Například pokud program Fast OFF rozpozná že řidič se chystá předjíždět vozidlo před sebou, avšak nemůže předjížděcí manévr zahájit, automaticky udržuje zvýšené otáčky motoru pro následnou rychlou reakci.
Díky plynulé změně převodových stupňů umožnuje převodovka CVT udržovat otáčky motoru v optimálním rozsahu, čímž se omezuje nutnost regulace otáček motoru pomocí škrtící klapky. K úspoře přispívá širší rozsah převodových poměrů převodovky a snížená hmotnost v důsledku úsporného designu se sníženým tlakem řemenic. Snížení tření bylo dosaženo přizpůsobením kapacity čerpadla oleje, snížením odporu oleje, brzdou u zpátečky s nízkým třením a snížením tření točivých kluzných částí.

Všechny nové vozy prodávané v Evropě budou vybaveny protikolizním systémem Honda. Tento systém byl vyvinut speciálně pro eliminaci nebo zmírnění nehod způsobených při nízké rychlosti: sleduje vozovku před vozidlem prostřednictvím laserového radaru a automaticky brzdí, pokud zjistí bezprostřední nebezpečí kolize. Systém je navržen tak, aby se aktivoval při rychlosti nižší než 32 km/h. Pokud tento systém identifikuje nebezpečí kolize, začne přibrzďovat a vydávat zvuková i vizuální varování. Případě začne autonomně naplno brzdit a zastaví vůz.

Střední a vyšší verze modelu mají ve standardu pokročilý systém podpory řízení Honda, který využívá radarové snímače a přední a zpětnou kameru. Tento komplexní balíček aktivních technologií zabezpečení zahrnuje: varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu - a automatické přepínání dálkových světel.

Všechny nové vozy HR-V jsou vybaveny jedinečnou konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda. Tato technologie představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost a zvyšuje ochranu cestujících v případě kolize.
Vozy prodávané v Evropě jsou vybaveny osmi airbagy pro maximální ochranu cestujících. Čelní, boční a okenní airbagy po celé délce vozidla mají „inteligentní“ konstrukci a aktivují se pouze v nejkrajnějším případě. Přední sedadla jsou vybavena opěrkami hlavy, které zamezují případnému poranění krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu.

Typ1.5 i-VTEC1.6 i-DTEC
Objem14981597
Výkon96(130)/660088(120)/4000
Toč.moment155/4600300/2000
Rychlost192192
Zrychlení10,710,1
Spotřeba7,0/5,64,2/4,0
Rozměry4294 x 2019 x 1606 mm
Rozvor2610 mm
Zav.prostor470/1533 l


Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km (s), spotřebě (město/kombin.): l/100 km



Petr Krč 11.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar