Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V e:HEV v novém vydání hybridní

Zcela nový model HR-V přináší jedinečný zážitek z jízdy s rychlou odezvou. Výkonné a úsporné dvoumotorové hnací ústrojí e:HEV společnosti Honda, u modelu HR-V poprvé součástí standardní výbavy, zajišťuje výjimečnou účinnost.

Zcela nový model HR-V je standardně vybaven pokročilým hybridním hnacím ústrojím e:HEV společnosti Honda, které dodává populárnímu kompaktnímu SUV dokonalou kombinaci efektivity a výkonu.

Hnací jednotka e:HEV se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonový cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a inovativní převodovkou se stálým převodem a řídicí jednotkou. Systém je výsledkem pokroků dosažených za více než 20 let vývoje hybridních technologií společnosti Honda u osobních vozidel a v závodech Formule 1. U modelu HR-V se výkon hnacího ústrojí e:HEV zvýšil z 80 kW (109 k), jak je tomu u modelu Jazz, na celkový výkon 96 kW (131 k) a točivý moment 253 Nm.

Systém e:HEV je kompaktnější než u modelu Jazz a má vyšší stupeň hustoty energie, což umožňuje generovat vyšší točivý moment. Počet článků akumulátoru se zvýšil o 25 %, což umožňuje větší kapacitu a elektrický výkon vyšší než 80 kW u modelu Jazz, přičemž řídicí jednotka pohonu (PCU) je nyní menší a integrovaná do motorového prostoru. Pro lepší odvod tepla je chlazena vodou místo vzduchem. Rovněž byl snížen převodový poměr mezi elektromotorem a koly, což dále zlepšuje dynamický výkon modelu HR-V.
Výsledkem je pohodlná jízda, ať už projíždíte městem, nebo jedete vysokou rychlostí po dálnici. Model HR-V produkuje emise CO2 od 122 g/km (WLTP), má spotřebu paliva 5,4 l/100km (WLTP) a dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy.


Optimalizované režimy jízdy

Systém e:HEV se odlišuje tím, jak se jeho tři režimy jízdy plynule přepínají s cílem zajistit optimální výkon každé součásti při jízdě ve městě i na dálnici. Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky a neustále přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim je v dané jízdní situaci nejhospodárnější.

Při jízdě konstantní vysokou rychlostí systém pohání spalovací motor, což je pro tento scénář nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění, vozidlo se přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem, což opět zvyšuje účinnost.
Pomocí voliče režimu pohonu lze aktivovat režim „Sport“, který umožňuje ještě ostřejší zpětnou vazbu plynového pedálu, zatímco režim „Econ“ upravuje systém klimatizace a zpětnou vazbu plynového pedálu pro ještě větší úsporu paliva. Kromě režimu „Normal", v němž vozidlo využívá výhod obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.

Odezva a reakce jako u elektromobilu
Pro zážitek více připomínající elektromobil může řidič také zvolit voličem převodovky režim B, který nabízí volitelné úrovně rekuperace energie při „plachění“ nebo brzdění. Úroveň rekuperace energie a výslednou sílu účinku zpomalení lze v běžném režimu D podstatně zvýšit pomocí pádlových voličů za volantem.

Přepínání mezi těmito režimy jízdy, včetně nastartování spalovacího motoru s cílem generovat elektrickou energii, cestující prakticky nepostřehnou. Na rozdíl od konvenčního rozdělovače výkonu s planetovou převodovkou, která má obvykle vysoké vysokou úroveň tření, vytváří převodovka se stálým převodem mnohem menší tření, což v konečném důsledku vede k nižší spotřebě energie při jízdě čistě na elektrický pohon.

model HR-V nové generace má moderní karoserii SUV kupé, která dosahuje oblíbené, ale vzácné kombinace prémiového a dynamického designu a mimořádné efektivity využití prostoru.
Kompaktní tvar je inspirovaný vozy kupé. Jeho elegantní siluety je dosaženo zvýšením světlé výšky na 188 mm (MRO), tedy téměř jako u off-road zaměřených vozidel, a snížením výšky střechy o 20 mm oproti předchozímu modelu.


Zvětšení standardně montovaných kol na 18 palců vytváří účelnější poměr výšky karoserie k průměru pneumatik, který je patrný u mnoha SUV prémiových značek. Kromě velikosti pneumatik 225/50R18 s největším vnějším průměrem ze všech 18palcových pneumatik je také největší ve třídě kompaktních SUV.

Vzadu se zřejmá snaha o dosažení kombinace užitnosti a estetické harmonie projevuje v jednoduchém, elegantním designu dveří zavazadlového prostoru s úhledně integrovanou klikou. Široký a vysoký vstupní otvor, nízká nákladová hrana a plochá podlaha zavazadlového prostoru usnadňují přístup k nákladu, a to navzdory linii střechy inspirované vozy kupé.

Aerodynamické účinnosti je dosaženo použitím štěrbiny vzduchové clony v předním nárazníku, decentních okrajů bočních prahů a elegantního tvaru zadních sdružených světel, jež byly individuálně tvarovány tak, aby snižovaly turbulence vzduchu. Tomu pomáhá i zadní boční spojler, který snižuje turbulence vzduchu za vozidlem, aniž by narušoval čistý a elegantní design.


S cílem zachovat rovnováhu mezi prémiovým stylem SUV a mimořádným prostorem interiéru konstruktéři společnosti Honda uspořádali všechny komponenty hybridního hnacího ústrojí do podvozku a motorového prostoru. Zásadní pokrok pro vytvoření dalšího prostoru zahrnuje přesměrování přívodu vzduchu a integraci komponent v části nad motorem. Díky tomu je v motorovém prostoru prostor pro elektromotory, konvenční motor i generátor.
Honda také zmenšila řídicí jednotku pohonu (PCU) o 20 % oproti předchozí generaci. To umožňuje umístit pomocný 12V akumulátor do prostoru motoru, čímž je zároveň uvolněno místo v zadní části vozu. Toho bylo možné dosáhnout díky nejnovějším polovodičům v PCU.
Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je také umístění palivové nádrže do středu podvozku pod přední sedadla, což je v této třídě jedinečné.
Interiér
Přední sedadla jsou vybavena konstrukcí s rohožovitou strukturou, která nahrazuje pružiny použité u předchozího modelu. To pomáhá předcházet únavě na dlouhých cestách.Pro větší pohodlí při řízení jsou ovládací prvky interiéru umístěny pečlivě v zorném poli řidiče.
Ačkoliv jsou celkové rozměry vozidla podobné rozměrům předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena. Konfigurace platformy také umožňuje společnosti Honda zachovat mimořádně univerzální systém zadních sedadel Magic Seats, který poskytuje flexibilitu v podobě sklápění nebo napřimování sedadel podle požadavku na nákladní prostor.
Systém aktivního brzdění (AHA) společnosti Honda. Systém AHA je dalším systémem, který zlepšuje dynamickou stabilitu vozu. Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách, například při nouzových vyhýbacích manévrech. Systém aktivního brzdění (AHA) funguje prostřednictvím stabilizačního systému vozu (VSA) a při otočení volantu mírně přibrzďuje vnitřní kola.


Brzdná síla

Spolehlivou brzdnou sílu zajišťuje výkonný brzdný systém s 293mm vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami na předních kolech a 282mm kotouči na zadních kolech. Kromě toho speciálně navržený elektrický posilovač brzd propojený se systémem e:HEV optimalizuje rekuperaci brzdné energie v součinnosti s hydraulicky ovládanými brzdami a zajišťuje tak hladké a jisté brzdění.

Ke standardním elektronickým brzdovým systémům patří: stabilizační systém vozidla (VSA), brzdový asistent (BAS), asistent rozjezdu do kopce (HSA) a automatické přidržení brzdy (ABH). Asistent pro jízdu z kopce, v Evropě poprvé k dispozici u modelu HR-V, funguje od minimální rychlosti 3 km/h. Tato technologie umožňuje lepší a plynulejší řízení na vozovkách s nižší přilnavostí a příkrým klesáním k dosažení větší jízdní jistoty za různých jízdních podmínek – od jízdy po kluzkých venkovních parkovacích rampách po jízdu po příkrých zasněžených vozovkách.

Nový model HR-V přichází s celou řadou bezpečnostních funkcí, které zajistí nejvyšší úroveň ochrany všech cestujících. Automatické přepínání dálkových světel je standardem výbavy napříč celou řadou, verze Advance má navíc funkci sledování objektů v mrtvém úhlu včetně sledování dopravy při couvání z parkovacího místa a nejvyšší verze Advance Style dále aktivní LED světla pro zatáčení.

Jádrem systému je nová širokoúhlá kamera s vysokým rozlišením nahrazující víceúčelovou kameru a sadu senzorů modelu HR-V předchozí generace. Výkon jednoobjektivové kamery dále vylepšuje systém, který byl nedávno představen u nového modelu Jazz. Použitím umělé inteligence (AI) pro zpracování obrazu se zdokonalilo rozpoznávání objektů. Například systém pro zmírnění následků nehody (CMBS) nyní detekuje i motocykly před vozidlem pro zmírnění následků v případě nevyhnutelné kolize.

Kamera rozpoznává více druhů povrchu vozovky a dopravních charakteristik, vozidla vpředu nebo bílé čáry jsou detekovány s mnohem vyšší přesností, což vylepšuje odezvu akcelerace, když se vozilo vpředu vzdálí z dohledu nebo při předjíždění. To zahrnuje zjištění, zda se vozidlo blíží k vnějšímu okraji vozovky (směrem k obrubníku, do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu, nebo zda vjíždí do jiného jízdního pruhu bez signalizace změny směru jízdy nebo silničního značení. Kromě toho systém odhaduje sklon vozovky a vylepšuje tak schopnost udržovat rychlost při klesání. Kamera je nyní schopna eliminovat zamlžování a nabízí tak stále čisté zorné pole. Vzdálenost detekce objektů za vozidlem pak byla zvýšena ze 3 m na 25 m pro větší jistotu a bezpečnost.

Stejně jako všechny nové modely společnosti Honda je i zcela nový model HR-V vybaven technologií Honda SENSINGTM, která zahrnuje ucelenou řadu špičkových bezpečnostních technologií a pomůcek pro řidiče, jejichž cílem je zajistit snadnější a bezpečnější řízení.


Honda 20.10.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar