Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V e:HEV s moderní technologií

Nový model HR-V e:HEV je poháněn moderní technologií dvoumotorové hybridní hnací jednotky zajišťující směsici efektivity a impozantního výkonu. Malé SUV se poprvé připojuje k modelové řadě e:HEV (hybridní elektrické vozidlo) společnosti Honda.

Jeho elegantní siluety je dosaženo zvýšením světlé výšky o 10 mm a snížením výšky střechy o 20 mm oproti předchozímu modelu. Díky větším kolům o velikosti 18“, která jsou součástí standardní výbavy, a snížení předního přesahu karoserie toto SUV dále posiluje svou robustní atraktivitu.

Přední světlomety, mřížka v barvě karoserie a výrazná spodní mřížka se hladce integrují do vyčnívající přední části vozu a předních panelů, což vozu dodává elegantní vzhled.

Vyčnívající přední část a zasunutý přední sloupek společně tvoří prémiovou dlouhou kapotu, která vizuálně posouvá kabinu dozadu a dále zdůrazňuje elegantní proporce jako u vozů kupé.

Vylepšení aerodynamiky vozu bylo dosaženo bez nutnosti zbytečných designových prvků, které často narušují styl. Štěrbina vzduchové clony v předním nárazníku, zadní okraj prahu a elegantní tvar zadního světla pomáhají snižovat turbulence, k čemuž přispívá zadní spoiler omezující turbulence vzduchu za vozidlem.


Design interiéru a prostornost


Interiér byl navržen se zaměřením na prostor a prosvětlení s cílem umocnit pocit vzdušnosti v kabině. Tento pocit vzdušnosti zintenzivňuje systém rozvádění vzduchu, jehož průduchy ve tvaru L jsou umístěny v horních rozích palubní desky. Tento nový systém řeší rozdíly v tradičních konfiguracích ventilace, kdy cestující často zažívají nepříjemné foukání vzduchu přímo na ně. Systém nenápadně vede proud vzduchu podél předních bočních oken ke stropu a vytváří vzduchový vír vedle cestujících a nad nimi.

Pocit spojení s okolním světem začíná vynikajícím výhledem. To umožňuje několik vylepšení. Za prvé, nová poloha řízení, která je o 10 mm vyšší než u předchozího modelu. Navíc jsou okna navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla, čemuž napomáhá nerušivá přístrojová deska, horizontálně orientovaná k rovné linii kapoty.

Přední sedadla nové generace jsou vybavena podpěrou s rohožovitou strukturou, která nahrazuje pružiny použité u předchozího modelu, což zabraňuje únavě na dlouhých cestách. Pro větší pohodlí při řízení jsou ovládací prvky interiéru umístěny optimálně co nejblíže zornému poli řidiče


Platforma a uspořádání

Ačkoliv jsou celkové rozměry vozidla podobné předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena. Kromě zvětšení prostoru pro nohy cestujícím na zadních sedadlech o 35 mm nabízí oproti předchozímu modelu HR-V větší rozsah sklonu sedadel o dva stupně díky umístění středové nádrže a chytrému uspořádání hybridních komponentů. Konfigurace platformy umožňuje společnosti Honda zachovat univerzální zadní sedadla Magic Seats.

Pohodlné nakládání usnadňuje funkce zavření výklopných dveří při odchodu bez použití rukou* se zvýšenou funkčností oproti jiným podobným systémům. Funkce detekce vzdálenosti inteligentního klíče zjistí, když se klíč vzdaluje od vozu a automaticky zavře výklopné dveře zavazadlového prostoru.


Podle zásady M/M společnosti Honda byla platforma modelu HR-V navržena s komponenty hybridního hnacího ústrojí chytře uspořádanými do podvozku a motorového prostoru. To v kombinaci s inovativním uspořádáním středové palivové nádrže společnosti Honda a umístěním akumulátoru pod zavazadlový prostor a nikoli pod podlahu vozu umožňuje aby model HR-V poskytoval maximální pohodlí pro čtyři dospělé osoby a to navzdory přítomnosti více komponentů pohonu e:HEV.


Účinné a citlivé hnací ústrojí

Osvědčená hybridní technologie e:HEV se skládá ze dvou kompaktních, výkonných elektromotorů připojených k 1,5litrovému zážehovému motoru i-VTEC s maximálním výkonem z hnacího motoru 96 kW (131 k) a točivým momentem 253 Nm při 4 500/min.

Uspořádání e:HEV zahrnuje tři přepínatelné režimy jízdy, které jsou automaticky vybírány pro převládající jízdní požadavky. Pro maximální efektivitu se model HR-V rozjíždí v elektrickém režimu a plynule přechází do hybridního režimu, kdy se od motoru požaduje vysoký točivý moment, přičemž zážehový motor se využívá při rychlejší jízdě konstantní rychlostí. Jízdní dynamika je vylepšena různými výkonnostními režimy – Sport, Normal a Econ, přičemž pomocí voliče lze zvolit dodatečný jízdní režim B poskytující silnější rekuperační brzdění a zážitek více podobný jízdě v elektromobilu. Úroveň rekuperace energie a sílu brzdícího účinku lze upravit aby vyhovovaly preferencím řidiče pomocí „pádla“ pod volantem, což poskytne řidiči další umocnění zážitku z jízdy.



Vylepšená bezpečnost

Nový model HR-V je poprvé vybaven technologií Honda SENSING™ a má ucelenou řadu špičkových moderních bezpečnostních technologií a pomůcek pro řidiče. Technologie Honda SENSING™ byla pro nový model HR-V zmodernizována mimo jiné přidáním nové širší jednoobjektivové přední kamery s vyšším rozlišením a vysokorychlostních čipů pro zpracování obrazu. Její součástí je také vylepšený noční provoz systému pro zmírnění následků kolize s chodci a systému pro zmírnění následků nehody (CMBS), který nyní detekuje protijedoucí vozidla křížící cestu vozidlu, a to včetně cyklistů a motocyklů a brzdí.

Nová technologie adaptivního tempomatu (ACC) vylepšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu a předjíždění vozidel. Úhel řízení a boční síla G se nyní posuzují ve spojení s vylepšenými kamerovými obrazy, aby vozidlo během manévrů zrychlilo dříve. To zajišťuje bezpečnější a plynulejší přechod při vyjíždění. Technologie ACC je také vybavena funkcí následování pomalou rychlostí a ovládáním brzd pro zachování nastavené rychlosti při jízdě z kopce.

U HR-V je nyní k dispozici sytém hlídání mrtvého úhlu*. Využívá radarovou technologii k automatické detekci vozidel v mrtvém úhlu řidiče a upozorňuje řidiče výstražným symbolem v bočním zrcátku. Detekční vzdálenost byla vylepšena z 3 m na 25 m pro větší jistotu řidiče.

Posílen byl také systém sledování dopravy při couvání, který využívá zadní boční radarové senzory k varování řidiče před blížícími se vozidly z levé nebo pravé strany při couvání. K dispozici je zvukové a vizuální varování.

Asistent při jízdě z kopce, v Evropě poprvé k dipozici u modelu HR-V, funguje od minimální rychlosti 3 km/h. Tato technologie umožňuje lepší a plynulejší řízení na vozovkách s nižší
přilnavostí a příkrým klesáním k dosažení větší jízdní jistoty za různých jízdních podmínek – od jízdy po kluzkých venkovních parkovacích rampách po jízdu po příkrých zasněžených vozovkách.

Oficiální zahájení prodeje vozu je počátkem roku 2022.


Honda 22.4.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar