Honda HR-V e:HEV s moderní technologií
Nový model HR-V e:HEV je poháněn moderní technologií dvoumotorové hybridní hnací jednotky zajišťující směsici efektivity a impozantního výkonu. Malé SUV se poprvé připojuje k modelové řadě e:HEV (hybridní elektrické vozidlo) společnosti Honda.
Jeho elegantní siluety je dosaženo zvýšením světlé výšky o 10 mm a snížením výšky střechy o 20 mm oproti předchozímu modelu. Díky větším kolům o velikosti 18“, která jsou součástí standardní výbavy, a snížení předního přesahu karoserie toto SUV dále posiluje svou robustní atraktivitu.
Přední světlomety, mřížka v barvě karoserie a výrazná spodní mřížka se hladce integrují do vyčnívající přední části vozu a předních panelů, což vozu dodává elegantní vzhled.
Vyčnívající přední část a zasunutý přední sloupek společně tvoří prémiovou dlouhou kapotu, která vizuálně posouvá kabinu dozadu a dále zdůrazňuje elegantní proporce jako u vozů kupé.
Vylepšení aerodynamiky vozu bylo dosaženo bez nutnosti zbytečných designových prvků, které často narušují styl. Štěrbina vzduchové clony v předním nárazníku, zadní okraj prahu a elegantní tvar zadního světla pomáhají snižovat turbulence, k čemuž přispívá zadní spoiler omezující turbulence vzduchu za vozidlem.
Design interiéru a prostornost
Interiér byl navržen se zaměřením na prostor a prosvětlení s cílem umocnit pocit vzdušnosti v kabině. Tento pocit vzdušnosti zintenzivňuje systém rozvádění vzduchu, jehož průduchy ve tvaru L jsou umístěny v horních rozích palubní desky. Tento nový systém řeší rozdíly v tradičních konfiguracích ventilace, kdy cestující často zažívají nepříjemné foukání vzduchu přímo na ně. Systém nenápadně vede proud vzduchu podél předních bočních oken ke stropu a vytváří vzduchový vír vedle cestujících a nad nimi.
Pocit spojení s okolním světem začíná vynikajícím výhledem. To umožňuje několik vylepšení. Za prvé, nová poloha řízení, která je o 10 mm vyšší než u předchozího modelu. Navíc jsou okna navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla, čemuž napomáhá nerušivá přístrojová deska, horizontálně orientovaná k rovné linii kapoty.
Přední sedadla nové generace jsou vybavena podpěrou s rohožovitou strukturou, která nahrazuje pružiny použité u předchozího modelu, což zabraňuje únavě na dlouhých cestách. Pro větší pohodlí při řízení jsou ovládací prvky interiéru umístěny optimálně co nejblíže zornému poli řidiče
Platforma a uspořádání
Ačkoliv jsou celkové rozměry vozidla podobné předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena. Kromě zvětšení prostoru pro nohy cestujícím na zadních sedadlech o 35 mm nabízí oproti předchozímu modelu HR-V větší rozsah sklonu sedadel o dva stupně díky umístění středové nádrže a chytrému uspořádání hybridních komponentů. Konfigurace platformy umožňuje společnosti Honda zachovat univerzální zadní sedadla Magic Seats.
Pohodlné nakládání usnadňuje funkce zavření výklopných dveří při odchodu bez použití rukou* se zvýšenou funkčností oproti jiným podobným systémům. Funkce detekce vzdálenosti inteligentního klíče zjistí, když se klíč vzdaluje od vozu a automaticky zavře výklopné dveře zavazadlového prostoru.
Podle zásady M/M společnosti Honda byla platforma modelu HR-V navržena s komponenty hybridního hnacího ústrojí chytře uspořádanými do podvozku a motorového prostoru. To v kombinaci s inovativním uspořádáním středové palivové nádrže společnosti Honda a umístěním akumulátoru pod zavazadlový prostor a nikoli pod podlahu vozu umožňuje aby model HR-V poskytoval maximální pohodlí pro čtyři dospělé osoby a to navzdory přítomnosti více komponentů pohonu e:HEV.
Účinné a citlivé hnací ústrojí
Osvědčená hybridní technologie e:HEV se skládá ze dvou kompaktních, výkonných elektromotorů připojených k 1,5litrovému zážehovému motoru i-VTEC s maximálním výkonem z hnacího motoru 96 kW (131 k) a točivým momentem 253 Nm při 4 500/min.
Uspořádání e:HEV zahrnuje tři přepínatelné režimy jízdy, které jsou automaticky vybírány pro převládající jízdní požadavky. Pro maximální efektivitu se model HR-V rozjíždí v elektrickém režimu a plynule přechází do hybridního režimu, kdy se od motoru požaduje vysoký točivý moment, přičemž zážehový motor se využívá při rychlejší jízdě konstantní rychlostí. Jízdní dynamika je vylepšena různými výkonnostními režimy – Sport, Normal a Econ, přičemž pomocí voliče lze zvolit dodatečný jízdní režim B poskytující silnější rekuperační brzdění a zážitek více podobný jízdě v elektromobilu. Úroveň rekuperace energie a sílu brzdícího účinku lze upravit aby vyhovovaly preferencím řidiče pomocí „pádla“ pod volantem, což poskytne řidiči další umocnění zážitku z jízdy.
Vylepšená bezpečnost
Nový model HR-V je poprvé vybaven technologií Honda SENSING™ a má ucelenou řadu špičkových moderních bezpečnostních technologií a pomůcek pro řidiče. Technologie Honda SENSING™ byla pro nový model HR-V zmodernizována mimo jiné přidáním nové širší jednoobjektivové přední kamery s vyšším rozlišením a vysokorychlostních čipů pro zpracování obrazu. Její součástí je také vylepšený noční provoz systému pro zmírnění následků kolize s chodci a systému pro zmírnění následků nehody (CMBS), který nyní detekuje protijedoucí vozidla křížící cestu vozidlu, a to včetně cyklistů a motocyklů a brzdí.
Nová technologie adaptivního tempomatu (ACC) vylepšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu a předjíždění vozidel. Úhel řízení a boční síla G se nyní posuzují ve spojení s vylepšenými kamerovými obrazy, aby vozidlo během manévrů zrychlilo dříve. To zajišťuje bezpečnější a plynulejší přechod při vyjíždění. Technologie ACC je také vybavena funkcí následování pomalou rychlostí a ovládáním brzd pro zachování nastavené rychlosti při jízdě z kopce.
U HR-V je nyní k dispozici sytém hlídání mrtvého úhlu*. Využívá radarovou technologii k automatické detekci vozidel v mrtvém úhlu řidiče a upozorňuje řidiče výstražným symbolem v bočním zrcátku. Detekční vzdálenost byla vylepšena z 3 m na 25 m pro větší jistotu řidiče.
Posílen byl také systém sledování dopravy při couvání, který využívá zadní boční radarové senzory k varování řidiče před blížícími se vozidly z levé nebo pravé strany při couvání. K dispozici je zvukové a vizuální varování.
Asistent při jízdě z kopce, v Evropě poprvé k dipozici u modelu HR-V, funguje od minimální rychlosti 3 km/h. Tato technologie umožňuje lepší a plynulejší řízení na vozovkách s nižší
přilnavostí a příkrým klesáním k dosažení větší jízdní jistoty za různých jízdních podmínek – od jízdy po kluzkých venkovních parkovacích rampách po jízdu po příkrých zasněžených vozovkách.
Oficiální zahájení prodeje vozu je počátkem roku 2022.
Honda 22.4.2021
Přední světlomety, mřížka v barvě karoserie a výrazná spodní mřížka se hladce integrují do vyčnívající přední části vozu a předních panelů, což vozu dodává elegantní vzhled.
Vyčnívající přední část a zasunutý přední sloupek společně tvoří prémiovou dlouhou kapotu, která vizuálně posouvá kabinu dozadu a dále zdůrazňuje elegantní proporce jako u vozů kupé.
Vylepšení aerodynamiky vozu bylo dosaženo bez nutnosti zbytečných designových prvků, které často narušují styl. Štěrbina vzduchové clony v předním nárazníku, zadní okraj prahu a elegantní tvar zadního světla pomáhají snižovat turbulence, k čemuž přispívá zadní spoiler omezující turbulence vzduchu za vozidlem.
Design interiéru a prostornost
Interiér byl navržen se zaměřením na prostor a prosvětlení s cílem umocnit pocit vzdušnosti v kabině. Tento pocit vzdušnosti zintenzivňuje systém rozvádění vzduchu, jehož průduchy ve tvaru L jsou umístěny v horních rozích palubní desky. Tento nový systém řeší rozdíly v tradičních konfiguracích ventilace, kdy cestující často zažívají nepříjemné foukání vzduchu přímo na ně. Systém nenápadně vede proud vzduchu podél předních bočních oken ke stropu a vytváří vzduchový vír vedle cestujících a nad nimi.
Pocit spojení s okolním světem začíná vynikajícím výhledem. To umožňuje několik vylepšení. Za prvé, nová poloha řízení, která je o 10 mm vyšší než u předchozího modelu. Navíc jsou okna navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla, čemuž napomáhá nerušivá přístrojová deska, horizontálně orientovaná k rovné linii kapoty.
Přední sedadla nové generace jsou vybavena podpěrou s rohožovitou strukturou, která nahrazuje pružiny použité u předchozího modelu, což zabraňuje únavě na dlouhých cestách. Pro větší pohodlí při řízení jsou ovládací prvky interiéru umístěny optimálně co nejblíže zornému poli řidiče
Platforma a uspořádání
Ačkoliv jsou celkové rozměry vozidla podobné předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena. Kromě zvětšení prostoru pro nohy cestujícím na zadních sedadlech o 35 mm nabízí oproti předchozímu modelu HR-V větší rozsah sklonu sedadel o dva stupně díky umístění středové nádrže a chytrému uspořádání hybridních komponentů. Konfigurace platformy umožňuje společnosti Honda zachovat univerzální zadní sedadla Magic Seats.
Pohodlné nakládání usnadňuje funkce zavření výklopných dveří při odchodu bez použití rukou* se zvýšenou funkčností oproti jiným podobným systémům. Funkce detekce vzdálenosti inteligentního klíče zjistí, když se klíč vzdaluje od vozu a automaticky zavře výklopné dveře zavazadlového prostoru.
Podle zásady M/M společnosti Honda byla platforma modelu HR-V navržena s komponenty hybridního hnacího ústrojí chytře uspořádanými do podvozku a motorového prostoru. To v kombinaci s inovativním uspořádáním středové palivové nádrže společnosti Honda a umístěním akumulátoru pod zavazadlový prostor a nikoli pod podlahu vozu umožňuje aby model HR-V poskytoval maximální pohodlí pro čtyři dospělé osoby a to navzdory přítomnosti více komponentů pohonu e:HEV.
Účinné a citlivé hnací ústrojí
Osvědčená hybridní technologie e:HEV se skládá ze dvou kompaktních, výkonných elektromotorů připojených k 1,5litrovému zážehovému motoru i-VTEC s maximálním výkonem z hnacího motoru 96 kW (131 k) a točivým momentem 253 Nm při 4 500/min.
Uspořádání e:HEV zahrnuje tři přepínatelné režimy jízdy, které jsou automaticky vybírány pro převládající jízdní požadavky. Pro maximální efektivitu se model HR-V rozjíždí v elektrickém režimu a plynule přechází do hybridního režimu, kdy se od motoru požaduje vysoký točivý moment, přičemž zážehový motor se využívá při rychlejší jízdě konstantní rychlostí. Jízdní dynamika je vylepšena různými výkonnostními režimy – Sport, Normal a Econ, přičemž pomocí voliče lze zvolit dodatečný jízdní režim B poskytující silnější rekuperační brzdění a zážitek více podobný jízdě v elektromobilu. Úroveň rekuperace energie a sílu brzdícího účinku lze upravit aby vyhovovaly preferencím řidiče pomocí „pádla“ pod volantem, což poskytne řidiči další umocnění zážitku z jízdy.
Vylepšená bezpečnost
Nový model HR-V je poprvé vybaven technologií Honda SENSING™ a má ucelenou řadu špičkových moderních bezpečnostních technologií a pomůcek pro řidiče. Technologie Honda SENSING™ byla pro nový model HR-V zmodernizována mimo jiné přidáním nové širší jednoobjektivové přední kamery s vyšším rozlišením a vysokorychlostních čipů pro zpracování obrazu. Její součástí je také vylepšený noční provoz systému pro zmírnění následků kolize s chodci a systému pro zmírnění následků nehody (CMBS), který nyní detekuje protijedoucí vozidla křížící cestu vozidlu, a to včetně cyklistů a motocyklů a brzdí.
Nová technologie adaptivního tempomatu (ACC) vylepšuje bezpečnost při změně jízdního pruhu a předjíždění vozidel. Úhel řízení a boční síla G se nyní posuzují ve spojení s vylepšenými kamerovými obrazy, aby vozidlo během manévrů zrychlilo dříve. To zajišťuje bezpečnější a plynulejší přechod při vyjíždění. Technologie ACC je také vybavena funkcí následování pomalou rychlostí a ovládáním brzd pro zachování nastavené rychlosti při jízdě z kopce.
U HR-V je nyní k dispozici sytém hlídání mrtvého úhlu*. Využívá radarovou technologii k automatické detekci vozidel v mrtvém úhlu řidiče a upozorňuje řidiče výstražným symbolem v bočním zrcátku. Detekční vzdálenost byla vylepšena z 3 m na 25 m pro větší jistotu řidiče.
Posílen byl také systém sledování dopravy při couvání, který využívá zadní boční radarové senzory k varování řidiče před blížícími se vozidly z levé nebo pravé strany při couvání. K dispozici je zvukové a vizuální varování.
Asistent při jízdě z kopce, v Evropě poprvé k dipozici u modelu HR-V, funguje od minimální rychlosti 3 km/h. Tato technologie umožňuje lepší a plynulejší řízení na vozovkách s nižší
přilnavostí a příkrým klesáním k dosažení větší jízdní jistoty za různých jízdních podmínek – od jízdy po kluzkých venkovních parkovacích rampách po jízdu po příkrých zasněžených vozovkách.
Oficiální zahájení prodeje vozu je počátkem roku 2022.
Honda 22.4.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout