Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda HR-V a Jazz - první kilometry s novinkami

V rakouském historickém městečku Hainburg na Dunaji, jen několik málo kilometrů za Bratislavou jsme se zúčastnili prezentace dvou novinek značky Honda, které v nejbližších dnech obohatí český trh. Jedná se o Hondu HR-V a Hondu Jazz.

Honda HR-V

Oba modely jsme si mohli vyzkoušet během testovacích jízd po okolí, a uvidíme, jak je přijme veřejnost. První Honda HR-V se v Evropě objevila v roce 1999 a od té doby se tady prodalo 110 000 vozů. Před několika roky úplně zmizela, a teprve nyní přichází její nástupce ve zcela novém vydání. Pro evropský trh bude v nabídce pouze s pohonem předních kol, i když verzi 4WD také najdeme ve výrobním programu. Kdo bude chtít 4x4, ten musí sáhnout po Hondě CR-V.

Zákazník si bude moci vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC s výkonem 130 k (155 Nm) ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo automatem CVT (tato kombinace se nám dvakrát nezamlouvala, ale třeba po klasickém testování změníme názor) nebo vznětovým přeplňovaným 1.6 i-DTEC s výkonem 120 k (300 N.m), ale pouze s mechanickou převodovkou.

Rozhodně se nám zamlouvali dobře tvarovaná sedadla nebo i nezvykle krátká řadicí páka. Zavazadlový prostor má slušný objem 470 litrů, po sklopení zadních sedadel 1533 litrů.


Ceník nového modelu HR-V

MotorPřev.Výkon kW (k)ComfortEleganceExecutive
1.5 i-VTEC6MT96 kW (130 k)469 900519 900609 900
1.5 i-VTECCVT96 kW (130 k)-554 900644 900
1.6 i-DTEC6MT88 kW (120 k)529 900579 900669 900



Honda Jazz

Jak jsme už prozradili druhou novinkou je modernizovaná Honda Jazz, která se bude dodávat výhradně se zážehovým čtyřválcem 1.3 i-VTEC s výkonem 100 k a oběma typy převodovek. My jsme vyzkoušeli mechanickou převodovku a byli jsme velice spokojeni.

Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o automobil pro městskou nebo příměstskou přepravu, tak si motor dobře poradí i s prudkým stoupáním. Díky rozvoru delším o 30 mm (2530 mm) a větší délce o 95 mm (3995) se o hodně zvětšil vnitřní prostor, což uvítají cestující na zadních sedadlech.

Bohužel limitujícím faktorem pro větší prodejní úspěch je u tohoto modelu cena, která začíná na 359 900 Kč. První (2001) a druhé generace (2008) se jich na celém světě prodalo na 5,5 milionu.


Ceník nového modelu Jazz

MotorPřev.Výkon kW (k)TrendComfortElegance
1.3 i-VTEC6MT74 kW (100 k)359 900384 900429 900
1.3 i-VTECCVT74 kW (100 k)394 900419 900464 900



Podrobný popis obou novinek připravujeme.


J.Lasík 8.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar