Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic sedan se sportovním designem

Po pětidveřovém futuristickém hatchbacku Hondy Civic rozšiřuje modelovou řadu nyní sedan a zanedlouho ještě jeho hybridní verze. Osmá generace přichází nejen s řadou technologických a konstrukčních inovací, ale přináší i změny v oblasti designu a dynamiky.

 

Od konkurence se liší moderním, možná i trochu futuristickým designem a důrazem na nejmodernější bezpečnostní technologie. Výrazná karosérie se vyznačuje sportovním charakterem, ačkoliv jde spíš o rodinný vůz s osobitým vzhledem, který zvýrazňují dynamická linie střechy a hodně skloněné čelní sklo, minimální převisy vpředu i vzadu a zmenšená mezera mezi pneumatikami a blatníky.

Nápadným viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry -sedan je širší, delší a nižší, což mu dodává dynamiku. Design ukazuje, že i sedan může být líbivý a elegantní.

Sedan se může pochlubit revoluční konstrukcí karosérie ACE Body Structure, která v případě čelní srážky dvou vozidel s odlišnou výškou nárazníku zlepšuje pohlcování energie díky struktuře nosných prvků v přídi vozidla. Tento systém je prvním řešením svého druhu v automobilovém průmyslu. Umožňuje lepší využití deformačních zón obou vozidel a prostřednictvím speciálních vyztužených prvků

rozvádí nárazovou energii mj. také do horních sloupků.

Honda však pamatuje také na chodce. Kvůli snížení rizika jejich poranění jsou kapota a blatníky zkonstruovány tak, aby se při kontaktu s hlavou dospělého nebo dítěte deformovaly.

Zážehový čtyřválec 1.8, stejně jako u Civicu 5D, je vybaven inteligentním systémem i-VTEC, který ovládá časování ventilů při rozjezdu a akceleraci pro dosažení co nejvyššího výkonu  (140 k) a točivého momentu (174 N.m). Při ustálené rychlosti a malém zatížení systém zpožďuje okamžik uzavření sacích ventilů, čímž se snižuje spotřeba paliva. Použitý systém se akcelerací vyrovná s dvoulitrovými motory, avšak se spotřebou paliva nižší než u předchozího motoru 1.6. Proměnné časování ventilů zajišťuje plynulé změny výkonu aniž by řidič rozpoznal kolísání průběhu točivého momentu. Novinkou je také sací potrubí s proměnnou délkou. O jiné motorizaci se zatím neuvažuje.

Sedan Civic je nabízen se šestistupňovou manuální převodovkou nebo za příplatek s elektronicky řízeným pětistupňovým automatem, v tom případě je vybaven stabilizačním systémem.

Během testovacích jízd jsme si mohli vyzkoušet verzi s ručně řazenou převodovkou s rychlým, přesným a přímým řazením. Řadicí páka má kratší dráhy a při řazení jsme měli pocit lepšího kontaktu s vozidlem.

Vyšší úroveň jízdních vlastností a komfortu poskytuje podvozek s upravenou geometrií zavěšení (větší kola se širšími pneumatikami), prodloužením rozvoru náprav a novou generací ABS. Tím citlivě reaguje v náročných situacích a současně zachovává schopnost tiché a pohodlné jízdy.

Systém zavěšení kol přední nápravy se vzpěrami McPherson má novou geometrii s větším úhlem sklonu, zajišťující stabilitu v přímém směru. Současně umožňuje dynamičtější průjezd zatáčkami a přesné a citlivé řízení. Nové kompaktní lichoběžníkové zavěšení zadních kol využívá sportovně naladěné nastavení pružin a větší zdvih tlumičů.

Nový čtyřkanálový ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD nezávisle rozděluje brzdnou sílu na každé kolo. Tím se liší od  tříkanálových systémů, které nezávisle modulují přenos brzdné síly na přední kola, zatímco na zadní kola je přenášena jednotná brzdná síla. Elektronický systém EBD přenáší brzdný výkon na zadní kola v závislosti na rozložení hmotnosti vozidla. Čtyřkanálový systém umožňuje nezávislou reakci zadních kol při průjezdu zatáčkou.

V interiéru dali designéři přednost originalitě a s využitím nejmodernějších technologií, čímž vytvořili kvalitní, moderní a sportovní prostor s vysokou úrovní ergonomie. „Dvoupatrová" přístrojová deska se příliš neliší od pětidveřového hatchbacku. V horní části přístrojové desky je rychloměr, teploměr a palivoměr, naopak chybí ekonoměr. Ve spodní pak velký analogový otáčkoměr a displej informující o všech důležitých funkcích. Velice se nám zamlouvalo tvarování a design volantu. Hodna je známá netradičním a originálním pojetím ručních brzd, což dokazuje i nejnovější model. Větší šířka karosérie umožnila použití širších sedadel s lepším bočním vedením a loketní opěrky, o níž se mohou opřít řidič i spolujezdec.

Dodává se ve dvou stupních výbavy, přičemž už základní LS je velice bohatá, takže vyšší ES má navíc např. mlhovky, 16" kola z lehkých slitin, střešní okno, tempomat nebo kůží potažený volant.

Montáž sedanu z komponentů dodaných z Japonska probíhá v závodě Honda Turkiye v Anadolu nedaleko Istanbulu.  Doposud se na celém světě prodalo od roku 1972 více než 16 miliónů vozů Civic, z toho 7 miliónů ve Spojených státech, kde se tento model posledních devět let držel na pozici nejlépe prodávaného kompaktního automobilu.

 

Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec i-VTEC

Objem: 1799 cm³

Výkon: 140 K (103 kW) při 6300/min

Toč.moment: 174 N.m při 4300/min

Zrychlení 0-100km/h: 9,0 s

Rychlost: 200 km/h

Spotřeba

(město/mimo město/kombin.) 8,7/5,5/6,6 l/100 km

Objem zav.prostoru: 375 l

Rozměry: 4545 x 1750 x 1435 mm

Rozvor: 2700 mm

Cena: 539 000 Kč (LS)

         599 000 Kč (ES)

 

Jindřich Lasík, 22.5.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar