Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic prochází důkladnou modernizací

Nový Civic byl od základu technicky přepracován tak, aby mohl nabídnout živou a atraktivní dynamiku. Lehká a velmi tuhá karoserie, která je výsledkem moderních vývojových a konstrukčních postupů, doplňuje nízké těžiště a nový propracovaný systém zavěšení a přímo se podílí na atraktivní jízdní dynamice.

Hlavní změnou oproti deváté generaci vozu je nižší poloha sezení, která přináší řidiči pocit lepšího propojení s vozem. K tomuto pocitu rovněž přispívá výrazně vylepšený výhled směrem dopředu.

Sportovní vzhled začíná nízkým profilem a širokými tvary, které odráží širší rozchod. Nový model Civic je o 30 mm širší, 136 mm delší a 20 mm nižší než model předchozí generace. Tyto velkorysé rozměry podtrhují výrazný design a sportovní styl a zároveň přispívají k atraktivní dynamice a většímu prostoru interiéru.

Mezi detaily sportovního a důmyslného designu patří krátký přední převis karoserie s výraznými velkými otvory pro vstup vzduchu, které ještě více podtrhují cílevědomý vzhled. Výsledkem je ostrá, agresivní a moderní interpretace masky rodiny vozů Honda včetně charakteristických předních kombinovaných světlometů Honda.

Zájemci o 1,5litrový motor VTEC TURBO si budou moci vybrat z verzí „Sport“, „Sport Plus“ nebo „Prestige“. Ke každé z těchto verzí jsou k dispozici exkluzivní doplňky karoserie. Verze Sport a Sport Plus mají výraznější přední a zadní spojler, doplňky bočních prahů a 17palcová litá kola exkluzivního designu. Tyto verze jsou rovněž vybaveny LED světlomety a předními mlhovkami. Vzadu se vyznačují uprostřed umístěným dvojitým výfukem s chromovými koncovkami.

Cílem konstruktérů modelu Civic bylo vytvořit aerodynamicky nejúčinnější karoserií ve třídě kompaktů, která se vyznačuje rovnováhou mezi nízkým aerodynamickým odporem a stabilitou při vysokých rychlostech. Podařilo se jim to pečlivým směrováním proudění vzduchu nad a pod vozem pro dosažení minimálního vztlaku.

Spojler na výklopných zadních dveřích hraje důležitou roli v řízení proudu vzduchu odcházejícího ze zadní části vozu. Má speciální tvar s přesně nakonfigurovanou šířkou a výškou. Jeho úkolem je vytvářet čistý proud vzduchu, který by omezoval turbulence za vozem a zvyšoval aerodynamickou účinnost modelu Civic.

Bez ohledu na ambiciózní technický program zůstává nový model věrný konceptu „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Zachovává si pozici dostupného kompaktního vozu z hlediska nákladů, úspornosti provozu a vyrobitelnosti. Z tohoto hlediska bylo při vývoji zapotřebí nového myšlení a nových přístupů k pojetí karoserie, aerodynamice vozu, pohonu a konstrukci podvozku.

K vytvoření lehkého a podstatně tužšího skeletu zásadně přispěla nová konstrukce karosérie, výběr materiálů, technický postup a nové výrobní metody. Celek je o 16 kilogramů lehčí než u předchozí generace Civic a zároveň má o 52 procent větší torzní tuhost. Vylepšení v oblasti tuhosti a samonosné konstrukce značně přispěly ke snížení úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Palivová nádrž byla přemístěna a podlaha vozu je nižší než u předchozího modelu. V kombinaci s úpravami podvozku a zavěšení se těžiště nového modelu snížilo o 10 mm. Tyto změny rovněž umožnily přemístit polohu řidiče blíže vozovce. Vztažný bod kyčelního kloubu je o 35 mm níže, což vyvolává sportovnější pocit.

Přední zavěšení se vzpěrami McPherson se spodním ramenem zajišťuje vysokou boční tuhost pro lineární ovládání a nízkou příčnou tuhost pro optimální regulaci podvozku. Dvoupastorkový elektrický hřebenový posilovač řízení s proměnlivým účinkem byl speciálně vyladěn pro evropské trhy.

Vybrané modely vyšších verzí jsou vybaveny pokročilým systémem adaptivních tlumičů na všech kolech, který byl zcela poprvé představen u modelu Civic Tourer 2014.
Systém AHA - elektronický stabilizační systém pro agilní ovládáníbyl speciálně přizpůsoben evropskému trhu tak, aby odrážel typický stav povrchu vozovek a styly řízení. Poskytuje mírnou a diskrétní pomoc pro zvýšení bezpečnosti a plynulejší a předvídatelnější chování vozu při nízké a vysoké rychlosti a při mírných i prudkých zásazích do řízení.

Aby se snížilo pronikání hluku způsobeného vozovkou, obsahují kryty pod motorem a pod předními a zadními dveřmi nového modelu Civic zvukovou izolaci, stejně jako podběhy zadních kol.

Nový Civic je prvním modelem, který společnost Honda nabízí v Evropě s 1,0litrovým tříválcovým a 1,5litrovým čtyřválcovým benzínovým přeplňovaným motorem. Oba motory budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestistupňovou manuální převodovkou nebo se automatickou převodovkou CVT.

Během vývoje pohonu pro nové motory VTEC TURBO byly využity zkušenosti získané při vývoji vůbec prvního 2,0litrového motoru VTEC TURBO Honda o výkonu 310 k, který byl premiérově nasazen v modelu Civic Type R 2015. Nové 1,0 a 1,5litrové benzínové motory VTEC TURBO vycházejí přímo ze svého 2,0litrového předchůdce.

Tříválec 1.0 nabízí točivý moment 200 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2250/min. S převodovkou CVT je 180 Nm k dispozici od 1700 do 4500/min. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500/min. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu NEDC od 4,7l/100 km.

Větší čtyřválec 1.5 VTEC TURBO nabízí výkon 182 k (134 kW) při 5500/min. (při 6 000/min. s převodovkou CVT). Maximální točivý výkon 240 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 000/min. Maximální točivý výkon 220 Nm s převodovkou CVT je k dispozici od 1 700 do 5 500/min.

Podrobný popis motorů přineseme.


Nový model Civic, stejně jako jeho předchůdci, nabízí špičkovou praktičnost a bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla. Velmi kvalitní materiály, jednoduchý a důmyslný designový motiv a nová přístrojová deska s digitálním displejem poskytují svěží a nadstandardní vnitřní prostor.

Cestující na předních a zadních sedadlech mají mnohem lepší výhled a více prostoru, ve kterém si mohou užívat nadstandardní uspořádání a povrchovou úpravu. Částečně k tomu přispívá delší a širší platforma a delší rozvor náprav (až 30 mm v porovnání s předchozím modelem Civic).Poloha řidiče je o 35 mm níže než u předchozí generace Civic, což u řidiče a spolujezdce na předním sedadle vzbuzuje bezpečnější pocit sepětí s vozem. Horní hrana kapoty je umístěna o 65 mm níže, což přináší lepší výhled dopředu. Úzké přední sloupky (o 12 mm tenčí) zajišťují špičkový výhled dopředu v úhlu 84,3 stupně. To rovněž vytváří v kabině pocit otevřenosti a vzdušnosti.

Ergonomicky optimalizovaná přední sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala nejvyšší úrovně pohodlí. Sedadlo řidiče umožňuje 14 stupňů nastavení pro zajištění optimální polohy sezení. Přední sedadla mají o 10 mm větší rozsah posunu dopředu a dozadu a o 10 mm větší rozsah nastavení výšky než předchozí model Civic.

Objem zavazadlového prostoru (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor je snadno přístupný a univerzální. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, hrana má nízkou výšku (679 mm) a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm).
Prvky pasivní bezpečnosti nového modelu Civic doplněny systémem technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING, který je v případě značky Honda poprvé nainstalován u všech verzí. Honda SENSING patří mezi nejucelenější systémy bezpečnostních technologií ve své třídě. Využívá kombinaci informací z radaru, z kamery a navíc z celé řady moderních snímačů a varuje řidiče a pomáhá mu v potenciálně nebezpečných situacích.




Systém Honda SENSING obsahuje následující aktivní technologie zabezpečení:
•Systém pro zmírnění následků nehody
•Varování před čelní srážkou
•Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu
•Zabránění sjetí z vozovky
•Systém pro udržování v jízdním pruhu
•Adaptivní tempomat:
•Rozpoznávání dopravních značek
•Inteligentní rychlostní asistent
•Inteligentní adaptivní tempomat


Mezi další bezpečnostní technologie nového modelu Civic patří:

•Detekce objektů v mrtvém úhlu
•Asistent při couvání z parkovacího místa

•Širokoúhla parkovací kamera

Do standardního vybavení patří rovněž stabilizační systém vozidla (Vehicle Stability Assist, VSA®) s řízením trakce, který umožňuje zachovávat kontrolu nad vozem při zrychlování, brzdění a zatáčení, a systém nepřímého sledování tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS).


Honda 1.2.2017



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar