Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic po faceliftu

Nedávno prošla Hinda Civic faceliftem zaměřeným na posílení praktičnosti a stylovosti. Atraktivní klínovitý profil karoserie ve stylu kupé skrývá celou řadu prvků a funkcí, které z Civicu dělají jeden z nejpraktičtějších a nejvíce variabilních automobilů v dané třídě.

Umístěním palivové nádrže uprostřed vozu v kombinaci s inovativními „magickými sedadly“ se podařilo vytvořit zavazadlový prostor o objemu až 485 litrů nebo až 1352 litrů (při sklopených sedadlech).


Pět motorů
1.3 i-VTEC spojený s paralelním hybridním systémem Honda IMA
1.4 i-VTEC (100 k, 127 Nm)
1.8 i-VTEC (140 k, 174 Nm)
2.2 i-CTDi (140 l, 340 Nm)
2.0 i-VTEC (200 k, 193 Nm,Type R)


Pět převodovek
6-stupňovou manuální
i-SHIFT s jedním režimem (automatizovaná manuální převodovka)
i-SHIFT se dvěma režimy
konvenční 5-stupňovou automatickou převodovku
převodovku s plynule měnitelným převodem CVT

Automatizovaná manuální převodovka i-SHIFT je u obou karosářských verzí s motorem 1.4 dostupná v provedení s jedním režimem. Pro třídveřové provedení Type S 1.8 je navíc k dispozici druhý sportovnější režim. Nedávno byla nabídka rozšířena o klasickou pětistupňovou automatickou převodovku pro pětidveřový model 1.8. Model Civic Hybrid je vybaven převodovkou s plynule měnitelným převodem CVT, který udržuje motor v optimálních otáčkách a tím umožňuje dosáhnout nižší spotřebu paliva.
Nejvýkonnější verze modelové řady Civic Type R je k dispozici ve speciální edici vybavené diferenciálem s omezenou svorností, jenž posouvá dále možnosti prožitku ze sportovní jízdy. Během testování této speciální edice na japonském okruhu Tsukuba byl Type R o 1,44 s na kolo rychlejší než standardní Type R.
Speciální edice modelu Type R se odlišuje bílým lakem Championship White, který připomíná první monopost F1 značky Honda z roku 1963. Novou barvu doplňují bílá 18“ kola. Nezbytný kontrast k bílé karoserii u vozů speciální edice zajišťuje nové tmavě chromové značení, kliky dveří, víčko palivové nádrže a mřížka chladiče. Nový špičkový model Type R je vybaven dvoulitrem-VTEC o výkonu 148 kW (200 k) při 8000/min.
Vedle svých tří- a pětidveřových sourozenců byla v Ženevě vystavena také čtyřdveřová Honda Civic Hybrid, který nabízí kombinaci nízkých emisí škodlivin v reprezentativní karoserii sedan.
Motor v modelu Civic Hybrid je vybaven třístupňovým systémem i-VTEC, který využívá tří režimů pro aktivaci a deaktivaci pěti sestav vahadel ventilů. Tím jsou zajištěny tři stupně řízení ventilů v závislosti na jízdních podmínkách, čímž je dosažena optimální kombinace dynamiky jízdy a spotřeby paliva. Při zpomalování, když do válců není vstřikováno žádné palivo, se proces spalování ve všech čtyřech válcích zastaví a válce jsou uzavřeny, čímž se snižují čerpací ztráty způsobené sáním motoru a o 10 % se zlepšuje rekuperace brzdné energie. U nového modelu se technologie VCM používá pro uzavírání všech čtyř válců i v případech, kdy je vyžadován pouze malý točivý moment – např.při jízdě nízkou rychlostí. V tomto režimu je vůz poháněn elektromotorem a písty běží naprázdno.



JL, 22.3.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar