Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic - nové převodovky

Přepracovaná šestistupňová manuální převodovka je specificky zkonstruována tak, aby maximalizovala účinnost přenosu síly na kola od obou nových benzínových motorů se sportovním charakterem. Převodovka je uložena v novém, silnějším rámu, který dokáže zvládnout vyšší výkon motorů VTEC TURBO.

Pocit hladkého a přesného řazení je výsledkem vylepšeného synchronizačního kroužku. Tření při řazení bylo sníženo o 40 procent v porovnání s předchozí generací Civic a nyní patří k nejnižším ve své třídě.

Mechanizmus zpátečky s kolem se šikmým ozubením podstatně omezuje hluk a dvouhmotový setrvačník přináší další snížení hluku, vibrací a otřesů (NVH).

Velký rozsah převodových poměrů umožňuje uspokojit vyšší nároky na ochranu životního prostředí při klidné jízdě vyšší rychlostí, aniž by byla omezena odezva akcelerace a pozornost řidiče při dynamičtějších jízdních situacích.

Přepracovaná pokročilá převodovka CVT pro použití s motory VTEC TURBO
Automatická převodovka CVT byla nově zkonstruována speciálně pro použití s novými motory VTEC TURBO. Je výsledkem dvouletého programu vývoje ve frankfurtském středisku pro výzkum a vývoj společnosti Honda. Tento program se týkal velkého množství jízdních situací, včetně jízdy v městské zácpě, jízdy po volných venkovských silnicích a jízdy po vysokorychlostních německých dálnicích.

Vysvětluje Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu: „Při vývoji převodovky CVT pro nový model Civic jsme se potýkali s mnoha závažnými problémy, ale největší priorita byla přikládána ovladatelnosti. Abychom měli jistotu, že splníme náš cíl - dát novému modelu Civic „oduševnělý výkon“ - stanovili jsme si, že musíme zajistit, aby řidiči mohli naprosto důvěřovat tomu, že je převodovka CVT nezklame. A rozhodli jsme se, že jim nabídneme tento dynamický a vzrušující pocit.“

Nejdůležitějším novým konstrukčním prvkem pro dosažení této atraktivní ovladatelnosti je měnič točivého momentu s turbínou s dvojitým tlumičem. Tento měnič je exkluzivně nově použit s motory VTEC TURBO.

V porovnání s tradičními systémy CVT, u kterých při vyšší akceleraci vzniká pocit „gumového pásu“, přenáší nová převodovka otáčky motoru zcela jinak a příměji. To naopak vyvolává lineárnější odezvu. Vykazuje vlastnosti podobné současné generaci dvouspojkových automatických převodovek.

Díky novému řídicímu softwaru, který nemá v Evropě obdobu, má ovladatelnost převodovky CVT přirozenější „vícerychlostní“ odezvu. Tento software simuluje sedm rychlostí v rozsahu otáček a zajišťuje optimalizované mapování řazení. To dává řidiči přirozenější pocit při řazení. Pádlové řadiče umístěné na volantu umožňují řidiči lépe ovládat vůz jak v automatickém, tak v „manuálním“ režimu.

Převodovka Honda CVT je vybavena dvěma doplňkovými programy, které přinášejí vylepšení bezpečnosti a ovladatelnosti v konkrétních situacích.

Program EDDB (Early Downshift During Braking) pomáhá řidiči brzděním motorem. Když program EDDB rozpozná, že brzdný systém vozidla zahájil brzdění, klesání nebo zatáčení, automaticky zvýší otáčky motoru a umožní brzdění motorem. To následně umožňuje rychle akcelerovat po zpomalení nebo po projetí zatáčky.

Program Fast Off měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem. Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Tento systém byl důkladně testován pro evropské víceproudové rychlostní silnice. Program Fast Off například rozpozná, když je řidič připraven předjet vozidlo vpředu, ale nemůže tento manévr provést, protože se ve vedlejším pruhu právě nachází jiné vozidlo. Když řidič rychle uvolní pedál akcelerátoru, aby nechal vozidlo ve vedlejším pruhu předjet, program Fast Off bude udržovat vysoké otáčky motoru, aby byl připraven dokončit předjíždění.

Úspornost 1,0litrového motoru VTEC TURBO s převodovkou CVT přesahuje úspornost většiny 1,0litrových konkurenčních motorů s automatickými převodovkami při zachování podobného výkonu. Rovněž přesahuje akcelerační výkon předchozího modelu Civic s 1,8litrovým motorem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Konstruktéři společnosti Honda vyhodnotili výkon 1,5litrového motoru VTEC TURBO s převodovkou CVT jako špičkový a jeden z nejúspornějších ve své třídě (interní údaje Honda)


Honda 3.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar