Honda Civic - kupé a sedan v Detroitu
Kupé Honda Civic Si Concept a sedan Civic Concept, které se ve světové premiéře představují na autosalonu v Detroitu, poskytují první oficiální představu o tom, jakým směrem se bude ubírat design nové, deváté generace pro modelový rok 2012, která přijde do prodeje během letošního jara.
Kupé Civic Si Concept je určeno výhradně pro americký trh a v Evropě se prodávat nebude. Zatímco sedan ukazuje stylistický směr modelu, který bude později uveden do prodeje v některých evropských zemích. Model Civic pro evropský trh, jehož další generace bude opět vyráběna ve Velké Británii, není mechanicky spřízněn s žádným z amerických modelů a jejich představení neovlivní další prodej evropského hatchbacku.
Nové vozy Civic pro rok 2012 ztělesňují firemní vizi „Civic pro každého“, na jejímž základě v minulosti vznikla první generace. Nabídka verzí zahrnuje sedan a kupé s konvenčními benzínovými motory, dvě výkonné sportovní verze „Si“, jednu hybridní verzi a také verzi s alternativním pohonem na zemní plyn.
V rámci nové interpretace aktuálního designu současné generace modelu se přicházející devátá generace vyznačuje výraznějším a energičtějším vzhledem. Vzhled obou konceptů klade důraz na výrazné linie se skloněným čelním sklem, širokými proporcemi a výraznými charakteristickými liniemi podél profilu. Spodní boční linie, které se k zadním blatníkům rozšiřují, zdůrazňují dynamický vzhled. Povrch předních blatníků se vyznačuje komplexním trojrozměrným tvarem, který přispívá k dojmu technické vyspělosti a zdůrazňuje hluboko umístěné světlomety.
Sedan se vyznačuje mřížkou chladiče ohraničenou čistými liniemi a masivní příčkou. Vzhled kupé se vyznačuje agresivními rysy díky ostřeji řezané přídi, síťované mřížce chladiče a zkosené linii střechy, plynule přecházející do víka zavazadlového prostoru. Na zádi je kupé exkluzivně vybaveno difuzorem, uprostřed umístěnou koncovkou výfuku a spoilerem na víku zavazadlového prostoru se dvěma otvory.
Motory dostupné pro americké verze modelu Civic, které jsou vybaveny technologií proměnlivého časování a zdvihu ventilů (i-VTEC®), se pro rok 2012 vyznačují ještě nižší spotřebou paliva. Připravovaný americký Civic Hybrid nabízí nejnovější generaci kompaktního a lehkého hybridního systému Integrated Motor Assist™ (IMA™), který kombinuje benzínový a elektrický motor. Poprvé se navíc u hybridního vozu Honda objevují lithium-iontové baterie. Prodej tohoto modelu v Evropě není plánován, neboť poptávku po hybridních vozech v tomto regionu zatím uspokojují modely Jazz Hybrid, CR-Z a Insight.
Vzhledem k důrazu na snižování spotřeby paliva bude většina modelů Civic vybavena technologií Honda Eco Assist™, která je již nabízena u hybridních modelů CR-Z, Jazz a Insight. Civic pro modelový rok 2012 je prvním vozem značky Honda v USA, u kterého je technologie Eco Assist použita ve vozidle s benzínovým motorem..
Honda navíc v Severní Americe rozšiřuje prodej modelu Civic GX s pohonem na zemní plyn, který je jediným sériově vyráběným osobním automobilem s pohonem výhradně na CNG, montovaným v Americe.
Všechny americké modely Civic jsou standardně vybaveny stabilizačním systémem Vehicle Stability Assist™ (VSA®). Kromě toho byla v deváté generaci modelu Civic opět použita nejmodernější technologie nárazové kompatibility karoserie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) vyvinutá společností Honda, která optimalizuje rozptyl energie při čelním nárazu.
JL,12.1.2010
Nové vozy Civic pro rok 2012 ztělesňují firemní vizi „Civic pro každého“, na jejímž základě v minulosti vznikla první generace. Nabídka verzí zahrnuje sedan a kupé s konvenčními benzínovými motory, dvě výkonné sportovní verze „Si“, jednu hybridní verzi a také verzi s alternativním pohonem na zemní plyn.
V rámci nové interpretace aktuálního designu současné generace modelu se přicházející devátá generace vyznačuje výraznějším a energičtějším vzhledem. Vzhled obou konceptů klade důraz na výrazné linie se skloněným čelním sklem, širokými proporcemi a výraznými charakteristickými liniemi podél profilu. Spodní boční linie, které se k zadním blatníkům rozšiřují, zdůrazňují dynamický vzhled. Povrch předních blatníků se vyznačuje komplexním trojrozměrným tvarem, který přispívá k dojmu technické vyspělosti a zdůrazňuje hluboko umístěné světlomety.
Sedan se vyznačuje mřížkou chladiče ohraničenou čistými liniemi a masivní příčkou. Vzhled kupé se vyznačuje agresivními rysy díky ostřeji řezané přídi, síťované mřížce chladiče a zkosené linii střechy, plynule přecházející do víka zavazadlového prostoru. Na zádi je kupé exkluzivně vybaveno difuzorem, uprostřed umístěnou koncovkou výfuku a spoilerem na víku zavazadlového prostoru se dvěma otvory.
Motory dostupné pro americké verze modelu Civic, které jsou vybaveny technologií proměnlivého časování a zdvihu ventilů (i-VTEC®), se pro rok 2012 vyznačují ještě nižší spotřebou paliva. Připravovaný americký Civic Hybrid nabízí nejnovější generaci kompaktního a lehkého hybridního systému Integrated Motor Assist™ (IMA™), který kombinuje benzínový a elektrický motor. Poprvé se navíc u hybridního vozu Honda objevují lithium-iontové baterie. Prodej tohoto modelu v Evropě není plánován, neboť poptávku po hybridních vozech v tomto regionu zatím uspokojují modely Jazz Hybrid, CR-Z a Insight.
Vzhledem k důrazu na snižování spotřeby paliva bude většina modelů Civic vybavena technologií Honda Eco Assist™, která je již nabízena u hybridních modelů CR-Z, Jazz a Insight. Civic pro modelový rok 2012 je prvním vozem značky Honda v USA, u kterého je technologie Eco Assist použita ve vozidle s benzínovým motorem..
Honda navíc v Severní Americe rozšiřuje prodej modelu Civic GX s pohonem na zemní plyn, který je jediným sériově vyráběným osobním automobilem s pohonem výhradně na CNG, montovaným v Americe.
Všechny americké modely Civic jsou standardně vybaveny stabilizačním systémem Vehicle Stability Assist™ (VSA®). Kromě toho byla v deváté generaci modelu Civic opět použita nejmodernější technologie nárazové kompatibility karoserie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) vyvinutá společností Honda, která optimalizuje rozptyl energie při čelním nárazu.
JL,12.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











