Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Civic hatchback v novém vydání

Na ženevském autosalonu 2016 má světovou premiéru prototyp modelu Civic hatchback nové generace. Konstrukce prototypu ukazuje zásadní změnu v porovnání s předchozími verzemi tohoto klíčového evropského modelu Honda. Klade důraz na provokativní design a jízdní dynamiku.

Nový Civic hatchback bude o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. Nová větší a širší kola a pneumatiky podtrhují sebevědomý vzhled. Dynamický vzhled karoserie doplňuje dlouhý rozvor, krátké přesahy a elegantní kabina.

Krátký přesah karoserie s velkými vzduchovými otvory v přední části vozu je ostrou a agresivní interpretací charakteristické masky vozů Honda. LED světlomety a denní světla plynule přecházejí zpod směle tvarované kapoty do výrazných podběhů kol.

Pro nový model bude k dispozici výběr tří hnacích jednotek: 1,0litrový a 1,5litrový benzínový motor VTEC TURBO a upravený 1,6litrový vznětový motor i-DTEC. Civic bude jako první evropský model nabízen se dvěma novými benzínovými motory.

Tyto nové motory jsou součástí rozšiřující se řady Honda Earth Dreams Technology. Cílem je nabídnout kombinaci dynamických jízdních vlastností, špičkového poměru výkon/objem a vynikající úspory paliva.

Díky nové konstrukci motoru a využití nově vyvinutých turbosystémů jsou benzínové motory vybaveny technologií variabilního řízení ventilů se sníženým třením a pro dosažení špičkového výkonu a minimálního zatížení životního prostředí. Vysoce citlivé turbodmychadlo s nízkou setrvačností společně s technologii přímého vstřikování zajišťuje optimální rovnováhu mezi vysokým výstupním výkonem a točivým momentem, které jsou vyšší než u běžných motorů bez přeplňování.

Vedle nových benzínových motorů bude v nabídce upravená verze oblíbeného a úsporného 1,6litrového vznětového motoru se systémem Common rail, využívající rozsáhlé technologie, které omezují tření, snižují emise a spotřebu paliva. Motor je vybaven malým a vysoce účinným turbodmychadlem, nízkotlakým systémem recirkulace spalin EGR, vysokým průtokem v sání, který zajišťuje velké víření směsi v každém z válců. Díky novému, velmi pevnému, lehkému a štíhlému klikovému hřídeli a otevřenému celohliníkovému bloku motoru odlévanému pod vysokým tlakem je hnací jednotka velmi lehká a zároveň velmi odolná.

Hlavní globálním výrobním závodem se stane HUM (Honda of the UK Manufacturing), evropský výrobní závod společnosti Honda.


Honda 4.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar